Permalänk

Tips på router!

Tjena! tänkte köpa ny router eftersom ja inte kan hitta några servrar här hemma på cs med min router men hittar hos kompisar. Har för tillfället en zyxel p320w. Får inte va för jävla dyr och ska helst kunna nå lite servrar på cs source med den

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

P183| Antec CP-850 W| Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 860 2,8 GHz HT| Corsair DM3 DDR3 1600Mhz 2x2GB| Gainward GTX 275 896 MB| WD Black caviar 640 GB | Samsung Syncmaster 226BW | 3DMark 06 18351p

Permalänk

Behöver du något simpelt som bara gör jobbet för en vanlig ADSL lina eller söker du något för högre hastigheter? Kör du trådlöst?

Permalänk
Medlem

Jag slår ett slag för 655:an också.
Man får den för under tusingen och den fungerar klockrent (har haft min i 1,5år utan några problem alls med massiva downloads/uploads bla). Inget strul alls.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Har en D-link DIR-635 som jag är jätte nöjd med så den rekommenderas.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=103399
Skulle gissa att 655'an är minst lika bra

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 3,6ghz || Thermalright Ultra-120 extreme || Asus P5Q-E P45 ||
8 GB (4x2GB) DDR2 PC8500 Corsair XMS2
|| Zotac GTX 470 || Antec Three Hundred || Corsair HX 620W || Dell S2409W 24" ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
www.portforward.com

Vad är de?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazyBanana
Behöver du något simpelt som bara gör jobbet för en vanlig ADSL lina eller söker du något för högre hastigheter? Kör du trådlöst?

Ja kör på adsl 8mbit.

Behöver något som ja kan hitta servers på cs source och som inte kostar allt för mkt någon simpel d-link. med minst 4 portar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wheelie
Har en D-link DIR-635 som jag är jätte nöjd med så den rekommenderas.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=103399
Skulle gissa att 655'an är minst lika bra

Någon som vet hur ja slår av DDOS?

Fick reda på att det kan va de som gör att ja inte hittar några servrar på cs source.

Permalänk

Jag rekomenderar en enkel Netgear WGR 614. Har haft en sån i ca 2 år nu köpte just en till som access point. Funkar hur bra som helst för mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
Någon som vet hur ja slår av DDOS?

Fick reda på att det kan va de som gör att ja inte hittar några servrar på cs source.

Jag tror någon driver med dej, eller så driver du med oss.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Jag tror någon driver med dej, eller så driver du med oss.

Va en som sa så. Funkar ju och hitta servrar hos min polare så då måste de ju va något med mitt internet alltså routern? eller jag har fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
Va en som sa så. Funkar ju och hitta servrar hos min polare så då måste de ju va något med mitt internet alltså routern? eller jag har fel?

Ja det är nog något med din router. Du behöver förmodligen vidarebefodra några portar till den ip routern gett din dator. Hur och vilka portar vet jag inte då jag inte spelar CS och inte har haft just din modell av router.
Men google kan nog hjälpa dej med vilka portar det är och sen kan nog manualen till routern hjälpa dej till hur du vidarebefodrar dessa portar.

Permalänk
Medlem

det är bara att öppna portarna i routern så hittar du servrar, så slipper du lägga ut flera hundra på en ny router.

UDP 27000 to 27020 inclusive
TCP 27020 to 27050 inclusive

där är portarna så ska de funka för dig.

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
Vad är de?

Svårt att se skogen för alla träden som står i vägen?

www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/P-3...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0
det är bara att öppna portarna i routern så hittar du servrar, så slipper du lägga ut flera hundra på en ny router.

UDP 27000 to 27020 inclusive
TCP 27020 to 27050 inclusive

där är portarna så ska de funka för dig.

Okej men kan du förklara hur ja ska öppna portarna?
Har inte alls koll på routers.
Hittar inte ens router ip-nummret.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Svårt att se skogen för alla träden som står i vägen?

www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/P-3...

Har redan dragit ner de programet men vet ifan hur man gör med de.

Permalänk
Medlem

Men jag hatar när man inte vet om personen som skriver inlägg bara driver med en eller om det rör sej om en lat 90-talist som inte orkar lyfta ett finger själv eller om det är dagens skola som fördummar ungdomarna eller vad det är frågan om...
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Zy...

Permalänk
Medlem

ladda ner xfire. där kan du hitta servrar men du får googla dig fram till hur man laddar ner det. du verkar behöva lite träning

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Men jag hatar när man inte vet om personen som skriver inlägg bara driver med en eller om det rör sej om en lat 90-talist som inte orkar lyfta ett finger själv eller om det är dagens skola som fördummar ungdomarna eller vad det är frågan om...
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Zy...

Nej men jag kan inget om sånt här och behöver hjälp med det.
Då behöver man inte va otrevlig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
ladda ner xfire. där kan du hitta servrar men du får googla dig fram till hur man laddar ner det. du verkar behöva lite träning

Aa för ja vet inte alls hur man man öppnar portar aldirg hört talas om det för. så om någon kan förklara hur ja ska gå tillväga och hur man sen gör så skulle de varit bra.

Permalänk

Vad är ens xfire? drog ner de precis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
Nej men jag kan inget om sånt här och behöver hjälp med det.
Då behöver man inte va otrevlig.

Jag ber om ursäkt för det, det var onödigt av mej.
Det är bara det att sån här information sprudlar det av på nätet och på den sida man länkar till här är det idiotsäkra guider som till och med min totalt datorinkompetenta 63-åriga mamma har dragit nytta av (det är sant!).
Läser du på den sidan som det länkas till har du alla svaren där. Vi kan inte hjälpa dej så himla mycket mer än så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
Vad är ens xfire? drog ner de precis.

de är en ett skönt program där man har vönner man kan chatta med eller prata som msn. Sen så kan man söka efter servrar till de spel som finns på datorn. Man kan även ansluta sig till dem servrar som ens vänner spelar på.

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
de är en ett skönt program där man har vönner man kan chatta med eller prata som msn. Sen så kan man söka efter servrar till de spel som finns på datorn. Man kan även ansluta sig till dem servrar som ens vänner spelar på.

Vad ju inte de ja sökte efter kanske :/

Vill veta hur ja öppna portar i routern.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Jag ber om ursäkt för det, det var onödigt av mej.
Det är bara det att sån här information sprudlar det av på nätet och på den sida man länkar till här är det idiotsäkra guider som till och med min totalt datorinkompetenta 63-åriga mamma har dragit nytta av (det är sant!).
Läser du på den sidan som det länkas till har du alla svaren där. Vi kan inte hjälpa dej så himla mycket mer än så.

OKej okej.

Jag skriver i denna tråden om det är något ja inte förstår med de.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostegrabben
Vad ju inte de ja sökte efter kanske :/

Vill veta hur ja öppna portar i routern.

jo jag vet, men jag tänkte att iställe för köpa ny router som tråden toppas med så ville jag tippsa om de programmet som kan lösa ditt problem.
öppna port är inte säkert att det hjälper ändå. har portar öppna men jag hittar inga servrar ändå inne i cs.

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Förstår fortfarande inte.
Har ingen sån zyxel grej och hittar inte min ip.
Förlåt om ja inte fattar men har ju inget av de som vissas.

Permalänk

Vart fixar ja zyxel panelen så jag kan öppna portar då?

Permalänk

Hjälp med vad porten heter ja ska öppna?

Hejsan! har kommit in på hur ja ska öppna mina portar till cs.
Men vet inte vad porten heter ja ska öppna och ip till den.
Hur hittar ja allt detta?
Är en zyxel p320w