Ursprungligen inskrivet av MinSko
Den här attityden är det mest underhållande med mac-användare. Psykologerna har ett namn för fenomenet, det kallas "Stockholmssyndromet", och är den psykologiska process som får många kidnappningsoffer att börja försvara sina kidnappare.
Tydligen är det så att vissa människor inte kan leva med den psykologiska pressen det innebär att erkänna att något man saknar makt att förändra är dåligt. För att må bättre redigerar de hellre sin verklighetsuppfattning så att det dåliga blir bra, och svart blir vitt. Kidnapparna är schysta killar egentligen, säger de. Visst, de gör något dåligt, men det är bara för att de kämpar för en god sak.
Mac-användare är nästan alltid sådana. Apple can do no wrong.
Förklaringen är enkel. När man väl bestämt sig för att hålla sig till mac (vanligen för att man inte står ut med något av OS-alternativen), har man inget val annat än att köpa Apples hårdvara. Om man då skulle erkänna att denna är behäftad med fel, om än aldrig så blygsamma, skulle man vara tvungen att leva med en känsla av maktlöshet. Denna maktlöshet är SANN, dvs. felet finns faktiskt där, och du har faktiskt inte makt att göra något åt det. Du måste alltså lära dig att leva med felet, på det ena eller andra sättet. Det finns ingen sätt att undvika detta dilemma.
Okej..? Vad bra att du kan applicera en stereotyp på en grupp människor du inte har någon som helst aning om. BRA GJORT! Internetpsykologi när den är som bäst. Var i mitt inlägg hittade du att jag INTE stör mig på kanten? Var hittar du mitt stockholmssyndrom? Stoppa tillbaks dom där du hittade dom iaf.