Permalänk
Medlem

Compaq bärbar

Compaq bärbar dator
Pentium 120 MHz cache 256 KB
HDD hela 1358 MB!!!!
RAM 32768 KB
Grafiken 1 MB 800x600
Windows 95

Tror ni det finns intresse för det här?

Permalänk

Re: Compaq bärbar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaivi
Compaq bärbar dator
Pentium 120 MHz cache 256 KB
HDD hela 1358 MB!!!!
RAM 32768 KB
Grafiken 1 MB 800x600
Windows 95

Tror ni det finns intresse för det här?

ja.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Tack för ditt utförligt kort och koncist svar!

Jag fattar inte bara hur kunde man nå ut till internet med den här maskin. Det enda som finns är ett hål för skrivare,skärm och IR port.

Permalänk
Medlem

På den tiden var det inte så jättemånga som vart internetuppkopplade !

Majoriteten körde med modem annars.

F ö så körde vi "internet" med 486sx33 el liknande i skolan engång i tiden, Netscape ägde på den tiden

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Min första internetupplevelse var på vår gamla hederliga 486:a och djungelmodem. var väl -96.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaivi
Tack för ditt utförligt kort och koncist svar!

Jag fattar inte bara hur kunde man nå ut till internet med den här maskin. Det enda som finns är ett hål för skrivare,skärm och IR port.

Sån här ska du ha:

Såhär:
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/21231Bild%2027977.jpg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det borde vara en LTE5200 eller en armada 1130 då
LTE:n hadde nätverkskort i dockningsstationen.
Båda har dubbla PCMCIA slottar

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd

Förr fungerade det bra, inte skit sidor som idag som kräver bredband (reklam bla bla)

Testade med en P2 300MHz men efter 10min fick den smaka på foten.. druckit ett par öl innan olyckan, fick uppsöka akuten.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Visst, forumet ska behandla hårdvara som är 10 år eller äldre. Det betyder inte att laptops med Windows 95 är det minsta intressanta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Det går alldeles utmärkt att surfa med en 486 också En AMD på 66Mhz UTAN matteprocessor och Windows 3.11 med IE 5.0. Tyvärr så är sweclockers nerlusat med reklam så det tar tid men det går. Men det ser lite lustigt ut när den inte klarar av alla script som är på sidan (även kallat djävulens påfund)

Bildbevis: