Vad är problemet med Safari?

Permalänk
Medlem

Vad är problemet med Safari?

Stänger locket, går och tittar på tv, eller sover, eller ut och går whatever liksom. Kommer tillbaka och öppnar locket, så vipps! Är jag utloggad från alla mina favvosidor. Det är både irriterande och jobbigt att skriva in alla inloggningsuppgifter pånytt.

konstiga är att det händer _inte alltid_. men nästan alltid här på swec och på en sida som heter kolozzeum.

Ideér på åtgärder?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Byta till firefox. Fly från problemet

Permalänk
Medlem

jag har firefox installerat, brukar bara starta det när jag skall köra med vissa tillägg. firefox är ju sååå fult!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
jag har firefox installerat, brukar bara starta det när jag skall köra med vissa tillägg. firefox är ju sååå fult!

Annars kan du installera themat GrApple Delicious som är rätt likt Safari.
http://www.takebacktheweb.org/

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Jag kör GrApple Delicious till mitt Firefox, det är snyggt och enhetligt. Det finns två anledningar till att jag inte kör Safari på heltid:

* Adressfältet i Firefox är överlägset med sin sökfunktion.
* DownThemAll nerladdningstillägget är bra att ha.

Hade det inte varit för det så hade jag nog accepterat att Safari har något sämre inloggningshantering, vilket kan vara lite störande ibland.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

så det är inte bara jag som har det här problemet då?? bra!

Skall testa det där med firefox

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
så det är inte bara jag som har det här problemet då?? bra!

Skall testa det där med firefox

Jag har inte tänkt om det är precis så som du säger, men jag har lagt märke till att man får logga in betydligt oftare när man kör Safari.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Hur har ni ställt in kakorna i Safari?
Webplatser kan ju dels hålla dej inloggad med kakor som har en lång livslängd och med session id som har en kort livslängd.
Ger mig phan på att kakinställnignen är snål.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

I FF behöver du ju inte skriva in inloggningen själv heller Installera Sxipper, kan vara det bästa tillägget sedan AdBlock Plus och Element Hiding Helper till dito.

Permalänk
Medlem

Jag använder 1password. På så vis kan jag ha samma lösenord i både Firefox och Safari.

Sen går det att synka lösenorden till andra macar via Mobile Me också, samt till iPhone och Palm. Jag använder dock inte dom funktionerna själv så jag kan inte säga om det funkar bra eller dåligt men funktionerna finns där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Jag använder 1password. På så vis kan jag ha samma lösenord i både Firefox och Safari.

Sen går det att synka lösenorden till andra macar via Mobile Me också, samt till iPhone och Palm. Jag använder dock inte dom funktionerna själv så jag kan inte säga om det funkar bra eller dåligt men funktionerna finns där.

vågar inte ha alla lösenord sparade på ett och samma ställe..

Visa signatur