Permalänk
Medlem

trasig acer aspire one

Tja har en acer aspire one som skärmen har gått pajj på den är 1 månad gamal o netonnet vägrar ta det på garanti och försäkringen har jag inte försäkt med. men vart kan jag få tag på en ny skärm byta den e inga problem.??
Mvh Magnus

Permalänk
Medlem

ebay är mitt förslag.

Eller så köper du en ny för 2k och fixar över delar från denna till den nya...

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

ARN, plus i svt, hemförsäkringen drulle försäkring är några förslag.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Medlem

Varför tar de inte datorn på garanti...Den är ju bara en månad...Borde ju få en ny direkt ifrån dem...Dålig stil av dem annars....

Permalänk
Medlem

Jag tolkade det som att TS "klantat" sig, dvs skett en olycka, men om så inte är fallet så är det givet att han ska reklamera.

Permalänk
Medlem

frågan är hur skärmen har gått sönder, har du själv orsakat skadan gäller självklart inte garanti.

här kan du köpa en ny skärm:
http://www.zandparts.com/acer/index.php?cPath=561_29311
hette acerparts förut. en skärm verkar kosta mellan 1500-2000kr

att byta skärm är inte speciellt svårt, dock kommer du behöva skruva isär det mesta, och var försiktig. gör inte detta om du inte är säker på det du gör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
frågan är hur skärmen har gått sönder, har du själv orsakat skadan gäller självklart inte garanti.

här kan du köpa en ny skärm:
http://www.zandparts.com/acer/index.php?cPath=561_29311
hette acerparts förut. en skärm verkar kosta mellan 1500-2000kr

att byta skärm är inte speciellt svårt, dock kommer du behöva skruva isär det mesta, och var försiktig. gör inte detta om du inte är säker på det du gör

Hehe...Då är det bättre att köpa en ny dator..ligger på 1995kr