Permalänk
Medlem

ok nu har jag installerat och grejjat var verkligen inte svårt alls. känndes knappt som man gjorde något "farligt". körde på senaste touch it 4.0. mkt fint må jag säga men en del småbuggar som jag stör mig på. tex när man ska stänga av telefonen så kommer det upp en ruta, på typ kinesiska om vad man vill göra tur att det fanns lite symboler osv. mkt fin musikspelare med riktigt schysst ljud. dock en sak som jag stör mig på, som inte denna romen hjälpte till med. att det går fan inte att kolla video på x1an. det laggar fööör mkt. körde någon SD Tune up eller vad det hette. ändå ingen skillnad. riktigt tråkigt när skärmen är så jävla schysst på nallen.

alltså jag har förstått att det laggar pga data från minneskortet -> videosplaren som segar ner. nån som har någon lösning?

btw. om man vill byta roms lite nu hur som helst, äre bara att köra på som man gjorde första gången, nu när man har hard SPL. kan man bara tanka vilken rom som helst och mata in? och om man matar in en ny rom så skrivs den man hade på telefonen innan över?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sruoH
ok nu har jag installerat och grejjat var verkligen inte svårt alls. känndes knappt som man gjorde något "farligt". körde på senaste touch it 4.0. mkt fint må jag säga men en del småbuggar som jag stör mig på. tex när man ska stänga av telefonen så kommer det upp en ruta, på typ kinesiska om vad man vill göra tur att det fanns lite symboler osv. mkt fin musikspelare med riktigt schysst ljud. dock en sak som jag stör mig på, som inte denna romen hjälpte till med. att det går fan inte att kolla video på x1an. det laggar fööör mkt. körde någon SD Tune up eller vad det hette. ändå ingen skillnad. riktigt tråkigt när skärmen är så jävla schysst på nallen.

alltså jag har förstått att det laggar pga data från minneskortet -> videosplaren som segar ner. nån som har någon lösning?

btw. om man vill byta roms lite nu hur som helst, äre bara att köra på som man gjorde första gången, nu när man har hard SPL. kan man bara tanka vilken rom som helst och mata in? och om man matar in en ny rom så skrivs den man hade på telefonen innan över?

jo varnade för en del buggar med senaste Touch IT 4.0 därför jag rekommenderade RC 1.1, stabilare samt snabbare... föreslår att du installerar den istället, iaf, angående kinesiska grejen så uppstår den inte under RC1.1 men vill du ändå behålla senaste Touch IT 4.0 så installera bara den där actionscreen caben jag länka till, så försvinner det.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=479206&highl...

att spela upp video för mig är inga som helst problem flyter på perfekt i 800*480 fullscreen kör dock video via WMP och musiken via Coreplayer...

här har du program för att konvertera videofiler...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=467112

SD Tune up gör ingen nytta med R2 ROMen så den kan du ta bort.. ja nu kan du byta ROM lite hur du vill, du behöver inte oroa dig för HARD-SPL, men som sagt prova RC 1.1 om du vill samt att för varje gång du flashar en ny rom så gör en HARD RESET oxå...

lycka till.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen kör med RC 1.1 nu och är nöjd

x1an är riktigt nice förutom att jag inte gillar att videon laggar, känns skittrist.

du kör video via media player? för mig står det att wmp inte stöder formatet. måste man installera codecs osv? jag kör video genom coreplayer och är som sagt inte nöjd. du har inga videotips på rak arm? ;P

Förresten, inge google maps? men det kanske bara är att tanka manuellt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sruoH
tack för hjälpen kör med RC 1.1 nu och är nöjd

x1an är riktigt nice förutom att jag inte gillar att videon laggar, känns skittrist.

du kör video via media player? för mig står det att wmp inte stöder formatet. måste man installera codecs osv? jag kör video genom coreplayer och är som sagt inte nöjd. du har inga videotips på rak arm? ;P

Förresten, inge google maps? men det kanske bara är att tanka manuellt?

nice, imorrn släpper han Touch IT 4.5 som verkar vara bugg fixad, ska nog testa den och se

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=485624

som sagt prova konvertera om de video du har med detta program, fungerar utan problem för mig att spela upp i antingen Coreplayer eller WMP... LAGGFRITT ^^

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=467112

google maps är bara att tanka manuellt, kör svensk version själv

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem med mitt trådlösa nätverk:(

Telefonen hittar inte mappar som jag delar ut på datorn. Förutom windows egna "Delade Filer" vilket är mycket irriterande.

Någon som har en lösning på problemet?

Kör windows vista x64 på datorn.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka min X1:a från reparation pga. sprickor som bildats av sig självt och utan att Anovo gjort ett smack förutom att göra sprickorna värre!
Aej, jag diggade telefonen och dess funktioner men att servicen och kvalitén på telefonen är såpass kass gör mig tveksam om jag vill fortsätta äga telefonen. 2ggr in på service, vid strike 3 så reklamerar jag den.

Har både haft en iPhone och en Xperia nu och båda telefondjävlarna sprack av att man prata i dom/använde dom och ändo klassas dom som top of the line atm. Tror fanimej min m600i håller mycket bättre och har utsatts för både stöt och att den åkt i baken vid ett flertal tillfällen utan att bilda en enda skråma eller spricka.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _IFKGBG_
Fick tillbaka min X1:a från reparation pga. sprickor som bildats av sig självt och utan att Anovo gjort ett smack förutom att göra sprickorna värre!
Aej, jag diggade telefonen och dess funktioner men att servicen och kvalitén på telefonen är såpass kass gör mig tveksam om jag vill fortsätta äga telefonen. 2ggr in på service, vid strike 3 så reklamerar jag den.

Har både haft en iPhone och en Xperia nu och båda telefondjävlarna sprack av att man prata i dom/använde dom och ändo klassas dom som top of the line atm. Tror fanimej min m600i håller mycket bättre och har utsatts för både stöt och att den åkt i baken vid ett flertal tillfällen utan att bilda en enda skråma eller spricka.

Har du en silver? Min svarta har inte fått några sprickor alls. Trots minst sagt omild behandling. Har kastat den så att sliden pajat och nu går det bara använda telefonen med tangentbordet utslidat. Haha. Men inga sprickor för det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Har du en silver? Min svarta har inte fått några sprickor alls. Trots minst sagt omild behandling. Har kastat den så att sliden pajat och nu går det bara använda telefonen med tangentbordet utslidat. Haha. Men inga sprickor för det.

Svart dessvärre, alltid förvarad i ett golla-case och aldrig kastad, tappad eller dyl.
Tillverkad 08 vecka 50. Djävla HTC...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är för lat för att läsa igenom tråden så jag frågar istället och hoppas att nån är snäll och svarar.

Min kompis har en xperia och jag har sagt åt honom att fixa ett program så att han kan se hastigheten mätt med gps så att jag kan kolla hur mycket mätaren i min bil visar fel men han hittar inget sådant program. Finns det något sånt att ladda hem, för visst är det "äkta" gps i xperian?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Avstängd

Är sugen på att köpa en X1 och undrar vad ni tycker om denna?
http://www.tradera.com/Sony-Ericsson-Xperia-Garanti-till-2011...

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Jag har hittat ett ganska nytt problem med min telefon som är ganska aktuellt då det var dags att ställa om till sommartid i natt.

Min telefon ville ställa om sig automatiskt men den ställde tillbaka tiden en timme i stället för framåt. Nu när jag skickar SMS så säger den att jag har skickat meddelandet kl 20.03 fast klockan bara är 19.03... och jag lyckas in hitta någon "Automatisk vintertid/sommartid" ruta någon stans.

Snälla hjälp mig!

EDIT: Hittade tillslut...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scottet
Jag har hittat ett ganska nytt problem med min telefon som är ganska aktuellt då det var dags att ställa om till sommartid i natt.

Min telefon ville ställa om sig automatiskt men den ställde tillbaka tiden en timme i stället för framåt. Nu när jag skickar SMS så säger den att jag har skickat meddelandet kl 20.03 fast klockan bara är 19.03... och jag lyckas in hitta någon "Automatisk vintertid/sommartid" ruta någon stans.

Snälla hjälp mig!

EDIT: Hittade tillslut...

>Hur löste du det? Har själv samma problem

--
pw

Visa signatur

______________
i7 930@ 4,0 GHz | Rampage III extreme | 6GB Corsair Dominator 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 5750 | Nocctua NH-D14 | Crucial RealSSD C30 128GB | Corsair HX 850W | Obsidian 800D | WD 2TB |

Permalänk

Om någon av panelerna visar fel tid, öppna panelen, klicka på alternativ nere till höger, sedan klickar du på "stad1" eller liknande. Du bör sedan finna en checkbox för sommartid.

Har inte en X1a framför mig men gör ungefär som beskrivet ovan.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Om någon av panelerna visar fel tid, öppna panelen, klicka på alternativ nere till höger, sedan klickar du på "stad1" eller liknande. Du bör sedan finna en checkbox för sommartid.

Har inte en X1a framför mig men gör ungefär som beskrivet ovan.

Tack för tipset!

--
pw

Visa signatur

______________
i7 930@ 4,0 GHz | Rampage III extreme | 6GB Corsair Dominator 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 5750 | Nocctua NH-D14 | Crucial RealSSD C30 128GB | Corsair HX 850W | Obsidian 800D | WD 2TB |

Permalänk
Medlem

Min experia har fastnat i kalibreringsläget efter jag har gjort en total återställning. Även fast jag gör en korrekt så kommer den bara tillbaka till kalibreringsläget. Vad göra?

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Min experia har fastnat i kalibreringsläget efter jag har gjort en total återställning. Även fast jag gör en korrekt så kommer den bara tillbaka till kalibreringsläget. Vad göra?

Hard Reset, brukar lösa biffen. Jag hade samma fel på min fd. xperia, fick göra HR vid varje återställning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har haft min Xperia i drygt 3 månader och har inte riktigt varit helt nöjd förrens idag. (Jag slog nästan sönder telefonen pga av att telefonen var seg)

Mobilen var förinstallerad med Orginal R2A-Firmware, vilken var ganska seg och hade en del störande fel.
För en månad sen installerade jag Touch X Ultimate 9.X ROM, jag tycker det är skönare menyer och snabbare över lag. Jag körde Benchmark i SKTools och fick cirka 7mb/s Read på både telefonminnet och minneskortet.

Men idag, haha, installerade jag Touch X Ultimate Xtreme 10.1, vilket gjorde sån sjuk skillnad! 17mb/s Read på både telefonminnet och minneskortet, alla menyer flyter på perfekt och allt går mycket snabbare!

Touch X 10.1 Ultimate Xtreme kan jag starkt rekomendera!

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Kan någon rekommendera program som man måste ha till sin xperia?

... och ett bra timer/stopurs program?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
Kan någon rekommendera program som man måste ha till sin xperia?

... och ett bra timer/stopurs program?

Gwatch är ett bra timer/stoppurs program.
Andra program kan vara Google Earth om det inte redan fanns från början. MusicID, låtar som t.ex. spelas på radio kan mobilen ta fram artist och låtnamn.
Remote Desktop Mobile, Fjärransluta till t.ex. hemmadatorn.
tnyynt SD TuneUP, inte riktigt ett program, men installerar man denna speedar man upp minneskortet

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Tomtom 7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Även jag fick TomTom 7 att fungera felfritt nu.

Oh happy day!

På min X1 funkar det inte.......Your device is not compatible with this version of tomtom?

Hur gjorde ni?

Hoppas på hjälp

Permalänk

Hallå dära.

Jag har lite funderingar över x1an

Om jag ska köpa den ska jag köpa med abonnemang eller ha kvar mitt refilkort?
Om jag ska ta ett abonnemang vilket är billigaste att ringa med samt skriva sms och surfa?
Går det att byta roms osv fast jag har ett abonnemang?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rstendalen
Hallå dära.

Jag har lite funderingar över x1an

Om jag ska köpa den ska jag köpa med abonnemang eller ha kvar mitt refilkort?
Om jag ska ta ett abonnemang vilket är billigaste att ringa med samt skriva sms och surfa?
Går det att byta roms osv fast jag har ett abonnemang?

1. köp utan abbonemang, finns X1 på blocket för bra pris.

2. -

3. Ja, de har inget med operatören att göra.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
1. köp utan abbonemang, finns X1 på blocket för bra pris.

2. -

3. Ja, de har inget med operatören att göra.

Tackar men jag hade velat ha en ny då vet man att dom funkar och inte har vart i backen/väggen en eller två gånger
Det är bra pris på dom på elgigantens hemsida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rstendalen
Tackar men jag hade velat ha en ny då vet man att dom funkar och inte har vart i backen/väggen en eller två gånger
Det är bra pris på dom på elgigantens hemsida

finns nya att köpa på blocket, den är inte värd de 4800 elgiganten tar, max 3000 skulle jag betala för en X1 idag om ens det... köpte min för 7 månader sedan för 2900kr...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag köpte min för 2500 på blocket för typ 4 veckor sen. Den var helt ny och inga repor. Skydden var kvar och påsarna till tillbehören var inte öppna.

Visa signatur

-----> Laffe <-----

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
finns nya att köpa på blocket, den är inte värd de 4800 elgiganten tar, max 3000 skulle jag betala för en X1 idag om ens det... köpte min för 7 månader sedan för 2900kr...

Okej man kasnke får söka efter en oöppna för en billigare slant då
men vågar man statsa på en beggad bor ju längt upp i vårt avlånga land så man kan ju som inte åka och titta på telefonen

Permalänk

Nu vart ett stycke Xperia beställd.
Vilka är det mest nödvändigaste mjukvaran som behövs installeras enligt er?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Nu vart ett stycke Xperia beställd.
Vilka är det mest nödvändigaste mjukvaran som behövs installeras enligt er?

HARD-SPL:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=431218

ROMS:

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=471

FLASHA VIA MICRO-SD:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=445662

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Tack för ditt svar!
Någon som har beställt X1:an från Telia och kan säga hur lång tid det kan ta?
Fler tips på mjukvara?
mvh

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"