Permalänk

Den vassa kanten

Nu har jag forskat allt jag behöver om nya Macbook inför ett köp och bara en sak återstår!

Jag har lekt med gamla vita Macbooken hos en kompis och ibland så märkte man av den vassa framkanten. Denna finns även på nya fast lite annorlunda.

Har inte klämt på den nya än så undrar hur det var för er som har gjort det? Hur påverkas ni av kanten? Blir man emo och skär upp vristerna hela tiden?

Permalänk
Medlem

därför folk går emo... dom använder mac!

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

asså seriöst...SKÄR man verkligen upp vristen skulle inte tro det...å vad har det med emo att göra?

Men dom nya ska vara vass också kolla på macworld.se där har dom gjort testa på dom

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Äh...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

ingen aning, men äre jag som har grova händer lr? jag har inte alls stört mig på kanten hittills, fattar inte va folk gnäller om:P

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Jag hade en svart Macbook i ett år (sålde den inför uppdateringarna) och visst var kanten lite vass - men absolut inget som gjorde ont eller var jobbigt.

Jag har läst ett par kommentarer om folk som gnällt lite på samma sak på de nya maskinerna. Dock är det antaligen samma folk som äter för lite vitaminer.

Hur som helst, det är ju aluminium - bara till att slipa till kanterna.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur som helst, det är ju aluminium - bara till att slipa till kanterna.

VINKELSLIP!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
asså seriöst...SKÄR man verkligen upp vristen skulle inte tro det...å vad har det med emo att göra?

Men dom nya ska vara vass också kolla på macworld.se där har dom gjort testa på dom

Sista meningen var ett skämt.

Beror nog på hur man skriver också om man stör sig eller inte. Kom på att jag satt med en macbook ett tag sedan och tänkte inte alls på kanten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Sista meningen var ett skämt.

Beror nog på hur man skriver också om man stör sig eller inte. Kom på att jag satt med en macbook ett tag sedan och tänkte inte alls på kanten.

tyvärr så uppfattade jag inte ditt skämt...men det är en vane sak

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Ja, i vilket fall som helst så är det en vanesak.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem men min. Satt med den i knäet och plugga nätverk i 4 timmar igår.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk

Beror väl på hur man hanterar styrplattan, kanten är verkligen inte så man skär sig på den (men visst är den lite rakare och snyggare än andra datortillverkares bärbara). Jag har aldrig fått ont i handleden, än sålänge och jag har haft den ett tag nu.

Permalänk

Re: Den vassa kanten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Har inte klämt på den nya än så undrar hur det var för er som har gjort det? Hur påverkas ni av kanten? Blir man emo och skär upp vristerna hela tiden?

Jag har använt den nya MacBooken sen i fredags och har inte haft några problem med kanten alls. Har inte noterat den ens.

Permalänk
Medlem

http://www.thewwwblog.com/images/apple/apple-macbook-air-elbo...

hur mkt man ska tro på den där bilden är väl upp till var och en

dock, kanten finns där, men jag störde mig inte på den när jag provade... jag provade dock bara i 2-3 minuter. det kanske är något man stör sig på vid längre användande.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nickecs
http://www.thewwwblog.com/images/apple/apple-macbook-air-elbo...

hur mkt man ska tro på den där bilden är väl upp till var och en

Det där inträffar säkert bara om man skriver med armbågarna. Så gör man det så rekommenderas inte den nya MacBooken

Permalänk
Medlem

den person måste har gjort något extremt fel om de där är ifrån en macbook air!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett enkelt scenario:

Jag tittar på en film på youtube, samtidigt som jag lutar min armbåge mot macbooken. En kompis kommer in, och drar undan stolen jag sitter på. Armbågen glider mot den farliga kanten när jag faller ner på golvet.

Frågan är dock om kanten är nog vass att kunna göra en sådan skada från början :). Vilket jag inte tror...

Permalänk
Medlem

man kan ju få sår av allt med kanter... behöver bara rätt läge

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vass kant i fram har det varit på de bärbara länge.

Visst, ibland är det irriterande. Det är definitivt en detalj som kunde vara mer ergonomiskt utformad.

Men en rundad kant skulle få datorn att se mindre elegant ut stängd, och som vi alla vet gäller följande ekvation i Apple-sammanhang:

Utseende > Allt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MinSko
Visst, ibland är det irriterande. Det är definitivt en detalj som kunde vara mer ergonomiskt utformad.

Faktum är att jag tror det är för att du ska ha rätt vinkel på armarna när du skriver. Sitter du som man ska, rent ergonomiskt, så skär inte kanterna in i handlederna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Faktum är att jag tror det är för att du ska ha rätt vinkel på armarna när du skriver. Sitter du som man ska, rent ergonomiskt, så skär inte kanterna in i handlederna.

Den här attityden är det mest underhållande med mac-användare. Psykologerna har ett namn för fenomenet, det kallas "Stockholmssyndromet", och är den psykologiska process som får många kidnappningsoffer att börja försvara sina kidnappare.

Tydligen är det så att vissa människor inte kan leva med den psykologiska pressen det innebär att erkänna att något man saknar makt att förändra är dåligt. För att må bättre redigerar de hellre sin verklighetsuppfattning så att det dåliga blir bra, och svart blir vitt. Kidnapparna är schysta killar egentligen, säger de. Visst, de gör något dåligt, men det är bara för att de kämpar för en god sak.

Mac-användare är nästan alltid sådana. Apple can do no wrong.

Förklaringen är enkel. När man väl bestämt sig för att hålla sig till mac (vanligen för att man inte står ut med något av OS-alternativen), har man inget val annat än att köpa Apples hårdvara. Om man då skulle erkänna att denna är behäftad med fel, om än aldrig så blygsamma, skulle man vara tvungen att leva med en känsla av maktlöshet. Denna maktlöshet är SANN, dvs. felet finns faktiskt där, och du har faktiskt inte makt att göra något åt det. Du måste alltså lära dig att leva med felet, på det ena eller andra sättet. Det finns ingen sätt att undvika detta dilemma.

Antingen kan man då göra som jag, erkänna att felet existerar, och leva med en liten, liten dos otillfredsställelse som pyr någonstans i bakhuvudet över att det finns saker du inte kan göra något åt här i världen.

Eller också kan man ändra sin verklighetsuppfattning så att ILLUSIONEN att man har livet under full kontroll upprätthålls. Då kan man så att säga leva lycklig, men lyckan är en lögn.

Ungefär 95 % väljer det senare. Psykisk balans går före sanning för de flesta. Psykologerna ser det som ett intressant, men självklart patologiskt, fenomen.

Som en parantes kan man ju nämna att det är tack vare detta fenomen som fascism fungerar. De 95 % som insjuknar i Stockholmssyndromet ändrar helt enkelt sin verklighetsuppfattning så att styrelseskicket verkar OK. Sedan försvarar de regimen. Endast de 5 % som är immuna mot denna sjukdom gör något som helst motstånd. Det är samma sak varenda gång.

Den här tråden är en utmärkt fallstudie i hur fascism fungerar, tro det eller ej.

Först kommer en outsider (Cloudburst) in med en försynt fråga. Han tycker att mac verkar bra, och funderar på att byta och bli en mac-användare han också. Men det är en liten detalj han lagt märke till, ett mindre fel. Han undrar hur pass allvarligt detta fel är i praktiken. Eftersom han står där i valet och kvalet är det viktigt för honom att noga överväga alla aspekter innan han fattar sitt beslut. Klokt nog väljer han att fråga några mac-användare om deras erfarenheter om saken. Detta är visdom, endast en idiot insisterar på att göra alla livets misstag personligen.

Tyvärr är detta som att stega in på Livets Ord, och börja fråga folk hur Jesus har fungerat för dem. Håller den här frälsningen som man hör så mycket om vad som utlovas egentligen?

Du lär inte få många vettiga svar. Kultmedlemmarna är programmerade att försvara kulten, och det enda du får ur dem är denna försvarsreflex. Samma sak gäller här, bara byt ut Jesus mot Steve Jobs.

Jag summerar här samtliga svar som getts i denna tråd, inlägg för inlägg:

<zsimpey> Försvarar kulten genom att göra sig lustig för att vifta bort frågan.

<dibb> Försvarar kulten genom att förlöjliga att frågan ens ställs. Men blir sedan tveksam, eftersom han hört en AUKTORITET inom kulten nämna något liknande. (Negativ signal för kultledaren, Denna medlem behöver mer kult-programmering snabbt, annars kan han falla ur så småningom.)

<tva> Försvarar kulten genom att förlöjliga att frågan ens ställs.

<akka> Försöker först ge sken av att svara ärligt på frågan. Han upplever inte felet som ett problem personligen. Men sedan smyger han elegant in en nedvärdering av alla som tycker annorlunda. Att uttrycka en sådan åsikt likställs med "gnäll". (Signal för kultledaren, denna medlem är skicklig i subtil manipulation, och bör ges tillfälle till karriär inom kulten.)

<b0bzor!> Försöker ge sken av att svara ärligt på frågan. För att vinna sympati erkänner han först att felet existerar, men poängteras genast att felet inte är något problem trots allt. Han fortsätter sedan på den inslagna vägen i föregående inlägg, genom att inte endast bekräfta att de som upplever ett problem är gnällspikar, utan även bygga på anklagelsen med att de troligen lider av andra personliga brister också. De äter för lite vitaminer, säger han.

Detta är mycket kreativt! Kulter brukar alltid anklaga sin fiende för att vara dum, lat, ful, ondsint osv. Detta är välbeprövade klassiker. Men att antyda andlig ofullkomlighet genom att säga att någon äter för lite vitaminer är genialt nyskapande i kultbranchen!

Sedan avslutar han som pricken över i med att förlöjliga fienden ytterligare, genom att hävda att vem som helst kan fixa problemet själv med en fil. Den som inte vill göra detta är alltså antingen lat eller inkompetent. I vilket fall som helst är hans synpunkter inte värda att lyssna på.

(Signal för kultledaren, denna medlem är extremt skicklig i subtil verbal manipulation, och kan till och med vara en kandidat till efterträdare så småningom.)

<adzer> Backar upp den sista förlöjlingen med att visa en bild på en vinkelslip, så att de inkompetenta idioterna som envisas med att uppleva ett problem med vassa kanter vet vad de letar efter i järnhandeln.

<Cloudburst> Frågeställaren kommer tillbaka. Eftersom han fortfarande är lite sugen på att gå med i kulten (Gud vet varför), försöker han lindra sin urprungliga fråga, så att han inte ska ses som en outsider med skörbjugg och bli utfryst. Han gör snabbt sin trosbekännelse: "Jag tror att Jesus uppstod på den tredje dagen...", nej ursäkta, fel kult. "Jag satt vid en macbook nyligen, och stördes inte av den vassa kanten." (Signal för kultledaren, vi har en ny fisk på kroken, det är bara att hala in!)

<dibb> Inser att det gäller att genast etablera överlägsen status gentemot den nye medlemmen. Han hävdar att det var omöjligt att förstå att en (uppenbart skojfrisk) mening skulle ses som ett skämt. Budskapet är "kryp lite till lille vän, så är du välkommen i gänget!" Slutligen etableras att problemet är en vanesak, så att eventuella problem i framtiden kan viftas bort som beroende på för liten erfarenhet, av dem med större erfarenhet så klart. Som dibb. Kom ihåg din plats, pojk.

<b0bzor!> Lägger sin ansenliga vikt bakom det sista påståendet. En vanesak är vad det är. Memorera noga denna programmering: Det är en vanesak.

<karpo> Ropar plötsligt "Jesus Lever!" för att hjälpa till lite efter bästa förmåga. Får en kaka senare.

<Felix.Thalen> Inser att nu när den nye medlemmen accepterats av kulten, är det dags att börja separera honom från världen utanför. Därför infogar han att eventuella upplevda problem beror på att det är fel på användaren. I själva verket är problemet inget problem, utan snarare ett bevis på överlägsen design: Det är snyggare med vassa kanter. Fienden är ful. Klassiskt, men effektivt.

<Jonas Lundh> kommer med ett ärligt svar på den ursprungliga frågan!!! För sent, men ändå.

<Nickecs> Ännu en ärlig kommentar, här från en outsider tycks det. Han drar in bildbevis för att problemet kanske kan vara ett problem trots allt, men vet inte riktigt hur han ska ställa sig, då han är frestad av kulten. (Signal till kultledaren, en ny tänkbar rekryt att jobba på.)

<Toxic Crow> Förlöjligar det nya bildbeviset.

<dibb> Förlöjligar personen bakom det nya bildbeviset.

<Nickecs> Försvarar relevansen av sitt bildbevis. Men signalerar fortfarande sitt intresse att gå med i kulten. Vill tydligen bli mer övertygad först: sälj på killar!

<dibb> Försöker skingra fokuset på problemet genom att belysa hur problemet egentligen finns överallt. Hela Universum är egentligen del av problemet. Det finns ingen anledning att specifikt tänka på att macbooken har vassa kanter, när hela världen är full av vassa kanter.

<MinSko> Här bryter jag själv in i diskussionen med att (1) erkänna att problemet faktiskt finns, (2) erkänna att problemet ibland kan vara ett problem, (3) poängtera att problemet inte hade behövt vara där, och (4) ge en förklaringsmodell till varför kulten valt att ha problemet trots allt. Detta genom att belysa hur kultens värderingsgrund ser ut. Jag avstår från att ge någon egen synpunkt om hur jag upplever saken personligen, och ger istället en grund för frågeställaren att skaffa sig en egen uppfattning om huruvida han önskar gå med i denna kult eller inte.

<NatoGandalf> Ser mitt inlägg som ett yttre störningsmoment i de pågående rekryteringsförhandlingarna som måste kontras. Att jag belyser kultens värderingsgrund är det allvarligaste hotet här, så han ger en alternativ förklaring, genom att hävda att problemet i själva verket finns där av omsorg om användaren, för att lära denne ett korrekt beteende. Om någon upplever problemet, så gör den fel och är en usel människa som inte ens kan hantera sin egen kropp. Men tack vare kultens KÄRLEK, kan denne ändå räddas undan konsekvenserna av sin synd. DETTA är kultens motivation, inget annat!

Puh! Mycket skrivet blev det, om ett synbarligen obetydligt problem! Men huvudpoängen är naturligtvis att samma sak händer överallt, i religion och i politik, till och med inom vetenskap. Som en av de 5 % som är immuna mot alla former av kultism, önskar jag naturligtvis att kultbeteendet hos de övriga gick att stoppa på något sätt. Det skulle bli en bättre värld på alla sätt. Den nya macbooken skulle exempelvis inte ha för vassa kanter. Bara en sån sak!

Permalänk
Citat:

Mycket text om att apple är en kult...

Tillåt mig störa din världsbild:

Ja det är ett problem, för vissa. Jag har själv jobbat med Apple, både försäljning och service. Dessutom varit en macanvändare hela livet.

Det finns de som har problem med detta, men de flesta inte. Apple har ingen bra lösning på detta, men när jag tittar på min Dell-laptop bredvid mig tycker jag nog att den är lika "vass".

I de fall jag var med om när jag jobbade, så fick vi lösa det genom att rekommendera olika tangentbord med bättre stöd.

Så, nu kan du gå tillbaka till att kalla mig Mac-taliban, eller sektmedlem, eller bara allmänt ond, "whatever you crazy kids are calling it".

Förlåt att jag finns.

//Lars

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Citat:

Allt ovan..

Mycket underhållande, och en hel del intressanta saker. Personligen studerar jag till psykolog, och måste medge att en mängd roliga fenomen finns att kika på Mac vs Pc-krigen

Om än aningen överdrivet på vissa punkter (vilket gör det hela underhållande att läsa), så slår du huvudet på spiken.

Dock.. Quote "Som en av de 5 % som är immuna mot alla former av kultism"
Förmodligen inte. Man vill gärna tänka sig det, som en trogen efterföljare av vetenskapen. Notera: efterföljare. Skillnaden är att religiösa indoktrineras det som sägs i kyrkan/moskén, övriga i det som proklameras i skola/universitet.

Edit: Quote "Förlåt att jag finns." *klappa på*

Själv lär jag handla antingen Mac eller Sony Vaio i dagarna..

Permalänk
Medlem

1:a inlägget : först sa jag vad jag tyckte om de där emo delen å sen gav jag honom en källa som han kan kolla upp själv å av göra helt själv...vad har det med försvara kulten att göra?
2:a inlägget : jag tyvärr så uppfattade jag inte hans skämt ? tycker liksom inte att det är så skämtsamt att skriva " Blir man emo och skär upp vristerna hela tiden?" utan smile lr något...om du kan uppfatta det som skämt utan så visst men tyvärr så var det så uppenbart för mig är det något fel med det? å sen vilket gäng snackar du om? mac gänget? tyvärr så är jag inte med något sånt gäng så lite svårt att låta honom "komma med" och jag kan visste se ett fel i det inlägget, det skulle stå "men det är SÄKERT en vane sak" fel från mig där.

3:e inlägget : Men tyvärr så kan man inte tro på allt man ser, han kunde lika bra ha skadat sig av något annat, det jag ville påpeka var att det skulle mkt märkligt om man skulle kunna skada (armbågen) sig på det viset vid normal användning. För antingen är den där bilden äkta å då har den personen gjrot något riktigt fel lr så är det fejk

4:e sen finns ju just de problemet med alla kanter i hela universum... å sist av allt så är jag ingen mac använder å har aldrig använt en mac än iaf. försöker snarare se i det hela att kanter är alltid en risk, försöker inte flytta fokus vill bara att man ska tänka efter...

om det står något konstigt på något ställa så får du fråga, är lite trött nu x)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Tillåt mig störa din världsbild:

Ja det är ett problem, för vissa. Jag har själv jobbat med Apple, både försäljning och service. Dessutom varit en macanvändare hela livet.

Det finns de som har problem med detta, men de flesta inte. Apple har ingen bra lösning på detta, men när jag tittar på min Dell-laptop bredvid mig tycker jag nog att den är lika "vass".

I de fall jag var med om när jag jobbade, så fick vi lösa det genom att rekommendera olika tangentbord med bättre stöd.

Så, nu kan du gå tillbaka till att kalla mig Mac-taliban, eller sektmedlem, eller bara allmänt ond, "whatever you crazy kids are calling it".

Förlåt att jag finns.

//Lars

Det är OK. Jag kritiserar inte mac-användare specifikt, utan kultism som fenomen.

Jag sitter själv vid en mac för den delen. Skulle aldrig stå ut med nåt annat!

Lite synd med den vassa kanten bara, den irriterar mina underarmar precis just nu i detta ögonblick när jag skriver detta...

Jag skulle uppskatta ett rikare utbud av maskiner att välja på som kan köra OS X! Apples är fina på många sätt, men ibland missar de nåt.

-----

Raddjuret, kul att någon förstår mitt sinne för humor! Klart du har rätt, jag är inte mer fritänkande än någon annan. Jag har bara en tendens att tycka tvärtemot i alla lägen, som en kompassnål som alltid pekar i 90 graders vinkel mot norr.

Lika styrt av magnetfältet som en vanlig kompass är det ju...

-----

dibb, tråkigt att du känner dig så kränkt. Det var inte menat som ett personligt angrepp på dig och andra som kommenterat här. Jag kunde utan vidare ha skrivit liknande kommentarer som dina själv. Den har gången valde jag bara att betrakta skeendet från ett metaperspektiv istället. Om du tyckte det var elakt, går det lika bra att tillämpa ett metaperspektiv på MIG, och analysera sönder vad jag skrev, och vilka processer som kan tänkas motivera detta. Upp med mig på psykologsoffan bara!

Permalänk
Medlem
Citat:

Massa text som i korthet kan läsas som 'jag är messerschmith jag'.

Visst är det kul när man har en enkel och tydlig bild av världen.
Tvärr så är en sådan alltid fel för världen är inte enkel och tydlig...

Men det budskapet kommer aldrig gå hem hos dig lika lite som ditt fyrkantiga med vassa hörn går hem hos andra.
(Detta fast det finns massa fina namn på fenomenen som jag skulle kunna skriva här.)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

tva, trevligt att just du svarar. Ditt första inlägg i den här tråden var faktiskt vad som inspirerade mig att börja analysera diskussionen från början. För att citera, som ett svar på den ursprungliga frågan skrev du:

<citat>

Äh...

</citat>

Bara så. Ett "ord" och tre prickar. Nu är det så att alla kommentarer i denna tråd går att tolka betydligt snällare än jag gjorde i min lilla essä ovan, utom just din. Din kommentar tillför ingenting av värde. Du svarar inte på den ärligt ställda frågan. Du försöker inte ens. Det enda du gör är markerar ditt missnöje, vilket i sammanhanget betyder att du förlöjligar frågeställaren.

Detta inspirerade mig, som sagt. Jag läste om alltihop, och tänkte vad alla kommentarer skulle betyda ifall de var skrivna av någon som du. Någon som inte kan tolerera att vissa frågor ställs, utan måste ingripa med att spamma sönder diskussionen, även när de inte har något att säga överhuvudtaget. Vad kan motivera ett sådant beteende?

Kultism var min gissning, men du vet väl bäst själv.

Permalänk

Mycket underhållande MinSko, haha!

Jag har ännu inte klämt på MacBooken så jag väntar med köp tills jag klämt lite på den.

Min nuvarande laptop Thinkpad T43 har extremt mjuka framkanter så det var nog en chock när jag satt med kompisens macbook. Dock så satt jag i en säng med macbooken högt upp (kände av), och andra gången satt jag ordentligt i en stol i ett mötesrum (kände inte av). Jag har kontrollerat min handhållning när jag skriver och jag tenderar att luta handlederna mot datorn så risken finns.

Permalänk
Medlem

Inte suttit med nya MacBooken, men om man tycker kanterna på den gamla är otrevligt vassa bör man spärra in sig i ett kuddrum. Man verkar ju helt klart vara överkänslig då.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

<karpo> Ropar plötsligt "Jesus Lever!" för att hjälpa till lite efter bästa förmåga. Får en kaka senare.

Vad duktig du har varit. Problemet är att du inte vet NÅGONTING om personerna du skriver om.
Jag har aldrig varit ett fan av Apple-produkter. Men nu när jag skulle lägga ut pengar på en laptop testade jag ett antal olika och den nya Macbooken föll mig i smaken.

Jag skrev ett svar till frågan. Jag har inga problem med den vassa kanten, sen kan de bero på mitt sätt att sitta när jag skriver eller något annat. Men min personliga åsikt är att kanten inte är något problem.
Det har inget med något Stockholmssyndrom att göra, och heller inte med att jag tillhör någon Mac-kult.

Du får gärna raljera om massa psykologiskt trams hur mycket du vill. Men sluta tro att du vet vad alla har för åsikter baserat på ett par raders text i en forumtråd.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr