Call of Duty World at War problem!!!

Permalänk
Medlem

Call of Duty World at War problem!!!

Tjenna alla!

Jo!!! -Nu till problemet, jag kan starta upp multiplayer utan problem men när jag ska byta till solo/co-op så startar spelet för 1 sek, sen en svart ruta för 1 sek för att sen gå tillbax till Windows!!! Vad är felet? :S

Windows XP
Hårdvaran vet jag är 100% grön
senaste Nvidia Drivisen

Permalänk
Medlem

Har du testat att starta spelet med Single Player-ikonen?

Permalänk
Medlem

Japp o spelet är köpt btw blir samma sak när man kör via ikonen =/

Permalänk

Har samma sak
Står det "Error during initalization: Unhandled exception caught" när du försöker starta MP?
för det är samma jävla problem som i betan...
i SP för mig står det att jag ska sätta in rätt skiva, fast jag har i rätt skiva och jag har köpt....

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Nop, MP funkar kalas för mig! Det är bara när jag ska skifta i MP till solo/co-op som det blir som ovanstående o det händer även när jag dubbelklickar på solo/co-op ikonen på skrivbordet =/

Det enda som står är ju att Call of Duty Startades inte korrekt... Vill du köra det i Safe moda ja eller nej typ... o inget av dom 2 funkar heller

Permalänk
Medlem

Känns som det är ett problem för många. Förhoppningsvis kommer det väl en patch snarast.

Permalänk

Det har redan kommit en patch...

EDIT: Och den löser problemen för typ 1% av alla spelare...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

http://filenetworks.blogspot.com/2008/11/possible-solutions-f...

Ljud-fixen längst ner på sidan löste alla problem med crasher etc för mig iaf.

Permalänk

Mitt spel "laggar", "hackar" i MP men inte i SP. Tycker min dator ska fixa spelet galant på max. Ngn annan som upplever samma sak? Ngt tips på vad man kan göra åt det?

Permalänk
Avstängd

Fungerar klockrent i Vista

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Misstänker att framerateprogrammet Fraps kan vara boven. Slog av det nu och då flöt det på bra.

Permalänk
Avstängd

Finns redan en patch, vet dock inte vad den gör. Kolla www.fz.se

Edit:
Kom inte in på sidan. Gå till www.callofduty.com stället

Edit2:
Såg att en redan nämnt patchen, sorry

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Inget warez-snack!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Har samma sak
Står det "Error during initalization: Unhandled exception caught" när du försöker starta MP?
för det är samma jävla problem som i betan...
i SP för mig står det att jag ska sätta in rätt skiva, fast jag har i rätt skiva och jag har köpt....

Jag har samma problem (med Realtek-ljud), men det inträffar bara när jag ska ladda en bana.

Jag har testat alla saker som sägs ska lösa problemet:

- Uppdaterat DirectX 9.0c till den senaste versionen
- Uppdaterat Realtek-drivrutinen till den senaste
- Ändrat samplingsfrekvens i ljudegenskaperna

Jag kan upplysa om att det bara inträffar om jag har installerat den första uppdateringen. I originalversion fungerar allt utan problem.

Någon som känner till något annat knep?

Tacksam för svar!

Redigering:

PROBLEMET ÄR LÖST!

Om man ändrar maskinvaruaccelerationen för ljudet så fungerar det.

Kontrollpanelen > Ljud och ljudenheter > fliken "Volym" > "Avancerat" i rutan "Högtalarinställningar" > fliken "Prestanda"

Ändra det övre reglaget till "normal acceleration", dvs. andra läget från vänster.

Permalänk

har samma problem.. multi värkar de funka men sen när ja går in i solo så börjar det strula.
underladdningen så börjar ljudet fucka sig och sen hänger det sig.
sen kommer man tillbax i windows.

någon som har hatt samma prob som har fått det att funka?

Visa signatur

OS: WinXP Professional
CPU: Intel Core 2 Quad 3.0 GHz Video: LG 42" on nVidia GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Nej, det går f*n inte att få igång det spelet på min dator. Har senaste directx 9c november, senaste grafikdrivisarna 180.43 från Nvidia, senaste ljudrivarna till mitt Audigy 2 Platinum, det funkar inte i alla fall. Har svårt att tro det skulle vara ett drivrutinsproblem då. Testade att köra Realtek-tricket, även om jag har Sounblaster, funkade inte. Spelet börjar ladda, rutan blir svart och sedan tebax till desktopen. Gäller både i SP som MP.

I startloggen står det såhär:

----- Initializing Renderer ----
execing ragdoll.cfg from disk
----- Client Initialization -----
----- Client Initialization Complete -----
Trying SMP acceleration...
...succeeded.
----- R_Init -----
Getting Direct3D 9 interface...
Pixel shader version is 3.0
Vertex shader version is 3.0
Shader model 2.0 code path is available.
Shader model 3.0 code path is available.
Using Shader model 3.0 code path because it is the best available path on this hardware.
Attempting 1024 x 768 fullscreen with 32 bpp at 60 hz
Game window successfully created.
Using 4x anti-aliasing
Creating Direct3D device...
Com_TouchMemory: 0 msec. Using sum: 0
Loading fastfile code_post_gfx
Loading fastfile ui
Loading fastfile common
Initializing render targets...
Requested frame buffer to be 24-bit color with 8-bit alpha
DirectX returned a frame buffer that is 24-bit color with 8-bit alpha
Initializing static model cache...
Initializing dynamic buffers...
Initializing particle cloud buffer...
Creating Direct3D queries...
Loading fastfile 'code_post_gfx'
used 1.13 MB memory in DB alloc
Setting initial state...
DirectX reports 512 MB of video memory and 655 MB of available texture memory.
Using video memory size to cap used texture memory at 496 MB.
Texture detail is set automatically.
Using picmip 0 on most textures, 0 on normal maps, and 0 on specular maps
Error: Could not load material "water_droplet".
Error: Could not load material "water_dynamic_spray".

------- sound system initialization -------
Loading fastfile 'ui'
used 39.48 MB memory in DB alloc
Waiting for $init to finish. There may be assets missing from code_post_gfx.

Error during initialization:
Unhandled exception caught

Inte blir jag mycket klokare av det, men kanske någon annan kan analysera skiten? Har inte patchat med version 1.1 än, men enligt andra har det inte hjälpt för att få igång möget. Några fler tips från panelen?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Permalänk
Medlem

prova klipp ut alla filmer från cod 5 mappen/main/video å lägg dom på valfritt ställe utanför mappen. så fick jag iaf göra, tog mig runt 5 minuter å starta spelet innan.

eller jag tog bort filmerna, men att klippa ut dom å flytta dom bör vara samma effekt. enda negativa är väll att du inte får se filmerna i single player.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Call of duty world at war problem!!!

Jag gjorde så att jag gick in på kontrollpanelen\telefoner och Modem\Modem, och tog bort allt där så startade spelet utan problem.

Permalänk
Medlem

Låter väldigt konstigt att problemet löste sig efter det, sgrtyam. Var fick du det tipset ifrån?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Fungerar klockrent i Vista

Flyter på bra på XP 32/64 bit också så Vista är knappast orsaken att det funkar

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

På näst sista banan fockar AI:n upp sig rejält på mitt spel, Japanerna står bara och glor på mig och jag skjuter dom hur lätt som helst, jag fattar inget????

Permalänk

hade problem innan men är löst nu..

köpte nytt moderkort och minne + cpu tills det allra senate och då funkade spelet.

Visa signatur

OS: WinXP Professional
CPU: Intel Core 2 Quad 3.0 GHz Video: LG 42" on nVidia GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SegaMega
Nej, det går f*n inte att få igång det spelet på min dator. Har senaste directx 9c november, senaste grafikdrivisarna 180.43 från Nvidia, senaste ljudrivarna till mitt Audigy 2 Platinum, det funkar inte i alla fall. Har svårt att tro det skulle vara ett drivrutinsproblem då. Testade att köra Realtek-tricket, även om jag har Sounblaster, funkade inte. Spelet börjar ladda, rutan blir svart och sedan tebax till desktopen. Gäller både i SP som MP.

I startloggen står det såhär:

----- Initializing Renderer ----
execing ragdoll.cfg from disk
----- Client Initialization -----
----- Client Initialization Complete -----
Trying SMP acceleration...
...succeeded.
----- R_Init -----
Getting Direct3D 9 interface...
Pixel shader version is 3.0
Vertex shader version is 3.0
Shader model 2.0 code path is available.
Shader model 3.0 code path is available.
Using Shader model 3.0 code path because it is the best available path on this hardware.
Attempting 1024 x 768 fullscreen with 32 bpp at 60 hz
Game window successfully created.
Using 4x anti-aliasing
Creating Direct3D device...
Com_TouchMemory: 0 msec. Using sum: 0
Loading fastfile code_post_gfx
Loading fastfile ui
Loading fastfile common
Initializing render targets...
Requested frame buffer to be 24-bit color with 8-bit alpha
DirectX returned a frame buffer that is 24-bit color with 8-bit alpha
Initializing static model cache...
Initializing dynamic buffers...
Initializing particle cloud buffer...
Creating Direct3D queries...
Loading fastfile 'code_post_gfx'
used 1.13 MB memory in DB alloc
Setting initial state...
DirectX reports 512 MB of video memory and 655 MB of available texture memory.
Using video memory size to cap used texture memory at 496 MB.
Texture detail is set automatically.
Using picmip 0 on most textures, 0 on normal maps, and 0 on specular maps
Error: Could not load material "water_droplet".
Error: Could not load material "water_dynamic_spray".

------- sound system initialization -------
Loading fastfile 'ui'
used 39.48 MB memory in DB alloc
Waiting for $init to finish. There may be assets missing from code_post_gfx.

Error during initialization:
Unhandled exception caught

Inte blir jag mycket klokare av det, men kanske någon annan kan analysera skiten? Har inte patchat med version 1.1 än, men enligt andra har det inte hjälpt för att få igång möget. Några fler tips från panelen?

Efter grymt hårt sökande och intensivt översättande (med hjälp av google translator) hittade jag lösningen på en Holländsk sida!

Det sjuka är att felet ligger i ljudet. Så det du/ni ska göra är att sänka ljudkvaliten till 16bit 44100kHz (vanlig cd kvalite) och sen kommer det funka hur bra som helst!

Permalänk
Medlem

Hej! Har spelat spelet en hel del fram tills nu idag så startar det ej! Kommer upp ett felmeddelande: "DirectX has encountered an unrecoverable error"

Jag har provat att ominstallera directx både ifrån nätet och skivan.. Nån som vet en tänkbar lösning? Väldigt tacksam för tips! Mvh Matte

EDIT: Fixat nu genom att köra en återställnings punkt på datorn.

Permalänk
Medlem

Nån som fått felet att när man trycker på Start New Game så händer inte ett skit? De bara blir ett klickljud och inget mer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flashh
Nån som fått felet att när man trycker på Start New Game så händer inte ett skit? De bara blir ett klickljud och inget mer

Har samma problem. Kommer till start new game Väljer svårighetsgrad sen visas bara sidan New game igen.

Hade samma bekymmer första gången jag startade det på min gamla burk med XP som OS. men då funkade det andra gången jag försökte.

Nu på min nya burk med Vista 64 OS så händer samma sak. Kommer inte förbi det på något sätt.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Kan ej byta bana i co operative!

Hej! Jag har startat en server i läget co operative med banan semper fi "den första" och det fungerar bra! Men när vi klarat den så vill ju övriga att jag byter bana för att fortsätta men jag lyckas inte! Jag går in för att ändra men när jag går tillbaks så är det fortfarande samma bana.. Nån som varit med om detta?

Permalänk
Medlem

Har samma problem när ja ska trycka new game! händer inget

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Har samma problem + allt multiplayer inte fungerar alls..

Permalänk
Medlem

hitta ett blogginlägg där någon snubbe hade en lösning på vårat problem!

http://www.siddharthabbineni.com/tutorials/tips/cod-world-at-...

Det funkade för mig

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III