Till er som kör TextMate: Vilken theme kör ni med?

Permalänk

Till er som kör TextMate: Vilken theme kör ni med?

Jag försöker hitta ett theme som jag känner mig bekväm med. Tänkte man kanske kunde hitta inspiration här. Letar efter en med ljus bakgrund, mörk är inget för mig efter jag testat ett tag.

BBEdit kör jag med för tillfället och är ganska nöjd: http://www.tmthemes.com/theme/BBEdit/

Permalänk
Medlem

Bytte ganska nyligen till Why's Poignant-temat: (ladda ner)

Tycker det är rätt trevligt, speciellt med Anonymous som font.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till Apple Mac*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag kör Twilight-temat. Jag tycker det har tydliga färger och en skön bakrund för ögonen. Lite vilande men inte sövande.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zapher
Jag kör Twilight-temat. Jag tycker det har tydliga färger och en skön bakrund för ögonen. Lite vilande men inte sövande.

http://zapher.com/twilight.png

Skönt tema, men lite för mycket cleartypeeffekt (blurrig text) för min smak.

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag som vim-frälst lägger mig i er tråd...

Jag kör IR_Black i vim, suveränt tema portat från ett TextMate-tema med samma namn. Kör även samma tema i terminalen.

Det är inte vad trådskaparen efterlyste eftersom det är (mycket) mörk bakgrund, men det kanske kan vara av intresse för någon annan.

Tema för TextMate och Terminal.

Permalänk

Typsnitt i TextMatekör jag Liberation-Mono.. underbart och gratis

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NakedApe
Ursäkta att jag som vim-frälst lägger mig i er tråd...

Jag kör IR_Black i vim, suveränt tema portat från ett TextMate-tema med samma namn. Kör även samma tema i terminalen.

Det är inte vad trådskaparen efterlyste eftersom det är (mycket) mörk bakgrund, men det kanske kan vara av intresse för någon annan.

Tema för TextMate och Terminal.

Tack för tipset! Lyfte in temat i terminalen och det ser väldigt bra ut. Blir nog standard för mig.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)