Söker hörlurar/headset för ca 300-500kr

Permalänk

Söker hörlurar/headset för ca 300-500kr

Letar efter lurar med följande:

*Bra ljud, framför allt bra bas.
*Heltäckande
*Inte för klumpigt

Mikrofon är inget krav.

/Peter

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk

Mina plantronics gamecom 367 är väldigt bra och sköna men det är väldigt stora enligt många
Men efter ett tag så blir dem inte så stora längre

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=79422&traff=1

dessa är för dig. ska köpa dom nu i dagarna. kollat som runt som fan och dessa verkar ha riktigt bra ljud med en tydlig karaktär för tung bas

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Medlem

köpte själv nya lurar så sent som igår:
AKG K514
https://www.inet.se/ljud---bild/hoerlurar---headset/akg-k514/...
+ Klart neutralt ljud
+ Sitter skönt som tusan (runt öronen) och väger väldigt lite
- inget än

Mysig bas skulle jag säga tar inte över allt annat i musiken men märks ändå. De är halvöppna och läcker därför lite ljud.

Om du är ute efter ett par lurar med tung bas har jag läst mycket om
Sennheiser HD 212 pro
https://www.inet.se/ljud---bild/hoerlurar---headset/sennheise...
Slutna och byggda så att de förstärker basen, skulle kollat upp dem om jag var du, dock inte provat dem själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaZe
http://www.webhallen.com/prod.php?id=79422&traff=1

dessa är för dig. ska köpa dom nu i dagarna. kollat som runt som fan och dessa verkar ha riktigt bra ljud med en tydlig karaktär för tung bas

Dessa är enligt AKGs hemsida "supraaural" dvs sitter på öronen inte runtom.

Permalänk

Det blir nog plantronics gamecom 367 eller Creative Fatal1ty.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

jag har ett par Creative Fatality lurar själv och är riktigt nöjd! Sitter bra och man får riktigt bra ljud för pengarna

Visa signatur

Livet är kort, och det är lika bra det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KonTakt
jag har ett par Creative Fatality lurar själv och är riktigt nöjd! Sitter bra och man får riktigt bra ljud för pengarna

De är iaf billiga Har ett par själv (köptes på OnOff för 199:- (sic!)). Billigast idag verkar vara 290:- så jag hade nog rätt tur.

Ljudet är sisådär inte direkt jätteklart, inte jättebas, inte detaljerat. Sisådär över hela registret, men de sitter i alla fall bra på mina små vingmutteröron och var värda 200 spänn (eftersom ungarna har en tendens att slita sönder mina headsets)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
De är iaf billiga Har ett par själv (köptes på OnOff för 199:- (sic!)). Billigast idag verkar vara 290:- så jag hade nog rätt tur.

Ljudet är sisådär inte direkt jätteklart, inte jättebas, inte detaljerat. Sisådär över hela registret, men de sitter i alla fall bra på mina små vingmutteröron och var värda 200 spänn (eftersom ungarna har en tendens att slita sönder mina headsets)

Vill minnas att jag köpte mina för 240kr~ på DustinHome för ett tag sedan, det jag menar med bra ljud är att dom presterar bra för det priset, dom är även relativt hållbara (har en tendens att snurra in sladden i min stol så dom flyger i golvet lite då och då).

Ljudet går ju givetvis inte att jämföra med ett par lurar för 700kr+, man får det som man betalar för helt enkelt.

Visa signatur

Livet är kort, och det är lika bra det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KonTakt
Vill minnas att jag köpte mina för 240kr~ på DustinHome för ett tag sedan, det jag menar med bra ljud är att dom presterar bra för det priset, dom är även relativt hållbara (har en tendens att snurra in sladden i min stol så dom flyger i golvet lite då och då).

Ljudet går ju givetvis inte att jämföra med ett par lurar för 700kr+, man får det som man betalar för helt enkelt.

yes, de är helt klart stryktåliga.. tror mina har åkt i golvet 200-300 gånger utan att ta skada

Permalänk
Medlem

Men vad tror om ett par Steelseries Seberia?
De har ju slutna kåpor och kostar 400-600kr, micken sitter ju löst som verkar skönt. Har själv tittat på dem och tror jag ska testa dem... men jag har litet huvud så jag hoppas att de passar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Primary
Men vad tror om ett par Steelseries Seberia?
De har ju slutna kåpor och kostar 400-600kr, micken sitter ju löst som verkar skönt. Har själv tittat på dem och tror jag ska testa dem... men jag har litet huvud så jag hoppas att de passar...

Har läst att siberia är halvöppna och läcker ljud. Tycker själv det tappar poängen att köpa ett headset med mikrofon på sladden, hade hellre tagit hörlurar + en zalman mic1 isåfall. Har dock inte prövat siberia själv och vet inte om ljudet kan mäta sig mot ett par "riktiga" hörlurar.

Permalänk
Medlem

Speedlink Medusa Stereo (finns på MediaMarkt, 349:- i Västerås)

http://www.esl-shop.net/images//shop_headset_speed-link_medus...

Köpte såna för några dagar sedan och är nöjd.

Permalänk
Medlem

saken e att jag har litet huvud och då tror jag att sebiria och kanske neckband från steelseries kan passa... men det måste passa till budgeten också

Permalänk
Medlem

Köpte mina AKG k518 idag.
+Bra ljud
+bra bastryck utan att det tar över diskanter och mellanregister.
+lätta
+smidiga

-känns lite plastiga (observera 'lite')
-sitter i början rätt hårt om öronen. detta ska enligt dom dock töjja sig.

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Medlem

Haft mina plantronics 367 nu cirkus en månad och måste säga det att till detta priset så är dem mycket prisvärda , visst dem är stora men det är väl ingen skönhetstävling framför datorn ,mycket gedigna ser o känns som dem kommer att hålla om man kastar in dem till dagis i vecka o dem får gå loss på dem ,mjuka kuddar som sluter runt hela örat , micen skall vi inte snacka om antingen så går mitt par på nåt förbjudet eller så är dem bara så bra bara ,min mic har jag fällt in i bågen och där kan den stanna för enligt mina bekanta så hörs jag klart och tydligt och därmed inget behov att ens fälla fram den .
Den stora nackdelen är sladden som är endast 2 meter lång men vill man så funkar det ju att förlänga om man nu vill det finns ju att handla på dem flesta ställen såsom biltema /jula clas ohlsoon o alla elkedjor.
Första veckan så klämde dem på typ övre käkbenet på sidorna alldeles nedaför tinningarna men det har försvunnit nu .
Köpte mina på onoff för 300 :-

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaZe
http://www.webhallen.com/prod.php?id=79422&traff=1

dessa är för dig. ska köpa dom nu i dagarna. kollat som runt som fan och dessa verkar ha riktigt bra ljud med en tydlig karaktär för tung bas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaZe
Köpte mina AKG k518 idag.
+Bra ljud
+bra bastryck utan att det tar över diskanter och mellanregister.
+lätta
+smidiga

-känns lite plastiga (observera 'lite')
-sitter i början rätt hårt om öronen. detta ska enligt dom dock töjja sig.

Kan bara hålla med, de hörlurarna är värda absolut alla sina pengar, jag skulle lätt kunna betala ett par hundra till för dom.

ja, de sitter hårt i början, men som sagt, de töjer ut sig.

Kan vrida på bas så att hela lurarna vibrerar, men då krävs det mer kraft än bara ur ljudkortet.

Visa signatur