Vad är det för något jag kommit över?

Permalänk
Medlem

Vad är det för något jag kommit över?

Hallå alla udda hårdvaruläsare!

Jag hittade en liten rolig pryl då jag svängde förbi hos mina farföräldrar nu idag, en sak som jag glömt att jag har i min ägo.
Jag löste den på auktion för femtiolappen eller nått sånt. "prylen" är ett tv-spel vid namn sportel xy-4. Har googlat fram att den är sedan 1976 och finns på ett antal samlarsidor. Kan det vara något av värde eller?
Finns knappt att hitta då man söker på google men lyckades hitta en bild på http://pugo.net/collection/console/39/

Någon som vet någonting om dessa eller från den epoken? Har spelat det ett par gånger och är rätt häftigt med de 4 spelen, football, tennis, squash och football igen (av någon konstig anledning) :S

Skulle vara roligt att veta lite mer om den

Edit: ska fixa upp egna bilder senare.

Mvh

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Permalänk
Medlem

hittar man en pong-samlare kan man nog få en slant.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

nog kan du få bra mycket pengar för den om den är i nyskick det vill säga:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Retro rocks. cool pryl.

Ja visst gör det är rätt rolig att ha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PBGP
hittar man en pong-samlare kan man nog få en slant.

Ja kanske de

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crille90
nog kan du få bra mycket pengar för den om den är i nyskick det vill säga:P

Nja den har ju ingen kartong elller manualer, men den är i perfekt bruksskick och enda defekten är att en av plastringarna runt vänstra joysticken saknas. men annars är den rätt fin. Har väldigt lite "gulnad" plast trots sin ålder

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Jag har ett sånt som jag fick i mitten på sjuttitalet
Kostade runt 400 spänn har jag för mig haha

Visa signatur

Asus ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI, Streacom BC1 Röd, Intel i7 10700KF, Noctua NH-D15 chromax.black, AMD Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC, Samsung m.2 NVMe 960 Pro 1TB, Corsair Dominator DDR4 3200MHz 16GB.
Går tyst och ganska kall =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conny_St
Jag har ett sånt som jag fick i mitten på sjuttitalet
Kostade runt 400 spänn har jag för mig haha

Jasså
Då slipper jag känna mig ensam längre

Visa signatur