Permalänk
Medlem

SolidManiac??

Är det någon här på SweClockers eller bara någon som skrivit fel på lagnummer?
En trevlig liten serverpark iaf en bra bit över 160k ppd på nästan enbart cpu.

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk

Nejdå, jag skrev rätt lag. Om nu ingen har något emot att jag bidrar lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidManiac
Nejdå, jag skrev rätt lag. Om nu ingen har något emot att jag bidrar lite

Får man fråga vad parken består av?

//Axeteg

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidManiac
Nejdå, jag skrev rätt lag. Om nu ingen har något emot att jag bidrar lite

Wow, inte illa! Nu blir man nyfiken vad det är du foldar med lite mer specifikt.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axeteg
Får man fråga vad parken består av?

//Axeteg

Fråga kan man alltid

Det är lite blandade datorer, 3 desktop-maskiner jag har samt några andra för tillfället lediga Linux-maskiner...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidManiac
Nejdå, jag skrev rätt lag. Om nu ingen har något emot att jag bidrar lite

Alla bidrag tas emot. Blev bara lite förvånad och nyfiken då du dök upp så plötsligt.

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Medlem

Golflard låt inte så seriös!

Detta är stört asbra, så jobba på !

Groggan

Permalänk
Medlem

Skitkul att du vill vara med SolidManiac! Vi behöver verkligen sånna som dig ^.^

Permalänk
Medlem

Kanon , alla bidrag är bra bidrag! oavsett om de är stora eller små

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

hehehe snygg kurva => http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Tack för supporten!!

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Måste också fråga:
vad är det för ett monster som får så många ppd?

lite hårdaruporr tack,

Fortsätt folda sweclockers!

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Fett najs, vi kanske kan komma upp till top 25 en bra bit in i året kanske då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuCke
Måste också fråga:
vad är det för ett monster som får så många ppd?

lite hårdaruporr tack,

Det är nog en kombination av "många bäckar 'små'" och att använda hårdvara som är avsedd att räkna på.
Jag använder FaH-klienten som lite test på hårdvara som i vanliga fall används för just beräkningar.

T.ex. testar jag på maskiner med 2 x Xeon E5430, 2 x Opteron 2354, 4 x Opteron 8354 och min arbetsstation som har en Core i7 920.

Vi får se hur länge jag tycket det är roligt att köra FaH som temperatur-last innan jag återgår till distributed.net!

Permalänk
Medlem

ok, häftigt häftigt.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidManiac
Det är nog en kombination av "många bäckar 'små'" och att använda hårdvara som är avsedd att räkna på.
Jag använder FaH-klienten som lite test på hårdvara som i vanliga fall används för just beräkningar.

T.ex. testar jag på maskiner med 2 x Xeon E5430, 2 x Opteron 2354, 4 x Opteron 8354 och min arbetsstation som har en Core i7 920.

Vi får se hur länge jag tycket det är roligt att köra FaH som temperatur-last innan jag återgår till distributed.net!

Ger en Opteron eller Xeon som du har mer ppd än din i7 920. (Om man räknar med frekvensskillnaderna)

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av golflars
Ger en Opteron eller Xeon som du har mer ppd än din i7 920. (Om man räknar med frekvensskillnaderna)

En snabbkoll ger (md gd, utan att räkna om beroende på frekvens):
2 x Xeon E5430: 9600ppd
2 x Opteron 2354: 6800ppd
1x Core i7 920: 5750ppd

Så svaret blir nog, nej.

Permalänk
Medlem

ok. tack.

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Medlem

WOHA! 5750ppd för en C i7..? Plötsligt känner jag inte alls för att vänta till mars-april med att köpa nya burken

Permalänk
Medlem

..i Linux i sådana fall, i Windows får du inte i närheten av det.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
..i Linux i sådana fall, i Windows får du inte i närheten av det.

hehe nu har jag börjat komma igång lite lätt igen, och undrar då hur mkt skillnad det skulle bli om jag började dualboota vista med linux o köra folding på linux när jag inte använder datorn. För att samanfatta lite kort. Går det köra GPU klienten i linux samtidigt som CPU och skulle det bli en stor ökning jämfört med vista?
(datorn ser ut som i sign, utom att CPU ligger på 3.0Ghz just nu)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidManiac

Vi får se hur länge jag tycket det är roligt att köra FaH som temperatur-last innan jag återgår till distributed.net!

Du ska tycka det är roligt tills 2010

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Simpledream: du kan ju köra en Linuxklient med VMWare och köra SMP därifrån.. Funkar fint sägs det, jag har inte testat än (för lat!)

Och ja, SMP i Linux ger betydligt mer poäng, i praktiken det dubbla eller mer.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Simpledream: du kan ju köra en Linuxklient med VMWare och köra SMP därifrån.. Funkar fint sägs det, jag har inte testat än (för lat!)

Och ja, SMP i Linux ger betydligt mer poäng, i praktiken det dubbla eller mer.

menar du att jag kan få ut drygt 9000 ppd då med min qx9650@3,6. mellan 4500 och 5500 idag i windows.

skulle du kunna köra lite bench på dina fyra Velociraptor i raid5. har 2 st 150gb i raid0.

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Medlem

Nä, så mycket blir det nog inte. Dubbelt upp är nog att jämföra med *en* klient, med dina siffror verkar du köra minst 2 klienter parallellt.

Vad vill du ha för siffror? Skicka PM så ordnar vi det.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osgorth
Nä, så mycket blir det nog inte. Dubbelt upp är nog att jämföra med *en* klient, med dina siffror verkar du köra minst 2 klienter parallellt.

Vad vill du ha för siffror? Skicka PM så ordnar vi det.

har börjat köra med en per kärna. (oftast 1200-1300 ibland upp till 1700)

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Du ska tycka det är roligt tills 2010

läggs all folding ner 2010?

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)