Permalänk
Medlem

Radeon 4870 HDMI

Hej.
Det är så att jag har ett radeon 4870 som jag kör nu med DVI->HDMI
Då har jag problem att jag får inte något ljud via HDMI kabeln
Ska detta inte fungera eller isåfall hur gör man för att det ska fungera?

Den installerar ju någon high definition audi drivare när man stoppar i kortet så det borde ju gå?

Tacksam för svar.
Mvh
Elias

Permalänk
Medlem

Tricket är att man måste använda en HDMI-HDMI-kabel och använda den medföljande HDMI/DVI-konverteraren för att kunna få ljud. Man kan således INTE använda en HDMI-DVI-kabel.

Permalänk
Medlem

Jag har en HDMI HDMI kabel men jag använder den medföljande HDMI till DVI adapter, borde det itne fungera då?
Har enbart ljud på datorns inbyggda ljudkort och kan inte ställa om till HDMI "ljudkortet" som finns i grafikkortet..

Mvh

Permalänk
Medlem

jag körde mitt igår utan problem, eller ja lite.

Hade grava problem innan jag tankade de senaste drivrutinerna dock.
Sen funkade det fint.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har prövat att ladda hem senaste drivrutinerna nu på ATIs hemsida och det blev ingen skillnad när jag la in dem.. fortfarande lika tyst som tidigare :S

Permalänk
Medlem

Om du syftar på catalyst så är det inte den jag menar.
Utan en speciell ifrån realteks hemsida som jag själv inte hittar på atis hemsida i alla fall.

Testa dra hem denna:

ftp://202.65.194.212/pc/audio/HDMI_R209.exe

När det väl är gjort, så gå till kontrollpanelen > ljud och välj din hdmi-utång som huvudenhet. Sen bör det fungera

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, detta löste mitt problem dock är det lite knepigt att få den att gå över ändå..
Mvh