Permalänk
Medlem

Krångel m. Laptop win98.

Tjena!
En bekant till mig har fått problem med sin gamla bärbara dator.
Då den bara används till mail och surf så är det Windows 98 på den, tilläggas bör att den har en del år på nacken.

Häromdagen skulle hon logga in på en sida varpå IE låste sig, sedan hela datorn. Efter omstart gick det inte att besöka sidor med login, typ msn. Outlook började även det att strula.

Det är så mkt sk*t på den datorn så en omformatering skulle vara att föredra. Jag vet bara inte hur man formaterar om en gammal bärbar dator utan diskettstation med Windows 98. Hur gör man egentligen? Inte via nätverk hoppas jag! För visst kommer systemet vilja ha drivisar till floppyn efter en formatering? Eller är det annorlunda när det gäller en bärbar med Win 98? För på stationära är det ju så iaf...

Tack på förhand!

Visa signatur

-LX-

Permalänk
Medlem

Är det verkligen värt att lägga ner tid på den datorn? Annars så ska det gå bra att använda en cd-skiva med win 98 på.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Nej egentligen inte, men en ominstallation är ju inte så tidskrävande.
Så en cd-rom ala Win 98 räcker?

Visa signatur

-LX-

Permalänk

ja det räcker.. dom är boot bara...

mvh

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -