Permalänk

ATI och powerplay

Har en fråga angående CCC 8.10 och powerplay. I tidigare versioner kunde man enkelt stänga av powerplay, via en enkel modifiering av en sparad profil, men nu i 8.10 hittar jag inte profilerna sparade på min dator.

Någon som vet hur man avaktiverar powerplay?
Väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

http://www.gamereplays.org/community/index.php?showtopic=3481...

på den sidan har du en hyfsat bra beskrivning.

I windows vista måste du ställa in så att gömda filer visas, och då hittar du profilerna i "C:\Users\dittaccountname\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles" (kör engelsk version av vista ultimate) så om du kör med den svenska versionen av vista får du klura ut sökvägen själv men ska ju inte vara några svårigheter)

Edit: vet dock inte om du kan stänga av powerplay, men du kan ju enkelt skapa en profil som kör 3d clocks även i 2d mode.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Ja. Detta var sättet jag använde innan jag installerade 8.10 drivisarna. Nu hittar jag inga profiler jag kan ändra i \Application Data\ATI\ACE.

Permalänk
Medlem

Om du har använt driversweeper eller liknande vid ominstallationen av drivrutinerna så har dina gamla profiler raderats. Du får isåfall skapa nya profiler i CCC.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |