Extremt billiga externa hårddiskar

Permalänk
Medlem

Extremt billiga externa hårddiskar

Hej allihopa

Beställde 2 st Buffalo MiniStation 500 GB (HD-PF500U2) för 306 kr/st på www.treg.se som ska vara en seriös datorbutik från Västerås.
Efter att jag gjort min beställning så tog det drygt 30 minuter innan jag fick ett mejl från dom där man sa att de hade "fel prisfil" på produkten i fråga.

Det här var igår 17.30 och fortfarande har dom samma pris på sina Buffalo diskar.
Det trista med allt är att dom längst ner på sidan när man beställer har en text som säger "Vi förbehåller oss för tryckfel, ändringar av priser och specifikationer utan varsel."

Så nu till frågan: vad ska man göra när ett företag medvetet har fel pris på produkter på sin hemsida?

/ Daniel

Visa signatur

Silverstone HTPC, Gigatyte P35-DS4 rev 2.0, Q6600 @ 3,2 Ghz, Zalman 9700-NT, ASUS HD 4870,
Crucial BallistiX 8500 2 GB, Barracuda ES-2 250 GB, WD 500 GB MyBook, Mirai DTL-642E500 @ 1080P
3DMark-01 3DMark-03 3DMark-05 3DMark-06

Permalänk
Medlem

Re: Extremt billiga externa hårddiskar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiGGr
Hej allihopa

Beställde 2 st Buffalo MiniStation 500 GB (HD-PF500U2) för 306 kr/st på www.treg.se som ska vara en seriös datorbutik från Västerås.
Efter att jag gjort min beställning så tog det drygt 30 minuter innan jag fick ett mejl från dom där man sa att de hade "fel prisfil" på produkten i fråga.

Det här var igår 17.30 och fortfarande har dom samma pris på sina Buffalo diskar.
Det trista med allt är att dom längst ner på sidan när man beställer har en text som säger "Vi förbehåller oss för tryckfel, ändringar av priser och specifikationer utan varsel."

Så nu till frågan: vad ska man göra när ett företag medvetet har fel pris på produkter på sin hemsida?

/ Daniel

inte mycket man kan göra åt sånna här skojare tyvärr.

Produkten: http://www.treg.se/PartDetail.aspx?q=p:2008574;c:36116
Billigast på prisjakt 2008-12-09 är Multitronic med 1215kr för denna disk.

/R

Permalänk
Medlem

Priset är ju rätt nu, Antagligen var det fel pris över natten tack vare att ingen kunde fixa det förens nu skulle jag gissa på. Verkar inte som om det är någon skojbutik ändå?

Man kan ju inte begära att dom ska kunna ändra det direkt, för den som sitter i närheten kanske inte har kompentensen att editera hemsidan.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad till konsumenträtt*

Permalänk
Avstängd

Kanske bäst att kolla butiken först, dom är 100% seriösa och dom har ofta låga priser(inte alltid).. MEN dom har inte alltid tid till att ändra småfel på hemsidan.

Så skojare är nog att ta i.

Vet var butiken ligger i Västerås men tyvärr lyckas jag aldrig komma in i butiken, antingen stängd eller hård trafik utanför, vad kan man säga när Biltema, jula, billiga nisse, Media markt mm. ligger vid samma väg... Och säkert v-ås bästa pizzeria precis vid butiken, MAX och McDonald inom synhåll.
Fan vad jag hatar trafiken på erikslund, säker 99% av bilisterna saknar körkort eller så kör dom som v-åsare

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Köpte mina noctua kylare till socket 771 där & dom skickade mot faktura till privatperson samt kom grejorna med DHL så jag har inget ont att säga om dom snarare positivt.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Uttrycket "låter det för bra för att vara sant är det antagligen det" stämmer alltid...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
Uttrycket "låter det för bra för att vara sant är det antagligen det" stämmer alltid...

Exakt, men folk har fortfarande svårt att fatta det..

Hur i helvete kan man få extern 500GB disk för 300kr när en intern kostar över 600kr

Nej butiken är totalt oseriösa och lurar folk, betalar man inte fakturan på varan man inte fått skickar dom Bandidos hem till dig.. kanske baltic inkasso.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nej butiken är totalt oseriösa och lurar folk, betalar man inte fakturan på varan man inte fått skickar dom Bandidos hem till dig.. kanske baltic inkasso.

Antar att du både blivit blåst och jagad av MC-gäng?!

Visa signatur

Hjältarna i blåa ränder, där ni går går vi bredvid. Vi älskar er vad som än händer, svär er trohet i evig tid.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riqe
Antar att du både blivit blåst och jagad av MC-gäng?!

menad som ironi

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.