Märkligt fenomen Trådlöst+Firewiredisk

Permalänk
Medlem

Märkligt fenomen Trådlöst+Firewiredisk

Vår trådlösa Internetanslutning är ganska hårt belastad pga. många datorer. Det jag har märkt är att så fort jag kopplar in min externa hårddisk via Firewire så tappar det trådlösa nätverkskortet förbindelsen med accespunkten. Vissa dagar då inte nätverket är så hårt belastat så går det bra att ha disken inkopplad men nu idag kopplar det ner direkt. Har ej kunnat testa med USB-kabel då jag glömt den hemma. Kan det vara så att kabeln till hårddisken skickar ut störningar som slår ut den trådlösa förbindelsen eller kan det vara något internt fel i datorn? Någon annan som har upplevt samma problem?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Det låter minsann väldigt märkligt! Skulle väl kunna påverka mottagninen ytterst lite om man kopplar in en sladd till datorn då allting förmodligen sitter i samma jord, men men.. då måste det ju verkligen leva på gränsen redan innan.

Hur många datorer är kopplade till nätverket? Det har aldrig hänt så här om du befinner dig i ett mindre nätverk alltså? Kanske kan vara idé att köpa en till accesspunkt för att avlasta.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)