Permalänk
Avstängd

Inet?

Är det nån som vet hur "säker" Inet är med tanke på vad som hände med Datorbutiken? Tror att dem har gjort samma sak.

Permalänk
Medlem

Va? Att Inet konkat?

Permalänk
Avstängd

För nåt år sen tror jag. Vet inte vilket år. Känns inte riktigt bra. Kan hända igen.

Permalänk
Medlem

Tror det var rätt länge sen, har själv handlat från Inet i några år nu och det har funkat perfekt alla gånger.

Är det något speciellt du tänkte på eller?

Permalänk
Medlem

Det var nog nästan tio år sedan som Inet ombildades, minns inte omständigheterna. Dessförinnan hade de rykte om sig att vara en billig skitfirma, nu har de ett alldeles utmärkt rykte och har alltid fungerat klanderfritt för mig både vad gäller beställningar och returer. Har dock aldrig behövt reklamera något köpt där.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Du kan jämföra dessa.
Säger en hel del.

http://www.allabolag.se/5565772547
http://www.allabolag.se/5565918884

Haha.. Shoppingsiterna gick med förlust på 1.5mil i 2006 och ändå utökade de personalen med nästan 70 pers under 2007?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Inget konstigt i det, snabbt växande bolag tar oftast en förlust i början, titta på netonnet tex...
http://www.allabolag.se/5565204137

Permalänk
Medlem

Dustin lär klara sig ett tag till.

http://www.allabolag.se/5562378785

Webhallen har väldigt bra vinstmarginal och är
riktigt lönsamt.

http://www.allabolag.se/5565588224

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Inget konstigt i det, snabbt växande bolag tar oftast en förlust i början, titta på netonnet tex...
http://www.allabolag.se/5565204137

Det är sant, men att öka personalen med 250% när man fortfarande inte ser en chans att gå med vinst pekar på dårlig business sense.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Haha.. Shoppingsiterna gick med förlust på 1.5mil i 2006 och ändå utökade de personalen med nästan 70 pers under 2007?

Hamnar man utanför vägkanten gäller det att hålla stumt om man vill upp på vägen igen. Tyvärr släppte de taget om ratten.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Ökade personalen med 70 pers? Hehe, ingen som räknat ut att detta var JME Data's personal som gick upp i Shoppingsajterna i samband med samgåendet?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Ökade personalen med 70 pers? Hehe, ingen som räknat ut att detta var JME Data's personal som gick upp i Shoppingsajterna i samband med samgåendet?

Jo men de flesta säger bara något för att säga det utan att tänka efter först.

Fråga till dig, var det sviktande försäljning, skenande kostnader eller överbelåning som huvudsakligen orsakade konkursen. Okej det lär lät som om en 12-åring hade skrivit det men du kan säkert läsa mellan raderna.

Permalänk

Bolaget hade höga löpande kostnader för stängning av hälften av butikerna i form av bl.a. uppsägningslöner och lokalhyror. När botten gick ur marknaden i samband med finanskrisen kunde dessa kostnader inte bäras längre och konkursen var ett faktum.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Uhm... har inet konkat eller nåt? Därför jag har köpt en ny hårddisk hos dem och har ännu inte fått ordern godkänd. Det har gått typ 3 dagar nu sen jag beställde...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Uhm... har inet konkat eller nåt? Därför jag har köpt en ny hårddisk hos dem och har ännu inte fått ordern godkänd. Det har gått typ 3 dagar nu sen jag beställde...

nej dom har inte konkat för beställde ett chassi av dom förra veckan på onsdagen och hämtade ut det i fredags

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

De verkar ju bra. Men de har kanske konkat. vem vet. Beställde ett par billigare 120mm fläktar ifrån revoltec för jag behövde lite mer ventlilation med liten plånbok

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
Det var nog nästan tio år sedan som Inet ombildades, minns inte omständigheterna. Dessförinnan hade de rykte om sig att vara en billig skitfirma, nu har de ett alldeles utmärkt rykte och har alltid fungerat klanderfritt för mig både vad gäller beställningar och returer. Har dock aldrig behövt reklamera något köpt där.

Den enda erfarenheten jag har av deras support är min kompis som fick ett dåligt minne av dem och fick direkta skitsvar av dem.

Han köpte två Corsair PC6400 1024mb, ett funkade inte. Försökte returnera, fick svaret att de bara funkar ihop de två eftersom de är gjorda att fungera ihop (Jag tror också på att minnena görs två och två från fabrik och paras där ihop och blir oskiljaktiga soulmates. Verkligen). Detta var en månad sen och hans nya minne syns fortfarande inte till då de försöker få det till att han har gjort fel, det de tycker han har gjort fel är följande:

För att kontrollera vilket som vad fel startade han datorn med ett minne i taget i, det ena funkade och bootade, det andra funkade inte. Bevis nog, tyckte han och skickade in. Det var då han fick svaret "Klart det inte funkade, de är gjorda att fungera ihop".

Detta har fått mig att tveka vad gäller inet... Komplett sköter mina ärenden nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
nej dom har inte konkat för beställde ett chassi av dom förra veckan på onsdagen och hämtade ut det i fredags

Skumt då, för jag beställde hårddisken i torsdags och de har ännu inte godkänt min ordern. Det står på deras sida att beställda grejer skickas redan samma dag om man beställt innan kl 16.00, och det gjorde jag...

Jag har även skickat mail... inget svar ännu.

Dåligt dåligt... ännu sämre om jag får hårddisken efter jul. -_-

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Har enbart haft positiva erfarenheter av Inet så här långt ,Har handlat mycket av dom under några år hoppas dom inte konkar eller alternativet att dom har kommit i en svacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyson-Fawlay
Den enda erfarenheten jag har av deras support är min kompis som fick ett dåligt minne av dem och fick direkta skitsvar av dem.

Han köpte två Corsair PC6400 1024mb, ett funkade inte. Försökte returnera, fick svaret att de bara funkar ihop de två eftersom de är gjorda att fungera ihop (Jag tror också på att minnena görs två och två från fabrik och paras där ihop och blir oskiljaktiga soulmates. Verkligen). Detta var en månad sen och hans nya minne syns fortfarande inte till då de försöker få det till att han har gjort fel, det de tycker han har gjort fel är följande:

För att kontrollera vilket som vad fel startade han datorn med ett minne i taget i, det ena funkade och bootade, det andra funkade inte. Bevis nog, tyckte han och skickade in. Det var då han fick svaret "Klart det inte funkade, de är gjorda att fungera ihop".

Detta har fått mig att tveka vad gäller inet... Komplett sköter mina ärenden nu.

God damn...jag beställde Corsair 4Gb 6400 från Inet, ångrade efter ett tag (hade ej öppnat förpackningen), men fick inte göra återköp. Så ville en kompis köpa minnena av mig, han testade först minnena hos en kompis, datorn bootade inte. Så kollade vi sen på mitt moderkort, samma sak, provade med en sticka åt gången och det var den ena som inte ville boota.

Nu väntar Inet att jag ska skicka in dessa minnen och kolla om det är nåt fel. Men än har jag inte skickat in, har verkligen inga pengar kvar...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Ska väl inte måla f-n på väggen men drygt två veckor från att mina pengar hade ackrediterats mig har jag fortfarande inte sett något av dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani

Jag har även skickat mail... inget svar ännu.

Jag har även försökt ringa till dom......Svarar inte

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning p en samsung f1 samt två fläktar igår vid 21. Då var statusen att disken skulle ha kommit in igår. Kollar idag och ser att statusen är obekräftad. Skickar iväg ett mail 11.22 idag och får svar 11.24 om att de reserverat en HDD åt mig från deras butikslager och att paketet kommer skickas under eftermiddagen.

Kan väl inte kalla det för mer än utomordentligt snyggt jobbat där...

Permalänk

Om inte jag har helt fel så konkade väl inte Inet utan de konkade vidöppning av en butik IRL,? 3 gånger, men jag kan vara ute och cyckla...

Visa signatur

Online!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyson-Fawlay
Den enda erfarenheten jag har av deras support är min kompis som fick ett dåligt minne av dem och fick direkta skitsvar av dem.

Han köpte två Corsair PC6400 1024mb, ett funkade inte. Försökte returnera, fick svaret att de bara funkar ihop de två eftersom de är gjorda att fungera ihop (Jag tror också på att minnena görs två och två från fabrik och paras där ihop och blir oskiljaktiga soulmates. Verkligen). Detta var en månad sen och hans nya minne syns fortfarande inte till då de försöker få det till att han har gjort fel, det de tycker han har gjort fel är följande:

För att kontrollera vilket som vad fel startade han datorn med ett minne i taget i, det ena funkade och bootade, det andra funkade inte. Bevis nog, tyckte han och skickade in. Det var då han fick svaret "Klart det inte funkade, de är gjorda att fungera ihop".

Detta har fått mig att tveka vad gäller inet... Komplett sköter mina ärenden nu.

Det du beskriver är ju uppenbart bara erat egna fel att ni inte har fått minnet utbytt. Levereras de i ett dubbelpack ska man skicka in båda minnena, inte bara det ena. Visst Inte kunde skött det bättre men från min sida ser det ut som du och din "kompis" är Naiva skitar som inte fattar bättre.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
God damn...jag beställde Corsair 4Gb 6400 från Inet, ångrade efter ett tag (hade ej öppnat förpackningen), men fick inte göra återköp. Så ville en kompis köpa minnena av mig, han testade först minnena hos en kompis, datorn bootade inte. Så kollade vi sen på mitt moderkort, samma sak, provade med en sticka åt gången och det var den ena som inte ville boota.

Nu väntar Inet att jag ska skicka in dessa minnen och kolla om det är nåt fel. Men än har jag inte skickat in, har verkligen inga pengar kvar...

corsair måste ha den värsta crashraten någonsin på sina stickor..

är hur många som helst som har problem med dem även jag, detta borde Inet veta om...

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

tycker det luktar lite paranoia i den här tråden, kan ju vara så att det är Jul och folk har lite att göra

Men vist med tanke på den normalt lilla skillnaden i pris så tar man väll den butik som har bäst support.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Beställde ett nätagg igår em på deras web. Var helskumt. Kom inget ordererkännande. När jag skulle logga in på mitt nya konto (första gången jag handlar av dom) senare i går kommer jag inte in. Fel lösen. Beställer då ett nytt lösenord till min reggade mejl men fick då till svar att den finns inte i deras system. Ringer då en fyra fem ggr till deras olika nummer, inget svar. Det enda som funkade var att dom drog pengarna på mitt konto på studs.
Men idag fm pep det till i min telefon. Paketet ligger på Posten. Från frustration till lycka på mindre än ett dygn
Ett Corsair 450W för 705:- och ingen frakt. Tack Inet och sorry att jag var misstäksam.

Permalänk
Medlem

beställt prylar från Inet flertal ggr, denna vecka har ja lagt 3 beställningar, allt har kommit utan problem.
Det ända som va joxx va att jag ej fick nåt bekräftelse mail, vilket beroede på att deras mail system krånglade pga helgsens beställningar belastade det hela.
Enligt vad jag fått för svar från dom.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |