Någon som har ett skydd från Speck?

Permalänk
Medlem

Någon som har ett skydd från Speck?

Tänker på följande produkt:
http://www.speckproducts.com/products/seethru-satin/macbook-1...

Sugen på om någon använder det, lite svårt då det inte verkar finnas några svenska ÅF utan man får beställa från dom för 49.95$ och på det 19$...

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Grymt, blev lite sugen! Kollade på macoteket.se och dom hade speck till de äldre macbook pro 15" så det är nog möjligt att dom kan ta hem även till de nya.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Usch, varför vill man ha sånt på sin dator?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Visst kanske inte så snygg i mångas ögon. Det är ju ett skydd, egentligen borde man inte behöva förklara det. Min har tex redan fått massa repor undertill. Fötterna under är ju minimala så chassit kommer ofta i kontakt med underlaget.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Om datorerna hade ett plastskydd på sig original skulle folk säkert köpa skydd-skydd för att inte repa skyddet också.

Permalänk
Medlem

Varför man har det borde ju vara ganska uppenbart, inte direkt så att man skulle anstränga sig för att sätta på ett sånt skydd på en dell latitude direkt..

Jag kommer antagligen ta det på och av lite periodvis, dvs, när jag ofta tar laptopen ur hemmet kommer det vara på, men om jag inte behöver göra det på ett tag är det skönt att ha skyddet av.

Sinnesfrid och att inte behöva "dalta" med laptopen när man vill fokusera på annat är väl anledningen som jag ser, jag har aldrig haft något liknande på en dator, men blev lite sugen nu när jag snubblade på det efter att kollat på utbudet av bra 13" sleeves och väskor..

Trodde inte macoteket hade dom, men ska kolla läget imorgon när jag köper ut en macbook då

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Läste något test av dem för ett bra tag sedan (till den vita macbooken). Då hade de problem med att laptopen blev på tok för varm, vet inte om den har lika idiotisk design fortfarande.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Har aldrig fattat poängen med det där. Om man har skydd på datorn får man ju ändå aldrig njuta av den repfria plasten. Istället för att låta datorn bli fulare med tiden så gör man den ful från början. Lika korkat som dom som låter plastfilmen som brukar sitta över displayer sitta kvar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Har aldrig fattat poängen med det där. Om man har skydd på datorn får man ju ändå aldrig njuta av den repfria plasten. Istället för att låta datorn bli fulare med tiden så gör man den ful från början. Lika korkat som dom som låter plastfilmen som brukar sitta över displayer sitta kvar.

Precis så här känner jag också. Varför ska man skydda något som man då aldrig kommer visa? Då försvinner hela poängen med att datorn ser bra ut från början. Personligen så har jag en väska som jag bär datorn i, där den skyddas.
När jag har den ur väskan så finns det ingen anledning till att ha den i ett fult plast-skal, om det fortfarande finns anledning så borde man nog se över sitt användande eller alternativt skaffa sig en mer slit-och-släng-dator för sådana ändamål.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Om datorerna hade ett plastskydd på sig original skulle folk säkert köpa skydd-skydd för att inte repa skyddet också.

Ja, det blir lite väl löjligt ibland. Det är som alla som glider runt med sin iPhone's i stora plast/gummi-fodral.. varför? "För att skydda den från repor.." Problemet är att de aldrig tar av fodralet och de får istället en ful plast/gummi-telefon och man ser aldrig skymten utav den repfria telefonen.

Sakerna man köper är ju till för att användas, visst är det lite tråkigt om man skulle skada sina dyrgripar.. men samtidigt mår man ju dåligt att gå runt med dom i diverse skydd och grejer. Lite väl överbeskyddande.

Slut på mitt "gnäll" nu. God natt!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett nu hursom, via apple.se faktiskt, det blev lite billigare.
Antar att leveranstiden är minst 2 veckor, kan inte tänka mig att dom har något lager av dom här utan dom tar nog in per order.

Kommer använda det när jag sitter på buss & tåg, och rent allmänt "ränner runt" med laptopen, men kommer också ha den av periodvis, t.ex. över helger på hemmaplan när jag inte behöver skyddet.

Lite smolk i bägaren är väl att jag måste lämna tillbaka laptopen på något sätt till macoteket, eftersom jag upptäckt en död pixel. Får hoppas att det inte blir en massa bråk om den, just pixel-fel är något många leverantörer verkar tyckas att man bara ska acceptera och ignorera, vilket jag inte gör. Jag är på tok för petig med min hårdvara för att inte störas grovt av något sådant, framförallt när man endast ägt datorn i några dagar.

Nåja, nu ska jag bara se om jag kan hitta en svensk återförsäljare av handledsskydd, typ dom från bodyguardz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick hem det igår, köpte det via Apple´s egen hemsida faktiskt, det blev billigare än någon annan ÅF eller tillverkaren själv.

Kort sagt kan jag konstatera att det är skitbra
Ytan blir som på en lenovo-laptop, om någon här kännt på det, slät gummiaktig yta, lite ruggad, och passar perfekt och jag kan inte påstå att jag känner någon skillnad i väskan ang. vikt/storleksskillnad, bara väldigt skönt att kunna hantera den lite mer "hårdhänt" på buss och dylikt, dvs slippa bry sig när man använder den.

Visa signatur