om processor och grafikkort

Permalänk
Medlem

ja, och de blir ännu bättre sen när du köper ett nytt moderkort.

så köp grafikkortet!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

känner du någon som har HD 4830 eller som säger att det är bra kort eller?

Permalänk
Medlem

min bror har de och han storm trivs med de.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wunessson
känner du någon som har HD 4830 eller som säger att det är bra kort eller?

Läs och bestäm skälv...
http://www.overclockersclub.com/reviews/sapp_4830/7.htm

EDIT: Det tog ca 10 sec att google fram

Permalänk
Medlem

Om du vill kunna köra crysis på höga inställningar så räcker absolut inte ett 9600gt eller ett hd4830, även fast det är bättre. Vill du köra på höga inställningar så MINST ett GTX 280.

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Medlem

ATI radeon gillar inte crysis, Crysis är mer gjort för Nvidia.

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JDE
Om du vill kunna köra crysis på höga inställningar så räcker absolut inte ett 9600gt eller ett hd4830, även fast det är bättre. Vill du köra på höga inställningar så MINST ett GTX 280.

Jag kan köra high med mitt 8800gt men det blir lite fps dropps ibland. Utan aa såklart.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk

Jag har nu läst hela 10 sidor i denna smått episka tråd. Det har krävts en påse med nappar två burkar med cola och en urtuggad piercing i underläppen!

Wunessson, om du tar någon form av medicin för ditt syndrom så rekommenderar jag utan läkares ordination att du tar en tredubbel dos varje dag när du vaknat.
Om du inte tar någon medicin för tillfället, börja självmedicinering med tunga grejer så du hittar ut ur dina tankeloopar.

Hur många tror du sitter och skriver på detta forumet utan att veta vad dom snackar om?

Snacka datorer och prestanda med dom andra utvecklingsstörda på dagcentret, då kanske du hamnar på en nivå som lämpar sig för dig och får de svar du vill få.

//

Visa signatur

Nej!!! Det var inte bättre förr :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamamotoshi
Jag har nu läst hela 10 sidor i denna smått episka tråd. Det har krävts en påse med nappar två burkar med cola och en urtuggad piercing i underläppen!

Wunessson, om du tar någon form av medicin för ditt syndrom så rekommenderar jag utan läkares ordination att du tar en tredubbel dos varje dag när du vaknat.
Om du inte tar någon medicin för tillfället, börja självmedicinering med tunga grejer så du hittar ut ur dina tankeloopar.

Hur många tror du sitter och skriver på detta forumet utan att veta vad dom snackar om?

Snacka datorer och prestanda med dom andra utvecklingsstörda på dagcentret, då kanske du hamnar på en nivå som lämpar sig för dig och får de svar du vill få.

//

kanske inte så smart med personliga på hopp på swec...

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Svårt att hålla sig. Grabben är ju lite, ja va ska man säga...

Egen kanske

Visa signatur

Nej!!! Det var inte bättre förr :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamamotoshi
Svårt att hålla sig. Grabben är ju lite, ja va ska man säga...

Egen kanske

Lite? Sitter med popcorn och väntar nu.

Permalänk
Avstängd

håll käft för helvete era tykna as!

Permalänk
Avstängd

har ni inget roligare för er så stick från detta forum då...

Permalänk
Avstängd

stick från denna tråd isf.

Permalänk
Avstängd

men åhh har det någon betydelse om det är gjort för nvidia eller ati inte ett jävla skit. ASUS HD 4830 är betydligt bättre än nvidia geforce 9600 GT iaf.

Permalänk
Avstängd

och sen så får vem som helst vara med på sweclockers..inte några andra jävlar som ska styra över det iaf.

Permalänk
Avstängd

och man kan visst köra crysis på allt på high med lägre öpplösning, som tex 1280/960, det har jag kunnat hela tiden utan något lagg jag vet vad lagg är för nånting jag är inte helt jävla dum i huvudet om ni tror det. Då har ni jävligt fel man försöker vara trevlig här och få hjälp men då kommer massa jävla elaka folk och gnäller istället hur roligt tror ni att det är eller? svara på frågorna istället så ska ni allt få se att det kommer gå betydligt fortare.

Permalänk
Avstängd

fullebulle hur lågt har du skunkit som har 2 anmärkningar på dig ha ha ha ha ha.

Permalänk
Avstängd

vem fan har sagt att man måste ha värsting kortet till crysis det räcker med ett 4670 4830 4850 4870 för att kunna köra på high med normal öpplösning ni säger att man ska ha de och de bara för att ni har det själva ni tänker fan bara på vad ni själva har... En annan tycker inte att det är värt att slänga ut 4 5 tusen för ett grafikkort det är fan svin dyrt men det är ju klart vissa är ju dyra av sig.

Permalänk

Skriv hur mycket du vill betala för ett grafikkort så kan jag eller någon annan säga vilket som är bäst för det priset.

Permalänk
Avstängd

Wunessson du ska inte kasta sten i glashus.

och att börja svära över personer som inte gillar alla dina posts är bara idiotiskt ...

Så jag har några frågor .... hur gammal är du? ( off topic men har undrat detta sedan sida 3 ) och har du någonsin byggt eller köpt en dator före den du har nu?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

och man kan visst köra crysis på allt på high med lägre öpplösning, som tex 1280/960, det har jag kunnat hela tiden utan något lagg jag vet vad lagg är för nånting jag är inte helt jävla dum i huvudet om ni tror det.

Återigen. Om du nu kan köra Crysis på high utan lagg, vrf finns då den här tråden?

Sen har flertalet av de som postat här försökt att hjälpa, men du ignorerar ju dom (Förutom cat_fish;)).

Men nu ska jag sova! Hej svejs. 8-)

(F.ö så tror jag inte mods låser den här tråden eftersom dom tycker det är otroligt komiskt själva:p)

Permalänk

Wunesson:
Internet är lite underligt ibland. Inget att oroa sig över

Denna serie beskriver bra hur olika åsikter samspelar på internet:
http://xkcd.com/386/

Sensmoralen är nog att ta allt med en nypa salt

Och om vill så är det här nog rätt ställe att ställa frågor, men det hjälper om frågorna är tydliga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wunessson
håll käft för helvete era tykna as!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wunessson
har ni inget roligare för er så stick från detta forum då...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wunessson
stick från denna tråd isf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wunessson
men åhh har det någon betydelse om det är gjort för nvidia eller ati inte ett jävla skit. ASUS HD 4830 är betydligt bättre än nvidia geforce 9600 GT iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wunessson
och sen så får vem som helst vara med på sweclockers..inte några andra jävlar som ska styra över det iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wunessson
och man kan visst köra crysis på allt på high med lägre öpplösning, som tex 1280/960, det har jag kunnat hela tiden utan något lagg jag vet vad lagg är för nånting jag är inte helt jävla dum i huvudet om ni tror det. Då har ni jävligt fel man försöker vara trevlig här och få hjälp men då kommer massa jävla elaka folk och gnäller istället hur roligt tror ni att det är eller? svara på frågorna istället så ska ni allt få se att det kommer gå betydligt fortare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wunessson
fullebulle hur lågt har du skunkit som har 2 anmärkningar på dig ha ha ha ha ha.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wunessson
vem fan har sagt att man måste ha värsting kortet till crysis det räcker med ett 4670 4830 4850 4870 för att kunna köra på high med normal öpplösning ni säger att man ska ha de och de bara för att ni har det själva ni tänker fan bara på vad ni själva har... En annan tycker inte att det är värt att slänga ut 4 5 tusen för ett grafikkort det är fan svin dyrt men det är ju klart vissa är ju dyra av sig.

8 inlägg i rad på 25 minuter?!? Nu får du väl ändå ge dig! Förstår du inte vad folk menar när de ber dig använda "Ändra"-knappen, eller skiter du bara i det?
Hamamotoshis påhopp på dig var djävligt tarvligt och fult, men som du beter dig skaffar du verkligen inte många vänner här på forumet.

Var nu snäll och läs igenom hela denna tråden innan du skriver nåt mer så ska du se att vi har svarat på alla dina frågor säkert ett tiotal gånger redan. Är det något som är oklart så ska vi försöka förklara, men du måste försöka ta till dig, eller åtminståne läsa, informationen vi ger dig också. Att ställa samma fråga om och om igen och sen ignorera svaren du får är inte bara onödigt utan även mycket irriterande och inte minst stötande för den som redan svarat. Denne får ju uppfattningen att du inte litar på vad han eller hon skrivit.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk

9600GT är ett budgetkort och Crysis är ett monsterprestanda-spel.
Jag har en QX6700 och 9600GT i SLI, så för mig fungerar det fint. Innan jag köpte SLI hade jag en 3 ghz pentium 4 och ett 9600GT, då gick det barely att spela Crysis warhead.
Min C2D 2,0ghz, 4gig-ram, 8600GT(M) laptop bootar knappt upp Crysis.

Men jösses, du har inte en enda punkt.
8-12 meningar i ett stycke, 8-12 ord i en mening och 8-12 bokstäver i ett ord, då är det enklast att läsa Svensk text. I engelsk text har dom en tendens att använda mycket mer kommatecken och semikolon. Semikolon bör du hålla dig borta ifrån om du inte heter Strindberg i efternamn.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
9600GT är ett budgetkort och Crysis är ett monsterprestanda-spel.
Jag har en QX6700 och 9600GT i SLI, så för mig fungerar det fint. Innan jag köpte SLI hade jag en 3 ghz pentium 4 och ett 9600GT, då gick det barely att spela Crysis warhead.
Min C2D 2,0ghz, 4gig-ram, 8600GT(M) laptop bootar knappt upp Crysis.

Men jösses, du har inte en enda punkt.
8-12 meningar i ett stycke, 8-12 ord i en mening och 8-12 bokstäver i ett ord, då är det enklast att läsa Svensk text. I engelsk text har dom en tendens att använda mycket mer kommatecken och semikolon. Semikolon bör du hålla dig borta ifrån om du inte heter Strindberg i efternamn.

vad är det för fel på Strindberg nu då?

Han måste ha följt mest religoner i sitt liv än någon annan

Ena dagen var han ateist andra dagen var han Djupt Kristen för att 3e dagen vara ateist igen

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Och sen slutade han som agnostiker.

Permalänk
Avstängd

Måste ju medge att Wunessson har varit **** klumpig när han skrev denna post, inga punkter eller koma tecken alls och sen sitter han och dubbel och trippel postar, för att sen bli förbannad för att folk gnäller över hans frågor ( som folk svarat på minst 3 ggr ) så jag tycker att Wunessson borde scrolla upp ta en kvart eller så för att läsa igenom allt för att sen sluta posta allt han tänker på.

Svar nedanför:

1. 4850 och 4830 är budget korten i serien alltså Prestanda för en billig peng så jag skulle Köpa ett 4850 om jag vore du ( dom ligger väl på 1400-1600 kr )

2. Om du vill ha prestanda direkt ska du köpa ett nytt GFX kort men om du vill öka värdet på din dator och höja uppgraderingsförmågan på din dator ska du satsa på att köpa ett nytt moderkort ( helst ett som stödjer både Phenom och Athlon x 2 alltså socket AM2 och AM2+ du kan se på försäljarens / bolagets hemsida vilket kort som stöder vilken processor etc )

3. KÖP INTE EN AMD ATHLON X 2 6000+ ( köp en Phenom ist om du vill ha en AMD )

4. För sista gången Wunessson lär dig använda ändra knappen och sluta dubbelposta eller trippelposta för att för eller senare blir även SWEC moderatorerna less på dig precis som hälften av alla som skrivit och försökt hjälpa dig ...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlovep
Ett råd!

Lägg ner planerna på att uppgradera ett halvår, och under tiden spara så mycket pengar du bara kan. Sen för dom pengarna köper du det bästa du kan hitta för summan. Det finns många kunniga här på Sweclockers som kan knåpa ihop bra prestanda för pengarna du har då. Under tiden läser du på lite elementär forums beteende och lite fakta om vad personer pratar om här.

För så här upplever jag denna tråd, du behöver läsa på mer vad du har och vad dom pengarna du tänker satsa gör för skillnad i din dator.

Eftersom det har gått ytterligare 5 sidor sen jag skrev detta, så borde du väl iaf försökt inse det system du har behöver en stor uppgradering. För en stor uppgradering så krävs pengar, som du inte riktigt har ( vad vi som läst tråden förstått! ) Du förväntar dig mirakel med dom grejorna du planerar eller tittat på.

Kontentan är SPARA PENGARNA, köp BÄTTRE när du har MERA pengar. Spara ihop en sådär 5-8 000 kr så får du en mer seriös uppgradering, Det räcker inte till värsting prylar men du får acceptabel nivå i Cryis.

Vill du spela på den nivån du har ambitioner till så bör du nog lägga en sådär 20 000 kr plus skärm. Där pratar man FPS hit å dit med olika val av produkter och processorer, inte med dina prylar du har nu. Hänger du med?

Och så finns också "Ändra" funktionen kvar också även fast den kan vara svår att hitta ibland.

Permalänk
Medlem

lås tråd!!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra