Permalänk

Spela CS på min G5?

Tjenare, Kan absolut ingenting om mac datorer då jag skaffa min första idag. De är en PowerMac G5 med 500Gb Hd GF 5200FX 4Gb ram etc.. Och jag undrar om man på nått vis kan installera CS på den ? Eller går de att ha windows Xp? Vet att man kan göra boot camp om man har Intel men hur äre med G5?

Tacksam för väl utförliga svar.

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem

nej det blir knepigt med G5. du kan nog köra genom någon windows-emulator typ virtual-pc men det kommer antagligen vara rätt kass prestanda, om du verkligen vill kunna spela cs är det bättre att försöka få tag i nån begagnad pc-burk. Annars kan du köra tactical-ops på mac vilket är en cs-kopia. urban terror är rätt kul också, och gratis för den delen

Visa signatur

MacMini 1,25 GHz | 1 GB RAM | 40 GB HD + 200 GB extern |

Permalänk

Tack som tusan för svar! Vart kan jag få tag på Tactical-ops då ? Ä de gratis eller är de Urban terror som är de. Ska kolla google men svara gjärna du som verkar veta..

Visa signatur

Permalänk

Tankar hem Urban Terror nu iaf FÅr se om jag lyckas få de att funka, suuuger på mac, tkr de är svårt som fan hehe.. Kan man lira online på Tactical-ops? Klara banor osv?

Ha d

DE ÄR BRA OM DE GÅR ATT LIRA OFFLINE OCKSÅ EX BOTAR!

Visa signatur

Permalänk

en sista sak ang urban terror, Tankar ner de som fanns på urbanterror.com har kollat runt lite på google etc. de står nått om quake 3, är detta nå add-on eller dyl? Måste jag ha quake3?

står ej hur stort de är de jag tankar men har kommit 180Mb nu och filen heter URBANTERROR_41_FULL_zip

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan inte köra windows på en powerpc-mac utan att emulera, och emulering är inte nån snabb historia.

Permalänk

vart i HELVETE får jag tag på tactical ops Kollade på BK-DATA (Mac butik) Eb-games, Åhlens,Onoff ingen har. finns inte ens mac spel för utom Blizzard serien och är inte stort fan utav dom typ av spelen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tactcal ops + buy på google gav http://www.direct2drive.com/11/product/Buy-Tactical-Ops:-Assa...

men om man kan handla säkert på sidan kan jag inte svara på.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

AKKA: De ska vara till Mac de står att de är till windows xp etc ingenting om MAC!

Visa signatur

Permalänk

Nån som är aaas sjysst och länkar en download till Tactical-ops! Alltså typ en trailer så jag kan få testa spelet innan jag köper de. Vore as nice, har kollat men de jag tog hem funkade inte.

TACK PÅ FÖRHAND!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

många frågor du har
tactical ops är gratis men du behöver Unreal Tournament först. Till pc finns det som fristående spel men inte till mac. det går att använda sig av retail versionen till pc men du måste ändå ha unreal tournament först som jag förstår det

urban terror är ett fristående spel numera men det började som en mod till q3

Visa signatur

MacMini 1,25 GHz | 1 GB RAM | 40 GB HD + 200 GB extern |