Permalänk
Robot

Omlackerat tangentbord, Compaq

Har aldrig varit en sprinter när det gäller att skriva med tangentbord. Visst speciellt långsam har jag inte heller varit, men vart tangenterna sitter har inte riktigt sjunkit in fullt ut. blir att jag ständigt kollar ner på tangentbordet hela tiden.

för att råda bot på detta så bestämde jag mig för att täcka tangenterna på ett tangentbord. visst går det snabbare att bara täcka dem med maskeringstejp eller dylikt, men att lackera är mycket roligare. Ett compaq tangentbord från 2001 hamnade i skottluggen för detta projekt.

Besök albumet: Omlackerat tangentbord, Compaq av Joel1992

Permalänk
Medlem

Föräldarna och syskonen kommer bli tokiga då de inte vet de rätta tagenterna.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Föräldarna och syskonen kommer bli tokiga då de inte vet de rätta tagenterna.

Se det från den ljusa sidan - hans vänner kommer inte orka snoka i hans dator

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Så mycket jobb för något så litet

Visa signatur

ASUS P9X79 PRO - Intel i7 3930K - 24GB HyperX - NUFFSAID.

Permalänk
Medlem

Har alltid varit sugen på att köpa ett blankt tangentbord:P Kan praktiskt taget skriva i bäcksvart mörker

Permalänk

föredrar motsatsen:P....saitek eclipse II haha:P men visst ere najs....ingen risk att päronen använder det:P

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk

Fint med okapad 240 har okapad 740 som jag håller på å fixar inredning o ljud får inte köra än är bara 14

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrilleMeister
föredrar motsatsen:P....saitek eclipse II haha:P men visst ere najs....ingen risk att päronen använder det:P

Har också saitek eclipse II. Skulle bli tossig om jag inte fick se tangenterna.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk

Oj ett lika dant har jag, har du hittat drivrutiner till det ??? sökt så fan för att få snabb tangenterna att fungera..

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Oj ett lika dant har jag, har du hittat drivrutiner till det ??? sökt så fan för att få snabb tangenterna att fungera..

Har aldrig haft användning av snabbtangenterna så drivrutiner har jag slopat.

Permalänk
Entusiast

Jag har länge varit sugen på ett liknande projekt. Varför? För att det går!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

sånna där compaq tangentbord kan man slakta har själv 2-3st använt ett tag till jag hittade ett skönt gammalt IBm som hänger med ännu.

kan nästan själv hela tangentbordet. lite jobbigt när man går mellan svensk och engelsklayout bara.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

fail, enligt mig

Permalänk
Hedersmedlem

Ser inte hur det var värt att lägga ner något på det tangentbordet. Skulle köpt nytt för länge sedan. Även om det bara är något billigt standardtangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Ser inte hur det var värt att lägga ner något på det tangentbordet. Skulle köpt nytt för länge sedan. Även om det bara är något billigt standardtangentbord.

jag lackade detta för att bli bättre på att skriva, jag tog ett gammalt tangentbord som jag hade liggandes eftersom jag inte vill ta risken att förstöra mitt tangentbord som jag använder normalt. dessutom tyckte jag att det var rätt kul att lacka. färg har vi alltid hemma så jag förlorade inga pengar på det. förstår inte varför det inte skulle vara värt lägga ner något på det? och som sagt der var ju kul och lärorikt:)

Permalänk
Medlem

Epic färgval.