Permalänk
Inaktiv

Tack för dom fina beskrivningarna, får ta och kolla in några
Breaking bad har jag sett 7 episodes lr nåt bara finns väl ingen andra säsong?
förövrigt tyckte jag den var rätt rolig också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Breaking bad har jag sett 7 episodes lr nåt bara finns väl ingen andra säsong?

Det kommer en till säsong i vår. Första avsnittet sänds sjunde mars i USA.

Permalänk
Inaktiv

Okej den ska jag se då
även om metamphetamin är världens farligaste drog
ger rus i 10-12 timmar med höjd dopaminnivå samt ger hallucinationer.. börjar man använda fastnar man minst sagt lätt och i och med att effekten är så intensiv blir fallet längre.. såg en mkt bra dokumentär om detta

Permalänk

får väll jag säga mitt också som jag tycker ni missat, family guy så skönt teknad serie så det finns inte. top gear endast för att dom har så mycket underhållade, tex när dom ska tävla i vilken buss som egentligen är bäst att de testar en massa fina bilar är ju bara ett plus.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom allas inlägg "maxkill" men jag läste ditt första och jag måste säga att vi verkar sannerligen ha samma smak

Jag följer några andra serier men tycker dock att de flesta bara är tidsdödande och lite underhållande för stunden.

Men det finns en serie till jag följer slaviskt och gillar, det är 24.

Full fart hela tiden och den utspelar sig i realtid vilket är ett intressant konsept. Rekomenderas varmt.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Om någon skulle ha missat att se Band of Brothers (miniserie på 10 avsnitt, varje avsnitt ligger oftast strax under en timme) så gör er själva en tjänst och se den.

Själv följer jag just nu House (mest för att jag tycker Hugh Laurie är sinnessjukt bra i rollen) och Heroes (för att få en lagom dos av nerdrage och kunna skratta lite åt hur författarna inte har en aning om vad dom håller på med).

Permalänk
Medlem

Serier som är sevärda enligt mig:

One Tree Hill
Lost
Prison Break
Dexter
O.C
Vänner
Heroes

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

American dad - tecknad serie i Family guy stil men inte lika urflippad. Nja kanske.
Robot chicken - Komediserie där man använder dockor, typ GI joe figurer, driver med allt och alla. Suverän.
Generation Kill - Om Amerikanske marinkårssoldater i Irak. Kanonbra.
Dead set - kort serie om Zombies i big brother miljö
Into the west - Världens bästa serie om vilda västern/indianer

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Sanctuary? är det något att kolla på?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

Som någon nämde tidigare, Twin Peaks är väldigt bra, troligtvis bästa serie jag någonsin sett.

Har just börjat kolla på Black books (komedi) och det verkar lovande.

Permalänk
Medlem

Såg FireFly den här veckan, (och Serenity. Serenity är en film efter serien).

Måste verkligen ses! En av min favoritserie någonsin, verkligen synd att det las ner efter 1 säsong...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Såg FireFly den här veckan, (och Serenity. Serenity är en film efter serien).

Måste verkligen ses! En av min favoritserie någonsin, verkligen synd att det las ner efter 1 säsong...

Indeed =] trevlig serie, sen...

How I Met Your Mother:D
Dexter
Carnivale
OC
My name is earl

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Måste även jag slå ett slag för den ganska nya serien Breaking Bad.
Annars har jag precis börjat se Sopranos. Sett någon säsong förut när den gick på SVT men tänkte se igenom hela serien nu, den är riktigt bra

För att gå in på SF-spåret så är FireFly bra trots att det bara blev en säsong. Men min favorit på det området är helt klart Star Trek - The Next Generation, ett måste att se även om man inte är trekkie Om inte annat så för Captain Jean-Luc Picard

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag tyckte väldigt mycket om Carnivàle. http://www.imdb.com/title/tt0319969/
En väldigt otippad serie, men i min mening otroligt bra. Tyvärr lades serien ned efter blott två säsonger, men den är ändå sevärd.

Ja! Jag blev också totalt hooked på Carnivále här för några månader sen. Otroligt skön stämning. Tips på liknande serier mottages varmt (men leksaksserier som Lost och Heroes går bort, jag vill ha domedagsprofetior och pur ondska up in this mother fucker)

Annars så får jag väl dra mina gamla vanliga tips:

The Wire - Fantastisk, helt enkelt. Jag blir nästan lite förbannad att ingen har nämnt den tidigare. http://www.youtube.com/watch?v=wSWuuI5_gwk&feature=related

Deadwood - Också kvalitet rakt igenom. Tyvärr nedlagd alldeles för tidigt, precis som Carnivále.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Chuck ruskigt skön serie!

Burn notice var bra i första säsongen sen vart det lite för mycket mcgyver över den.

Heroes många började gnälla efter första säsongen men nu har det tagit fart igen, i fjärde när det handlar mycket om sylar så är det guld!

Stargate sg1 löjligt bra OM man fastnar.

Stargate atlantis trodde aldrig ja skulle gilla den efter sg1 men oj va ja hade fel, mycket bättre karaktärer. Mckay är den bästa karaktären som någonsin gjorts för tv!

Life riktigt bra och handlingen flyter på i lagomt tempo.

Merlin är lite lagomt B men man fastnar hyffsat för den, tror dom sparade effekt budgeten till säsongsfinalen iaf

Lär lägga till Star Trek Enterprise som ja börjat kolla på, senaste serien och det kom ett par säsonger. Det utspelas på det första enterprise innan alla andra serier och riktigt bra faktist, jag är då ingen vidare trekkie direkt.

Permalänk
Medlem

Några har redan nämts men tål att nämnas igen:

The Shield
Crime | Drama - "The story of an inner-city Los Angeles police precinct where some of the cops aren't above breaking the rules or working against their associates to both keep the streets safe and their self-interests intact."
Säsong 6 kommer ut i Sverige på DVD i februari. (2009-02-25)

Jericho
Action | Drama | Mystery | Sci-Fi - "After a series of nuclear terrorist attacks leave the US in a state of disaster. A small Kansas town must come together to deal with a new reality."
Tyvärr inga nya avsnitt efter mindre än halva säsong 2

Survivors
Sci-Fi | Drama - "In present day England a devastating virus kills more than a million people and leaves few survivors."
Ganska ny engelsk serie - http://www.bbc.co.uk/survivors/

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Musikälskare

True Blood - Läs böckerna så kanske den uppskattas mer

Sen måste man gillar vampyr rullar med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Sons of anarchy är sjukt bra ...hoppas på s2 snart..http://www.imdb.com/title/tt1124373/

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

The big bang theory är ett måste att se, har nog inte sett roligare serie

nu ska jag nöta 7säsonger av Buffy, har för mig att den vart bra i slutet, sen är det inte fy skam att kolla på sarah michelle gellar heller,

Permalänk
Medlem

Detta kollar jag:

Lost - <3 it

Fringe - börjar tycka om den mer och mer.

Two and the half men

Permalänk
Avstängd

Simpson (!!!)

The Unit

Generation kill

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

- 'Allo 'Allo!
- Red Dwarf
- American Dad

De bästa av de bästa enligt mig iaf
Du kan få hela serien med Red Dwarf får 700:- på discshop (om jag inte missminner mig), så det finns ingen anledning att inte kolla på det 'Allo 'Allo kostar däremot en slant...

Permalänk
Medlem

har kollat två avsnitt av Chuck när det gått på TV. Rätt trevligt, lite likt scrubs.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife

Dead set - kort serie om Zombies i big brother miljö

tack för tipset! jag har sett den nu och den var riktigt välgjord och rolig trots att det inte är en komediserie alls

Permalänk
Medlem

The Office US
http://www.imdb.com/title/tt0386676/

Så jävla bra :D, dwight <3

Kollade nyss klart på s1-5, helt underbar serie

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

House of Saddam - Drama i 4 delar om Saddam Husseins väg till makten och hans fall. Välgjort.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Arrested Development är en av mina absoluta favoritserier. Så tragiskt att den inte fortsatte längre..

http://www.imdb.com/title/tt0367279/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Arrested Development är en av mina absoluta favoritserier. Så tragiskt att den inte fortsatte längre..

http://www.imdb.com/title/tt0367279/

Tänkte precis skriva detsamma.
Riktigt bra serie!

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |