Permalänk

Indomo

Hej på er!

Som flera av er redan känner till genom nyheter här på Sweclockers så valde jag att starta Indomo i samband med att Captech köpte upp Gtek och stängde ner dess försäljning till privatpersoner.

Indomos ledord:
Indomo skall sträva efter att vara en "personlig" datorbutik på nätet, erbjuda en kundtjänst utöver det vanliga och ett brett sortiment av produkter, både för oss entusiaster och "vanliga" datoranvändare.
Fina ord och ganska lätta att skriva, nu ska vi kämpa hårt för att visa våra kunder att det inte bara är "tomma ord".

Ett bra sätt är givetvis att ha denna tråd och använda den till att ge er en förhoppningsvis uppskattad service.

Så det är fritt fram för både ris och ros i denna tråd, varmt välkomna

Mvh
Marcus
www.indomo.se

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Jag återkommer!

Edit:

Inte hunnit kolla så mycket på sidan, men ändå lite.

+ Snygg design!
+ Ser väldigt seriöst och bra ut.
+- Ligger väl medelmåttigt på priser ungefär, har inte kollat så mycket.
- Trycker du på en ny kategori så kommer valen i sid-panelen, men du är kvar på samma på produktsidan. Väldigt frustrerande.
- Ganska dåliga spec. på vissa grejer, tex någon HTPC jag kollade på, även medel-svenssons kan tycka det är kul att googla på mobot eller grafikkortet dom får med!
- Man hamnar väldigt högt upp på sidan efter att man tryck på någon kategori?

Edit: Något fel tror jag: http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=1298&session=ee51...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde

Edit: Något fel tror jag: http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=1298&session=ee51... [/B]

Tog bort den produkten, tack för dina synpunkter.

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

frakt på 99 kr för saker som hårddisk är lite dyrt tkr jag. annars inte mkt att klaga på. sidan är dessutom riktigt bra gjord

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Lite åsikter från mig. Mest utformande, funktionallitet och utseende:

Plus
- Bra bilder!
- Den viktigaste informationen finns där och ses enkelt
- Bra och professionellt färgschema, väldigt behaglig sida överlag
- Väldigt bra sortiment på chassin! (extra plus för att ni har typ samtliga Lian Lis i hela universum )
- Bra sortiment på vattenkylning (cpu-block, vga-block, slangar)
- Överlag intressant grejer för den datorkunnige, som i sin tur innebär att ni hjälper den mindre kunnige genom att välja bort det som kanske inte är så bra.

Minus
- Bilder utöver huvudbilden ligger efter specifikationen, kanske lägga dem i ett slideshow så att man inte behöver scrolla ner
- Stora bilder på chassilayouter hade varit guld! Ingen internetåterförsäljare erbjuder detta i dagens läge (förutom några få bilder i 800x600 format). Ni är på god väg, men att vara konsekvent och göra det för samtliga chassin på sidan hade varit ett stort plus!
- Specifikationer bör vara i tabellform enligt en mall (underlättar för nästa punkt)
- Ingen jämförelse mellan olika objekt
- När man t.ex. klickar på "Chassi" så bör man kunna sortera direkt på t.ex. pris. Nu är man tvingad att välja märke först. Detta gäller överlag, uppdatera fönster när man klickar på ett menyobjekt!
- Mindre bra sortiment på vattenkylning (chispet, res, pumpar)
- Lite väl smalt val av tillverkare för tillfället
- Kundvagn bör visa total, så man vet hur mycket man har lagt in där

Jag inser att ni är i uppstarten och att rätt många av mina punker är sådan som många nya webbsidor lider av. Funktionalitet tillkommer ju med tiden, ville bara ha sagt vad jag skulle vilja ha:) För övrigt tycker jag att priserna är mycket bra och att sidan känns väldigt trevlig att vara på! Kan mycket väl tänka mig köpa min nästa burk härifrån!

Med juliga hälsningar

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

En funktion som gör att man ser alla produkter inom en kategori och inte bara sorterat på tillverkare.
Exempel, kikar man på chassi- fulltower-Antec, så får man upp 1 st chassi och totalt i hela kategorin fulltower finns det runt 20 chassin.
Hade varit trevligt och enklare med en " Alla produkter" att klicka på.

Även att ni hade "hämtbutik" som möjlighet hade uppskattats, den behöver ju inte vara öppen varje dag utan kanske bara några timmar 1 dag i veckan.
Småordrar där frakten står för en stor del av kostnaden drar man sig för och köpet uteblir.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Hej Bogey, tack för dina synpunkter!

Jag ska se till att vi inom kort kan visa "alla produkter", antingen att de visas direkt när man väljer i menyn, eller att man väljer "alla".

Hämtbutik är något vi hoppas kunna införa lite längre, dock är det inte möjligt för oss att införa det på direkten.

Mvh Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant detta, ett stort plus är vattenkylningsdelen, saknat det hos en del säljare.

Permalänk
Medlem

Plus:

En massa som redan skrivits.
Ni erbjuder faktura.

Minus:

Ni gör det via Kreditor, ett av världens största skitbolag. En rent personlig åsikt, då jag hör till dem som har låg inkomst, men inte för den sakens skull saknar tillgångar. Detta gör att Kreditor inte tillåter att jag handlar på faktura.

Ser heller inga möjligheter att skicka faktura till en ort, men leverera till en annan?

Liten grej: Reservoar stavas reservoar, till skillnad från engelskans, och franskans, reservoir

Permalänk

Hej tehlily,
Vi kan endast skicka till folkbokföringsadressen när kunden väljer att betala via faktura (detta för att minska bedrägerier).

Uppdaterat till "Reservoar", tack för upplysningen

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Respekt för bra chassi utbud och är väll den enda web butiken jag har hittat i Sverige som har ett vattenkylnings utbud som inte suger helt.

Är väll i och för sig spontant den typ av nisch produkter som det går att konkurrera med då det känns hårt att gå in och konkurrera med priset på "bulk" produkter.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Skit sjyst...ja har letat efter den där lian li moderkortsplattan som är slut överallt, ni har den, bara det ger många plus. Kul med alla modd saker ni har. Nästa gång ja köper prylar köper jag hos er!

Permalänk

Hejsan Marcus!

Jag gillade G-tek skarp och detsamma gäller Indomo.
Ni har ett stort utbud av modtillbehör samt chassin vilket uppskattas!

Priserna är helt okej.

Angående för- och nackdelar så har nog allt blivit sagt som jag funderade över. Hoppas det kommer gå bra för er och att ni kan fortsätta att hålla företaget igång.

Jag kommer definitivt att handla endel från er!

Tack
/robin

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk

Hej,
tack för alla svar och synpunkter. Verkligen kul att vi får lite beröm också

Passar på att önska er alla en riktigt God Jul.

Mvh Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om ni kunde få in "Thermalright S-type heatsink clip Heat sink Clip"

http://www.thermalright.com/new_a_page/product_page/cpu/hr01/... Lite längre ner där på sidan visas den.

Har bara hittat en butik som säljer sådana i Sverige än så länge och den krävs för att kunna få deras tower-kylare att vinklas rätt på AM2-moderkort. Tar ni in den i sortimentet så har ni en order från mig iaf.

Annars hittar jag inte så mycket att klaga på, möjligtsvis att om man trycker på Prisjaktsbetygen på sidan så borde man länkas till omdömena, förövrigt en toppensida.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Vore trevligt om ni kunde få in "Thermalright S-type heatsink clip Heat sink Clip"

Hej Zelaxe ,
Klart vi skall ha den, jag ser till att beställa den snarast, tar dock någon vecka innan vi kan ha den i lager.

Vi länkar till prisjakts omdömen på själva "produktsidan", i listan så länkar vi inte (Är det något vi borde ändra på? )

Mvh Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Kanske var lite otydlig, det jag menade var att om man klickar på själva betyget, stjärnorna alltså, på produktsidan så borde man länkas vidare till Prisjakt, känns smidigare än att trycka på "klicka här"-texten nedanför.
Fraktpriset borde inkluderas direkt i kundvagnen tillsammans med rabatterat frakt för oss Swecare kanske?

Permalänk

Ok, då förstår jag hur du menar
Har ändrat så att man nu kan klicka på stjärnorna också!

Skall strax lösa så att fraktpriset kommer med i kundvagnen också, vi jobbar också på att försöka hitta en lösning för att ge oss/er Swecare någon form av rabatt ( i nuläget har vi inte råd att ge fri frakt ), vi behöver först "växa till oss lite"

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Avstängd

Nyss beställt en Thermalright HR-09 som väntas komma på måndag-tisdag. Verkar vara ett bra och seriöst företag!

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

Jadå de är seriösa
Beställde ett 4870 ifrån dem för ett tag sen, snabb frakt.
Dock håller jag med om att kreditor är ett djävulens påfund.

De kräver skumma saker av en kund som kan handla av alla andra mot faktura men inte mot kreditor

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Tja, förutom att de skickade fel heatsink så var det bra, men riktigt jävla förbannad över att hålla på att skicka fram och tillbaka produkter hela tiden, nej, aldrig mer Indomo!

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroolz
Tja, förutom att de skickade fel heatsink så var det bra, men riktigt jävla förbannad över att hålla på att skicka fram och tillbaka produkter hela tiden, nej, aldrig mer Indomo!

Hej Kroolz,
Indomo har inte Thermalright HR-09 så jag undrar om du kanske blandat ihop oss med en beställning från något annat företag?

Skriv gärna ordernummer eller något så kan jag kika på det.

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig nätbutik !

Inhandlat lite grejer och kommer fortsätta rekomenderas starkt ! Behöver nog inte säga mer....Toppen !!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcus_Indomo
Hej Kroolz,
Indomo har inte Thermalright HR-09 så jag undrar om du kanske blandat ihop oss med en beställning från något annat företag?

Skriv gärna ordernummer eller något så kan jag kika på det.

Skrev fel, ursäkta, menar såklart HR-05.
Glad att du tog kontakt med mig via PM och jag hoppas på att detta kan fixas.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag missat något, men finns det någon specifik anledning till att ni inte har några Laing pumpar eller EK-produkter? Det är väl en av dom största/vanligaste namnen inom vattenkylning.

Annars tycker jag det ser ut att vara utav prima sortiment.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk

ser bra ut gillar designen.

men hittade ett fel idag varför är det ett moderkort som bild när det står att det är en processor?

länk: http://indomo.se/index.php?mode=list&id=292&show=291&session=...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
ser bra ut gillar designen.

men hittade ett fel idag varför är det ett moderkort som bild när det står att det är en processor?

länk: http://indomo.se/index.php?mode=list&id=292&show=291&session=...

Tack för att du uppmärksammade att det var fel bild, nu är det uppdaterat.

/Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Skulle ju inte banga på denna, 30Ghz för 5747kr!

Intel® Core 2 Quad Q9650 30GHz 12MB 1333MHz S775
http://indomo.se/index.php?mode=item&id=4304&session=3af9ffc3...

Tänkte bara uppmärksamma felstavningen.

Blev det något svar på min tidigare fråga förresten?

Mvh,
Whakka

*edit*

Nu när jag kollar lite extra noga verkar ni slarva lite med ",". De flesta CPUerna saknar det. 233Ghz, 266Ghz etc.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhakkaWhack
Skulle ju inte banga på denna, 30Ghz för 5747kr!

Intel® Core 2 Quad Q9650 30GHz 12MB 1333MHz S775
http://indomo.se/index.php?mode=item&id=4304&session=3af9ffc3...

Tänkte bara uppmärksamma felstavningen.

Blev det något svar på min tidigare fråga förresten?

Mvh,
Whakka

*edit*

Nu när jag kollar lite extra noga verkar ni slarva lite med ",". De flesta CPUerna saknar det. 233Ghz, 266Ghz etc.

hej igen,
"," försvinner i produktnamnen när vi läser in nya produkter, dessa får vi i nuläget manuellt lägga till, så det är den "manuella granskningen" som felat
tack för upplysningen och jag har uppdaterat processorerna.

Ang vattenkylningen:
Nu i början har vi endast tagit in det som var vettigt att tillgå genom våra befintliga kanaler inom vattenkylning.
Nästa vecka får vi t.ex in Watercools heatkiller block som skall hålla en hög klass och prestera bra.
Ekwater är nästa märke som vi jobbar på och vill få in snarast.

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Hade varit fint om ni tog in lite moddningsartiklar från A.C Ryan, tex plexi och galler.
Alternativt köpa plexi i sverige och sälja till privatkunder. Går ju knappt att få tag i om man inte är företag.

Visa signatur

en dator