Permalänk
Medlem

mirrors edge

tjena har precis installerat mirrors edge. men har ett problem vilket ja läst att många andra oxå har:/ ja försöker starta de men får bara upp start bilden kmr aldrig in i själva spelet har även testat installera en patch till spelet. men fortfarande samma fel . ja tar upp aktivitetshanteraren och ser att min cpu står på 100% hela tiden då ja försöker starta upp spelet.

vad kan va fel ?

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk

virus, patcha? uppdatera drivisar? antivirus som drar mkt cpu?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
virus, patcha? uppdatera drivisar? antivirus som drar mkt cpu?

ny formaterad. nyaste drivisar. nod32 drar inte mkt alls typ inget alls. mirrors edge drar 10 ggr mer i cpu:( väldigt störande då ja länge letat efter ett parkour / freerunning spel då man själv utövar det så kan bli kul oh få spela pk/freerunning på kvällarna med osv

EDIT : glömde talat om att ja testat patcha ochså men utan resultat där med

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

vad har du för hårdvara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
vad har du för hårdvara?

jag har tillräckligt för att klara spelet iaf ^^

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Hur fan tror du att han ska kunna hjälpa dig om man inte kan ha en aning om vad det är för dator du har?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Hur fan tror du att han ska kunna hjälpa dig om man inte kan ha en aning om vad det är för dator du har?

de är nå skit me spelet som gör att de inte startar har läst det på flera ställen.

men jag har iaf 2ghz 1 gb ram 160 gig hårddisk 256 mb gkort.

har sett dom med sämre dator kunna spela de. :/

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Okej.. Vad är det för ett grafikkort?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Okej.. Vad är det för ett grafikkort?

ett
NVIDIA GeForce 6200

och detta e lite mer info :
Fält Värde
Dator
Operativsystem Microsoft Windows XP Professional
OS Servicepaket Service Pack 3
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Datornamn DANIEL
Användarnamn SkyHig

Moderkort
CPU typ Unknown, 2000 MHz (12 x 167) 3000+
Moderkortsnamn ASRock K7S41GX (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moderkortschipset SiS 741GX
Systemminne 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS typ AMI (10/18/06)
Kommunikationsport Kommunikationsport (COM1)
Kommunikationsport ECP-skrivarport (LPT1)

Bildskärm
Grafikkort NVIDIA GeForce 6200 (256 MB)
3D accelerator nVIDIA GeForce 6200 AGP
Bildskärm Dell 1701FP (Analog) [17" LCD] (807KT15IAC6X)

Multimedia
Ljudkort SiS 7012 Audio Device

Lagring
IDE Kontroller SiS PCI IDE Controller
Hårddisk WDC WD1600BB-22GUA0 (149 GB, IDE)
Optisk enhet LITE-ON DVDRW LH-18A1H
SMART Hårddiskstatus OK

Partitioner
C: (NTFS) 122621 MB (96579 MB ledigt)

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att ditt grafikkort inte orkar med riktigt faktiskt, även om det rent tekniskt borde kunna starta spelet.

Även om det gick igång skulle du ändå inte kunna njuta av spelupplevelsen.

EDIT: Oj, ledsen för bump .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

Jag har faktiskt samma problem med mitt system

(Vista x64)

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Stannar/fastnar/fryser spelet? Eller dyker felrapport upp?

Edit: Tro mig, det kommer inte bli mycket till spelupplevelse
Spelade spelet på en Athlon 3000+ 1.8GHz, GeForce 8800GT 512MB och 4GB DDR, spelet laggade så pass mycket att det var precis på gränsen till spelbart - pga CPU'n förståss (utan PhysX, med PhysX var det inte spelbart alls trots att det accelereras av 8800GT't).

Iom. att du har enormt mycket sämre grafikkort (ett budget/kontors-grafikkort) och betydligt mindre ram-minne och bara något bättre processor: Det kommer lagga som bara fasen

Köp ny dator eller en Xbox 360 om du vill spela just detta spel är mitt tips.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderHoken
Jag har faktiskt samma problem med mitt system

Ditt grafikkort borde iaf klara det, så vi måste nog utgå ifrån att det inte är det som är problemet.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Ditt grafikkort borde iaf klara det, så vi måste nog utgå ifrån att det inte är det som är problemet.

Jo jag vet Men precis som QuakoN beskriver i första posten så.. hmm

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

DunderHoken du kanske kan svara på frågan jag ställde i mitt förra inlägg? Upplevde liknande problem själv nämligen, och har en lösning som kanske funkar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
DunderHoken du kanske kan svara på frågan jag ställde i mitt förra inlägg? Upplevde liknande problem själv nämligen, och har en lösning som kanske funkar.

För min del så händer det inte ett skvatt när man precis har dubbel-klickat på dvd´n eller ska gå in i spelet så att säga. Ser bara bilden, den lilla i början innan det ska gå in i spelet.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Så Mirror's Edge bilden dyker upp, försvinner och MirrorsEdge.exe avslutas (försvinner från aktivitetshanteraren)?

Använder du en originalkopia av spelet (icke piratkopia)? Om inte, gör helst det - det kan vara anledningen till problemen.

Sen finns det ju massa problem med kopieringsskydden också, så man kan inte utesluta fel på den fronten heller. Har för mig att om t.ex Daemon-Tools är på så krockar den med Securom och så vägrar spelet starta (i vissa fall).

Permalänk

givetvis så har jag köpt spelet. Orginal. Men men. Får väl testa att installera om hela operativet då. Konstigt för att alla andra spel jag har fungerar smärt fritt...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Synd att det inte var samma problem som jag, mitt spel kraschade direkt efter att introfilmerna var klara, med felrapport. Detta berodde på att mitt grafikkort inte hade stöd för anti aliasing och den hade aktiverat 2x "by default".