Permalänk
Medlem

Nätverket funkar inte!!

Hejsan,

Jag installerade nyss "chipset drivers" för mitt moderkort.. och allt verkade helt ok, fram tills slutet av installationen... då frös XP och laggade ner totalt, jag var tvungen att stänga av med knappen. (alltså blev nog inte sakena installerade.)

Chipset-sakerna innehåller bara "Soutbridge" och något annat, men inte nätverket.

När jag sedan bootade upp Xp så funkade inte internet... konstigt

Jag kollade i enhetshanteraren, och den hittar inte mitt Marvell internet, den hittar endast "adapter blablabla"... det finns inte heller någon oinstallerad drivrutin i enhetshanteraren... så vad ska jag göra?!

När jag har internetkabeln är ikopplad så lyser det inte där kabeln sitter...vilket den gjorde innan felet inträffade.

Moderkort: Sapphire express 3200

Permalänk

Kolla om du har drivrutinerna till nätverket installerat!

Alltså, ominstallera drivrutinerna till nätverket!

/Oscar

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krokas
Hur?

Ladda ner drivrutiner kanske?

Permalänk
Medlem

men asså... det finns bara .ini install-filer för mitt nätverk, och eftersom inte enhetshanteraren inte hittar mitt nätverk så går det inte

Permalänk
Medlem

Pröva en gång till?

Permalänk
Medlem

så, funkar inte

Permalänk
Medlem

prövat återstäla datorn till 1 dag innan detta hände... funkar ändå inte, men det stod att "en osignerad drivrutin" installerades precis då som nätverket la ner...

Permalänk
Medlem

Fick det nyss att funka! kompicerat, men går nu:D tack för svar!