Permalänk
Medlem

Datorn fryser/låser sig

När jag lirar wow så fryser datorn, kort sagt. För ungefär en vecka sedan började det med att den frös en gång helt plötsligt, andra dagen frös den två gånger, och nu har det bara blivit kortare och kortare, ibland med så korta mellanrum som 5 minuter.

Det sker endast när jag spelar wow, visserligen spelar jag inga andra spel så jag vet inte hur det skulle fungera, men när det kommer till att roa sig på internet osv. så är det inga problem.

Ca. en månad sedan köpte jag ett nytt grafikkort då wow-expansionen visade sig kräva en hel del mer än sin föregångare. Det har fungerat felfritt fram tills för då som sagt ungefär en vecka sedan.

Åtgärder:
Kollade värmen (inte alls ovanligt varm)
Reparerade wow
Formaterade C och installerade om wow
Kollade nätagget (visade sig att dens max var 25w under nya grafikkortets minimum, köpte nytt idag, hjälpte inte)
Kylpastan ser bra ut
installerat nyaste bios-verisionen (inte hunnit testa ordentligt än om det fungerade, eftersom det kan ta upp till ett par timmar innan den fryser sig, om den fryser sig)
Kollat så att allt sitter som det ska och inte kunnat hitta några skador

Intel Core Duo 6400 @ 2,13 GHz
2gb ddr2 ram
Asus 9800gtx
Corsair tx750w
Ingen aning om vilket modekort, något från Dell (Orginal dimension 9200)

Permalänk
Medlem

installerat senaste drivrutinerna till graffet?... brukar kunna vara problemet.

Permalänk
Medlem

Jag har ju dessvärre redan testat det, glömde jag nämna.
Kör för övrigt Windows XP, också något jag glömde nämna, vet dom inte säkert om det är home eller pro men tror det är home.

Permalänk
Medlem

står att du kollade värmen, men gjorde du det på grafikkortet eller cpu:n?

Permalänk
Medlem

Alllt. Och updaterade versionen av bions fungerade inte.