Permalänk
Medlem

confa server 1.6

Tjena vet jag har gjort ganska många trådar runt detta ämne om att ställa in sin server så den blir populär och så stabil som möjligt. och detta ska bli den absolut sista hoppas jag.

jag ska ha 1 cs server 1.6 uppe 24 / 7 samt en ventrilo server uppe 24/7 på en 1.34 ghzare vet att det är kass processor och servern kan få dålig hitbox och så redan. så de behöver ni ej kommentera denna gång den har även 512 ram ja ska försöka pilla in så ja får 1 gig ram ist. jag ska ha en helt vanlig server hade jag tänkt. nu till frågorna. och de är windows xp installerat på denna burk.
har en kass lina som kommer göra mkt skada på servern som ja vet redan. just nu på bredbandskollen fick jag på denna burk

Skicka : 0.78 brukar ha 0:80 , 0:81 och uppåt
Ta emot : 6.25 den brukar ligga runt 10 mbit / 10.06
har ju tv kanaler via Telia dessutom men dom kommer försvinna sen när vi skaffat digital box.

Och internet från server burken kommer dock delas till min burk jag har nu tills jag skaffat en router. oh ja vet om ja tar hem nåt så kmr det skada servern ochså tyvärr.

1: bästa sättet att få ut de mesta ur burken för serverns skull ?
2: hur gör ja för att få den så populär som möjligt ?
3: Hur ska ja ställa in inställningarna i server.cfg för denna server ?
4: hur bör ja ställa in alla inställningarna i windows för få ut mer? dock måste internetdelningen funka med dessa inställningar ^^
5: vad bör ja andvända om ja vill kontrollera allt från min spel dator på servern ? länka gärna till programmet samt guide om ni har någon xD
6 : ge gärna massa andra tips som ja själv inte har tänkt igenom ^^

denna tråd kommer jag enbart andvända som en guide när jag ska sätta upp servern ^^
Kommer med edit om ja kommer på fler frågor

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur bra det funkar att ha en server med den hårdvaran men uppkopplingen kommer troligen inte räcka till för en 5v5 server och ventrilo. Kommer ihåg att jag försökte på 1mbit upp förut, 2v2 gick fint men när 10 pers var inne så drog pingen upp till 2-300...

Permalänk
Medlem

1. Kör med Linux med en egen kernel för att få ut det mesta^^

2. Lira med ngra kompisar på servern. När folk kommer in va trevlig, sätt upp ranks och kör populära maps (D2)

3. www.google.com

4. http://cpnclan.home.comcast.net/~cpnclan/guide2.html

5. HLSW, sätt upp en FTP på servern (smidigt hantera filer) och/eller TightVNC (enkelt att underhålla servern)

6. Dumpa XP och kör med Linux

Kommer inte ta lång tid innan du får virus på datorn om du kör utan brandvägg och virusskydd under WindowsXP med en 24/7 burk (vet av egen erfarenhet)

//Zee

Visa signatur

| Q9550 @ 3.8Ghz | Asus P5Q-PRO | AMD Radeon HD6950 2GB (Unlocked @ 865Mhz) | Corsair TX650W | Corsair XMS2 (2+1)x2GB | A-Data SP900 128GB| WD Caviar Blue 320GB | Fractal Design R3 | Noctua NH-U9B |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zee_13
1. Kör med Linux med en egen kernel för att få ut det mesta^^

2. Lira med ngra kompisar på servern. När folk kommer in va trevlig, sätt upp ranks och kör populära maps (D2)

3. www.google.com

4. http://cpnclan.home.comcast.net/~cpnclan/guide2.html

5. HLSW, sätt upp en FTP på servern (smidigt hantera filer) och/eller TightVNC (enkelt att underhålla servern)

6. Dumpa XP och kör med Linux

Kommer inte ta lång tid innan du får virus på datorn om du kör utan brandvägg och virusskydd under WindowsXP med en 24/7 burk (vet av egen erfarenhet)

//Zee

Tackar denna info kan ja få nytta av bara 1 fråga att installera HLDS på linux ska vara mer avancerat har ja hört stämmer de ?
Vilken version skulle du rekommendera mig ? Ubuntu eller server edition eller eget förslag ?

EDIT : http://www.ubuntu.com/products/WhatIsUbuntu/serveredition Funkar denna tror du ?

EDIT 2 : ja laddar nu hem linux ubuntu server edition. kan man bränna ut programmet på en dvd skiva och få den bootbar ? vilket program ska man ha till de då ?

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuakoN
Tackar denna info kan ja få nytta av bara 1 fråga att installera HLDS på linux ska vara mer avancerat har ja hört stämmer de ?
Vilken version skulle du rekommendera mig ? Ubuntu eller server edition eller eget förslag ?

EDIT : http://www.ubuntu.com/products/WhatIsUbuntu/serveredition Funkar denna tror du ?

EDIT 2 : ja laddar nu hem linux ubuntu server edition. kan man bränna ut programmet på en dvd skiva och få den bootbar ? vilket program ska man ha till de då ?

Kör med imgburn. Enkelt och gratis.

http://www.imgburn.com/

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberphreak
Kör med imgburn. Enkelt och gratis.

http://www.imgburn.com/

okey tackar ^^ men ja har upptäckt ett nytt fel på min server. nu när ja vart borta ett tag så kommer ja ner kollar bland favoriter upptäcker att servern stängts av. varför stänger den av sig ? de har hänt förut oxå :/
EDIT : Jag andvände ditt program men den bootar inte upp skivan när man startar om datorn :S varför gör den inte det ? de enda ja får när ja kommer in i windows e om man vill öppna mappen me alla filer eller gör ingenting :S

EDIT 2 : Nu efter ja testa installera linux till slut bytte till ubuntu. så ska ja ju försöka dela internet vidare ut till en switch som sen delar till min oh även min flickväns bärbara så hittade jag inte hur ja skulle ställa rätt allt. då min versions program stod på engelska och hitta inga guider som stämmde med min version. så nu har ja bytt tbx till xp igen om ni har en sån guide liggandes isf länka den e ni snälla

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuakoN
okey tackar ^^ men ja har upptäckt ett nytt fel på min server. nu när ja vart borta ett tag så kommer ja ner kollar bland favoriter upptäcker att servern stängts av. varför stänger den av sig ? de har hänt förut oxå :/
EDIT : Jag andvände ditt program men den bootar inte upp skivan när man startar om datorn :S varför gör den inte det ? de enda ja får när ja kommer in i windows e om man vill öppna mappen me alla filer eller gör ingenting :S

EDIT 2 : Nu efter ja testa installera linux till slut bytte till ubuntu. så ska ja ju försöka dela internet vidare ut till en switch som sen delar till min oh även min flickväns bärbara så hittade jag inte hur ja skulle ställa rätt allt. då min versions program stod på engelska och hitta inga guider som stämmde med min version. så nu har ja bytt tbx till xp igen om ni har en sån guide liggandes isf länka den e ni snälla

Det tog 5min att läsa ditt inlägg, skriv gärna med lite punkter och styckindelning.

1.Ladda ner ubuntu server, bränn ut.

2.Ändra Bootordning i bios, Sätt cd/dvd som nummer 1

3.installera

4.ladda ner och installera hlds

5. Internet svämmar över av hlds+linux guider, på alla språk. Finns mycket trådar här på sweclockers också.