Permalänk
Medlem

bra försäljare på 3?

Har ett abonnemang på tre som håller på att gå ut och undrar om det är någon som känner en bra säljare?

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk
Medlem

Bra säljare?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

En bra säljare är en sån som får en att köpa mer än det var tänkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drummel
En bra säljare är en sån som får en att köpa mer än det var tänkt

FEL FEL FEL!
Gör om gör rätt..

En BRA säljare är en som lyssnar på kunden och tillgodoser hans/hennes behov och gör en "perfect match". Att en säljare "prackar på" en mer produkter än vad som var tänkt från början är inte att vara en bra säljare, snarare tvärtom. En bra säljare ser till att kunden kommer hem och är nöjd med sitt val. En kund som får med sig hem 3 saker extra än vad han/hon kom dit för känner sig besviken och lurad efter ett tag. Och garanterat kommer den inte handla där igen.
OM det nu inte säljs på saker som kan behövas för att kunden inte förstår att det kan vara bra med en hårddisk i en dator eftersom det kan vara svårt att använda den annars.

För att gå tillbaks på topic så undrar jag varför du undrar om någon känner en bra säljare på 3 för? En bra säljare som kan allt om alla telefoner och kan ge dig den prefekta matchningen eller en som kan allt om alla abbonemang som ser till att din månadskostnad blir hälften av vad du har nu?
Har en kompis som jobbar för 3 och mig veterligen så är iallafall han ute efter att få en nöjd kund och inget annat. Han skiter om han säljer det lägsta abbonemanget till dig med den billigaste telefonen så länge du blir nöjd med ditt val.

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Svenska 2

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Skicka PM till Kaderud och be om hans polares nummer!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
FEL FEL FEL!
Gör om gör rätt..

En BRA säljare är en som lyssnar på kunden och tillgodoser hans/hennes behov och gör en "perfect match". Att en säljare "prackar på" en mer produkter än vad som var tänkt från början är inte att vara en bra säljare, snarare tvärtom. En bra säljare ser till att kunden kommer hem och är nöjd med sitt val. En kund som får med sig hem 3 saker extra än vad han/hon kom dit för känner sig besviken och lurad efter ett tag. Och garanterat kommer den inte handla där igen.
OM det nu inte säljs på saker som kan behövas för att kunden inte förstår att det kan vara bra med en hårddisk i en dator eftersom det kan vara svårt att använda den annars.

För att gå tillbaks på topic så undrar jag varför du undrar om någon känner en bra säljare på 3 för? En bra säljare som kan allt om alla telefoner och kan ge dig den prefekta matchningen eller en som kan allt om alla abbonemang som ser till att din månadskostnad blir hälften av vad du har nu?
Har en kompis som jobbar för 3 och mig veterligen så är iallafall han ute efter att få en nöjd kund och inget annat. Han skiter om han säljer det lägsta abbonemanget till dig med den billigaste telefonen så länge du blir nöjd med ditt val.

Beror på, företagen definierar en bra säljare som någon som drar in största möjliga summa pengar. Jag själv har aldrig gått in för detta, och jag lyckades ändå ligga i topp rätt mycket när jag jobbade i butik

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Det finns inga bra säljare på 3, gå till Phone House, låtsas som att du tänker köpa av dem och när de säger "Tele2 är bäst för dej" så går du till Tele2:s butik.

glhf

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk

Men det beror ju på vem man frågar. En sniken snål chef tycker det är bra med försäljare som säljer mycket oavsett vad kunden tycker, medan kunden tycker att en bra försäljare är hjälpsam osv. Det beror ju dessutom på vem kunden är osv osv, kan ju inte diskuteras smaken är som baken ya know

Permalänk
Medlem

En bra säljare lyckas sälja mycket samtidigt som kunden känner sig nöjd med sitt köp. Simpelt och kombinerat av de båda ovanstående diskussionerna.

En polare till mig säger var och varannan dag att han hatar försäljare, av den enkla anledningen att de säljer på honom saker som han verkligen vill ha, men egentligen inte vill betala för (han har dock cash, välbetald IT-fjolla ). Sen går han tillbaka dit och kommer därifrån med ännu mer saker. Han är nog ganska lättsåld till dock.

Skapa nöjda kunder, dra in cash. Enkelt!

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Men det beror ju på vem man frågar. En sniken snål chef tycker det är bra med försäljare som säljer mycket oavsett vad kunden tycker, medan kunden tycker att en bra försäljare är hjälpsam osv. Det beror ju dessutom på vem kunden är osv osv, kan ju inte diskuteras smaken är som baken ya know

Kan ju bara tala för min egna del och mitt egna arbete, men det är att föredra att sälja för 80-120.000,- än 300 och uppåt. (Jobbar som säljare på östermalm, mer än så behöver ni nog inte veta)
Självklart är det ju bra om man säljer för 300tusen+ men det skapar för det mesta merjobb och kräver mer av oss som säljare än en order som ligger på den lägre summan.
(Jäklars vad offtopic det blev i den här tråden)

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Jisses, visa mig ett enda företag som anställer en säljare för att kunden ska vara nöjd. Hade det gått att kränga lika mycket utan säljare hade vi varit en yrkesgrupp fattigare.