Panasonic TH42PX80E eller Samsung PS42A456

Permalänk
Medlem

Panasonic TH42PX80E eller Samsung PS42A456

Hejsan. Tänkte köpa en försenad julklapp till mig och frugan. Det ska bli en tv,men står som en åsna mellan två hötappar, vad ska man välja. Det verkar stå mellan Samsung PS42A456 eller Panasonic TH42PX80E. Dom ligger på ungefär samma pris, men det kanske finns nån bättre för ungefär samma peng 7-8000 kronor. Den ska mest användas till vanligt tv-tittande och film, spel och sånt får tjockis-Sonyn ta hand om. Skulle bli mycket uppskattat med lite hjälp, sökte på forumet men fann inget om dessa två mot varann.

Permalänk
Medlem

PX80 är väldigt omtyckt och prisvärd, se bara folks kommentarer på prisjakt. Sitter du <3m från TVn så kan du lugnt gå upp i storlek, PX8 från Panasonic är riktigt trevlig.

Permalänk
Medlem

Det är ju helt otroligt vad mycket tv man får för pengarna idag.
En px80 för 8tusen är en riktigt klipp!
Jag köpte min PV70 för 11500kr för 18 månader sedan och tyckte jag gjorde värsta klippet! För att inte tala om min 32tums widescreen flat(tjocktv) som jag köpte -99 för 19000kr hehe:D

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Det blev visst ingen av dom två, inte ens en plasma. Det blev en Sony KDL40W4000.Hoppas att är en tv som man blir nöjd med. Blev en aning dyrare men men.