Internet drop efter första april pga IPRED

Permalänk
Medlem

Internet drop efter första april pga IPRED

Finns det något ställe där man kan se hur mycket Sveriges internettrafik har minskat under dagen pga att IPRED-lagen träder i kraft idag?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Najs!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sohmoo
http://stats.autonomica.se/mrtg/sums/

Mera specifikt så bör väl http://stats.autonomica.se/mrtg/sums/All.html vara bäst.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

ser ju ut att faktiskt bli en ganska märkbar förminskning

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

Det kommer nog öka på igen om ett halvår. De som vill ha pengar kommer nog tröttna på att jaga fildelare. De kommer väl plocka några ibland för att "skrämma" folk.

Permalänk
Medlem

Nu vid 4 snåret så är ju diffen 50 gigabit per sekund mindre än igår samma tid, peaken nås ju runt 9 ikväll så får se vad diffen är då.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IntelAti
Det kommer nog öka på igen om ett halvår. De som vill ha pengar kommer nog tröttna på att jaga fildelare. De kommer väl plocka några ibland för att "skrämma" folk.

Jo precis, känns just nu som att _väldigt_ många kör på en "jag lägger ner tills jag ser vad lagen får för effekt".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
Jo precis, känns just nu som att _väldigt_ många kör på en "jag lägger ner tills jag ser vad lagen får för effekt".

JO, så är det ju. Laddar sällan ner faktiskt. Typ nån en skiva i kvartalet eller nån serie halvåret så för mig gör detta inte så mycket.

Köper mina Datorspel tex för det här med laming (använda crack) och mounta är inte nåt jag orkar göra

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]
Köper mina Datorspel tex för det här med laming (använda crack) och mounta är inte nåt jag orkar göra [/B]

Jag crackar mina köpta spel, orkar inte krångla med skivor, och repa dem.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag köper spel är Multiplayer läget ser ingen anledning till att bara sitta och spela singleplayer. Blir mycket tråkigt efter ett tag.

MVH wRRM

Permalänk
Medlem

Otippat att peaken kom den 31

Permalänk
Korsordsguru

Det är ju fortfarande en average på runt 65Gbps det senaste dygnet. Jämför det med april förra året då den verkar legat på närmare 60Gbps, och går man två år tillbaka så låg den på 50Gbps på ett ungefär.

Trafiken kommer ju (som vanligt) krypa tillbaka efter några månader när folk slutat bry sig.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Otippat att peaken kom den 31

Surprise surprise

Permalänk
Medlem

Ja jösses. Tragiskt.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Detta lär väl kosta för bredbandsbolagen!

Permalänk
Medlem

Mer hastighet åt oss andra som utnyttjar linorna som dom ska användas

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Det är ju fortfarande en average på runt 65Gbps det senaste dygnet. Jämför det med april förra året då den verkar legat på närmare 60Gbps, och går man två år tillbaka så låg den på 50Gbps på ett ungefär.

Trafiken kommer ju (som vanligt) krypa tillbaka efter några månader när folk slutat bry sig.

Jag tror att tjänster som youtube har ökat i omfattning vilka drar otroligt mycket bandbredd. Så vore det inte för dem så hade bandbredden varit ännu lägre.

Sen håller jag dock med om att folk ligger lite lågt (inkl. mig) innan de börjar igen. Kan mycket väl gå fortare än man kan ana innan vi är på toppnivåer igen.