Jag har satt upp en dator med ClarkConnect och det går bra att logga in via hemmanätverket, både till web admin och till de mappar jag har utdelade på servern, men när jag försöker registrera systemet via "Tjänster - registera systemet" så ser jag bara texten:
"Misslyckades ansluta till tjänst Service Delivery Network. Antingen kan din anslutning vara nere eller så är våra servrar för tillfället otillgängliga. Failed to connect to 69.90.141.108: Network is unreachable"
Min anslutning är inte nere (som ni nog ser) och jag kan logga in om jag går till www.clarkconnect.com. IP't som står i meddelandet går också bra att surfa till så jag tror att det är nåt problem i servern.
Ursprungligen inskrivet av JenzA CC använder port 1875 (Web Services) för kommunikation med deras regserver. har du öppnat den i brandväggen på incoming?
Nej, det har jag inte och om om portar behöver öppnas så väntar jag med det här till jag har bytt router. Min router funkar inte bra att öppna portar i, det är en router från Wippies som funkar skitdåligt om man vill öppna/stänga portar.
Jag köper ny router och ADSL-modem när jag flyttar i januari, ska kolla upp det här närmare då.
Ursprungligen inskrivet av johanbakke Nej, det har jag inte och om om portar behöver öppnas så väntar jag med det här till jag har bytt router. Min router funkar inte bra att öppna portar i, det är en router från Wippies som funkar skitdåligt om man vill öppna/stänga portar.
Jag köper ny router och ADSL-modem när jag flyttar i januari, ska kolla upp det här närmare då.
Varför köpa en ny router? ClarkConnect innehåller all mjukvara, som behövs för att sköta en avancerad routing och har mycket högre prestanda än någon hemmarouter.
Ursprungligen inskrivet av fagerja Varför köpa en ny router? ClarkConnect innehåller all mjukvara, som behövs för att sköta en avancerad routing och har mycket högre prestanda än någon hemmarouter.
Det var riktigt sant, jag tänkte från början bara använda den som filserver men testade att stoppa i ett till nätverkskort idag och körde den direkt mot ett ADSL-modem och då fungerade det bra att registrera!
Jag trodde att inställningarna i brandväggen skulle vara svårare än vad dom var så jag har aldrig tänkt köra med den som router, men det verkar inte vara så svårt att få allt att rulla på bra.