Denna MB Pro värd att köpa?

Permalänk
Medlem

Denna MB Pro värd att köpa?

Tjena!

Jag tänkte köpa en MacBook Pro. Men jag har inte råd med en ny, så jag kollade runt lite på Blocket och hittade denna: http://www.blocket.se/vi/20407002.htm?ca=11_s

Jag mailade honom för specs: 2.0Ghz Core 2 Duo,
2GB Ram, 100GB HDD och Ati x1600 GDDR3 256MB

Helt okej för 6750? Tror ni det fungerar att köra Bootcamp med Win7?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter väll ok. Och borde inte vara några problem med Win7.

Dock inte testat Win7 själv via bootcamp. Men det ska gå vad jag har läst iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx

Okej, så bra. Annars kör jag XP. Men grafiken? Fungerar den för mellanklass FPS spel, såsom BF2 (på hög?), COD 4 (på låg?)?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx

BootCamp och Windows 7 spelar perfekt om man bortser från apples sunkiga touchpad-drivrutiner, kör det själv.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Okej, så bra. Annars kör jag XP. Men grafiken? Fungerar den för mellanklass FPS spel, såsom BF2 (på hög?), COD 4 (på låg?)?

Förmodligen, kommer inte bli 5 av 5 toasters men i typ 800x600 med låg/mid så bör ju COD funka, inte så krävande.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

MacBook Pro med Core 2 Duo börjar på 2.16Ghz, så om säljarens siffror stämmer i övrigt måste det vara en Core Duo. Det är ju samma chassi som de nyare modellerna, men det är lite som skiljer under skalet. Det den saknar jämfört med C2D-modellerna är draft-n-wlan och duallayerbrännare. Sen är ju Core Duon bara 32bit, och den tar bara 2GB minne jämfört med 3GB i C2D-modellen. 2GB duger fint för OS X men du kan aldrig ha för mycket... särskilt inte om du ska börja virtualisera windows också.

256 MB grafik och 2.0 GHz betyder att det är en lite påkostad modell. Instegsmodellerna hade 128 MB och 1.83Ghz.

Permalänk
Medlem

Vill tillägga att Core-processorerna som Intel sålde förut, alltså Core solo och Core duo utan tvåan (de tillverkas ej längre) är gamla Pentium M som har packats om och fått nytt namn.

Personligen hade jag undvikit dem. Men är det Core 2 hade jag slagit till

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
MacBook Pro med Core 2 Duo börjar på 2.16Ghz, så om säljarens siffror stämmer i övrigt måste det vara en Core Duo. Det är ju samma chassi som de nyare modellerna, men det är lite som skiljer under skalet. Det den saknar jämfört med C2D-modellerna är draft-n-wlan och duallayerbrännare. Sen är ju Core Duon bara 32bit, och den tar bara 2GB minne jämfört med 3GB i C2D-modellen. 2GB duger fint för OS X men du kan aldrig ha för mycket... särskilt inte om du ska börja virtualisera windows också.

256 MB grafik och 2.0 GHz betyder att det är en lite påkostad modell. Instegsmodellerna hade 128 MB och 1.83Ghz.

Tar inte core 2 duo modellerna 4gb minne?. Med take på 2 stickors configen låter lite 3gb konstigt. Har ej sett 1,5gb minnes moduler ennu

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Tar inte core 2 duo modellerna 4gb minne?. Med take på 2 stickors configen låter lite 3gb konstigt. Har ej sett 1,5gb minnes moduler ennu

Det beror på modell. Jag hade den första Core 2 Duo-modellen och den tog 3GB. Du kan trycka i två 2GB-stickor men den kommer ändå bara att adressera 3. Det har inget med OS:et att göra utan är tydligen ett vanligt problem på tidiga c2d-baserade datorer i allmänhet.

Jag kom ihåg att den gränsen hängde med ganska länge men det kom tydligen stöd för 4 GB redan i nästa modell. 4GB är max ännu idag, utom den nya 17" som tydligen tar 8.

Förresten, de som har stöd för 4GB enligt specsen tar tydligen 6 i verkligheten. Fråga mig inte varför gränsen går just där, men nån annan här kanske vet?