Permalänk
Medlem

Internet drops

Hej

Sitter på Comhem, med 24mbit ner 2 upp, bakom en Linksys WRT54GL.
Problemet är:
Sitter och spelar online spel. Helt plötsligt får jag drops, och spelet stannar helt, då väntar man ~ 10-20 sec, så flyter det igen, droppar, och flyter.. och sen håller det på så. Eller så blir jag disconnectad.

Jag har nästan ingen nätverks erfarenhet, så jag vet inte riktigt vart jag ska börja felsöka. Jag prövade med att köra direkt genom modemet, men då fick jag ingen IP som fungerade, och det gick inte att använda Microsofts "repair network" thingy.

Någon som har lust att hjälpa mig? Otroligt störigt att man inte kan lita på sitt internet när man t.ex. "Tankar" bossar i raids på wow

Tack så mycket!

Permalänk

Tja!

Har samma problem, har dock 8Mbit med telia. Drops var 5e minut eller nåt sånt, fungerar åter efter 10 s. Nån som har lösning?

Visa signatur

Q6600 | 4GB | 9600GT

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm kan det inte vara modem, server eller eran dator ?

för mig funkar Comhem 24/1 bra, kanske inte får ut de hastigheter iaf men ping etc funkar bra.

Prövat byta firmware till senaste eller en 3de parts?

Permalänk
Vila i frid

Leta reda på uotrace och kör diagnostik mot någon utländsk stabil webserver, då ser du var flaskhalsen finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lummii
Jag har nästan ingen nätverks erfarenhet, så jag vet inte riktigt vart jag ska börja felsöka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Leta reda på uotrace och kör diagnostik mot någon utländsk stabil webserver, då ser du var flaskhalsen finns.

Ditt svar sa mig inte så mycket, skulle du kunna utveckla? Tack

Permalänk
Medlem

Stäng av Windows Zero configuration i services.msc

Problemet är att du har dubbel programvara och windows söker nya nätverk, detta är ett fenomen som många trådlösa routrar lider av, funkar inte internet alls sen slå på funktionen igen,

Och varför du inte får nått ip av modemet är för att du har ett lån på din ip-adress , man får nya lån efter en viss tidsperiod, detta är så för att det ska vara svårt att kapa nåns anslutning.

Ska du köra direkt i modemet så koppla in all korrekt och vänta en halvtimme!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E7300 2.66GHz@3.0Ghz, Gigabyte GA-EP35-DS3L, Crucial DDR2 BallistiX PC6400@800mhz 2048, XFX GeForce 9800GTX+, Scythe Infinity. Pure Addiction