Permalänk
Medlem

Ska förmodligen vänta på Samsungs android. Dock blir det svårt att vänta ifall magic kommer till Sverige snart...

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
http://www.tmonews.com/2009/03/htc-magic-passes-fcc-for-t-mob...

Detta är min gissning, en förbättrad kamera med 5MP istället för 3MP.

Nice att de uppgraderar till 5MP (om man nu ska lita på vad det står på skalen ). Men denna nyheten är ju ett par dagar gammal nu, varför har inte HTC uppdaterat sin hemsida med den nya informationen om sin egna telefon? Låter skumt.

Någon som vet om det är bättre batteritid i den här än på G1:an? För G1 skulle ju ha väldigt dålig batteritid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Nice att de uppgraderar till 5MP (om man nu ska lita på vad det står på skalen ). Men denna nyheten är ju ett par dagar gammal nu, varför har inte HTC uppdaterat sin hemsida med den nya informationen om sin egna telefon? Låter skumt.

Någon som vet om det är bättre batteritid i den här än på G1:an? För G1 skulle ju ha väldigt dålig batteritid.

Magic ska ha bättre batteri. Förmodligen blir det bättre batteritid då

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Batteritiden skulle ju vara grym enligt Mobil. Hoppas den får 5 MP kamera och att den kommer snart....
Verkar vara såå grym!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer

Någon som vet om det är bättre batteritid i den här än på G1:an? För G1 skulle ju ha väldigt dålig batteritid.

Citat:

A major nag with the HTC G1 was it's battery life, well lack of it. The HTC Magic's battery performance is believe to be a big improvement over the G1, with the HTC Magic offering around 7 and a half hours of talk time battery life with up to 420 hours of standby power.

http://androidphone.org.uk/phones/htc/magic/

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på en HTC magic men det jag inte gillar är att det inte finns ngn 3,5 mm kontakt för hörlurar.

Jag är inte så sugen på en adapter eftersom jag tycker de är rätt klumpiga och undrar därför om det finns några bra lurar som passar till den kontakt som finns i telefonen?

Jag har sökt en del själv men inte hittat så mycket info om detta.

tACK

Permalänk
Medlem

Bästa alternativet isåfall är väl någon bluetoothpryl som du kan koppla in dina lurar i. Tror inte du finner några bra lurar med mini-USB kontakt.

En adapter behöver dock inte vara klumpig, vissa kan i princip bara vara en liten förlängning av sladden.

Permalänk
Medlem

Skulle ha tjackat denna direkt om det inte stod "Google" på den.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Verkar vara den mobil av denna sort som är mest intressant för min del.

Polaren har en Samsung Omnia men den tycker jag inte är så himla bra, passar helt enkelt inte mig. Men denna verkar betydlight bättre, framför allt snabbare i OSet.

Kommer den i andra färger?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Verkar vara den mobil av denna sort som är mest intressant för min del.

Polaren har en Samsung Omnia men den tycker jag inte är så himla bra, passar helt enkelt inte mig. Men denna verkar betydlight bättre, framför allt snabbare i OSet.

Kommer den i andra färger?

Läste nånstans att den skulle komma i vit och svart....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk

Jag har sett bilder på både vit och svart

Permalänk
Medlem

Underbart, får då bli en svart om smådetaljerna passar mig hehe.

Permalänk
Medlem

http://largesseworld.com/HTC/HTC-Magic-p5.html

http://www.mobilecityonline.com/wireless/store/productdetail....

Lite dyrare än jag tänkt mig dock.

Med tanke på att operativsystemet är öppet och gratis (kanske kommer till en kostnad för Google-appsen dock) så hade jag förväntat mig lite billigare än runt 4k kr. Tror faktiskt den här telefonen hade slagit rätt hårt då. Jaja, får se vad Tre kommer erbjuda, ett abbonemang med datapaket är ju nästan obligatoriskt ändå.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite dåligt att han säger att det inte går att fixa outlook med den(i mobil videon). Har inte en magic men har en g1 och samma operativ används, har själv synkat "email" programmet i den(ej gmail) med både outlook och hotmail, funkar jättebra.

Permalänk
Medlem

Han är kanske en sopa?

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Vill lätt ha den svarta. Men vet ni om den laddas via usb eller vanligt nätagg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ws0d
Vill lätt ha den svarta. Men vet ni om den laddas via usb eller vanligt nätagg?

Som på de flesta såna här enheter kan du nog ladda den igenom både nätagg och USB. Något annat hade vart väldigt konstigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Skulle ha tjackat denna direkt om det inte stod "Google" på den.

Står faktiskt "with Google™"

Är jävligt nöjd med min G1a, har haft den några månader nu och allt är prima. Tycker det är lite synd att Magic inte fick ett "riktigt" tangentbord är ju väldigt fint att skriva på mot de nya iPonish-softkeysen.

ws0d: G1an går att ladda via USB och laddare utan problem, svårt att tro nåt annat om Magic. Enda jag hoppas starkt på är att Magic får ett starkare batteri, G1ans sugs fort slut när man har på 3G och sånt. Fick skaffa mig ett kraftigare batteri (2200mAh mot 1150mAh, som är dubbelt så tjock) själv så man slipper ladda den så ofta.

Sen för dem som inte vill ha en Vodafone Magic så kommer ju Magicen komma under T-Mobile i USA troligen under namnet G2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hartner_X
Står faktiskt "with Google™"

Är jävligt nöjd med min G1a, har haft den några månader nu och allt är prima. Tycker det är lite synd att Magic inte fick ett "riktigt" tangentbord är ju väldigt fint att skriva på mot de nya iPonish-softkeysen.

ws0d: G1an går att ladda via USB och laddare utan problem, svårt att tro nåt annat om Magic. Enda jag hoppas starkt på är att Magic får ett starkare batteri, G1ans sugs fort slut när man har på 3G och sånt. Fick skaffa mig ett kraftigare batteri (2200mAh mot 1150mAh, som är dubbelt så tjock) själv så man slipper ladda den så ofta.

Sen för dem som inte vill ha en Vodafone Magic så kommer ju Magicen komma under T-Mobile i USA troligen under namnet G2.

Var exakt står det google på mobilen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Var exakt står det google på mobilen?

På baksidan

EDIT: fråga till någon med g1 tex Hartner_X>> Vad för apps finns det för tillfället? och hur bra fungerar dem? Jag har sett en nes-emulator men det verkade lagga:(

Permalänk
Medlem

Ah okej, såg det först nu... var ju inte det snyggaste... Går kanske att polera bort den haha

Permalänk
Medlem

Så tror ni att den är ute i svenska butikerna den 5 maj?

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Hoppas men borde de inte annonserat om det redan nu då?

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Samsung kommer med sin Android-mobil juni...
Rykten:
http://androidcommunity.com/samsung-i7500-landing-o2-germany-...

8GB internal storage

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Personligen älskar jag Samsung. Men inte när det gäller mobiler, de faller på alltför många smådetaljer som jag stör mig på :S

Permalänk
Medlem

personligen tycker jag att samsungs svagaste sida är mjukvara på sina mobiler, men om de släpper en android telefon, så är det problemet mycket mindre. hårdvarumässigt brukar de ju vara riktigt bra på sina highend mobiler

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst recensionen i mobil så är man ju helt såld på denna mobil. Kommer lätt köpa den om tre börjar sälja den snart.

En sak som jag funderar lite på är om man kommer att kunna köra spotify på den? Hade varit sjukt skönt att ha sina playlists tillgängliga där.

Permalänk
Medlem

Blir Samsung I7500 för mig tror jag
http://www.youtube.com/watch?v=LT3kvSbDxWY

* 3.5mm hörlurar
* AMOLED display
* 8 GB internt
* 5mp Kamera
* 1500mAh batteri
* Snygg:D
* Stöd för 32gb SD minne (totalt 40gb)
* bluetooth med fildelning
* Liten (slim)

Vet inte exakt hur stor nackdel det är men I7500 har 128mb minne mot magics 192mb
Fast man kan skapa swap ifall det behövs.

Spotify utvecklar klient till android!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Inte heller dum sockan, men det kommer ta ett tag innan den släpps va?
Så jäkla skönt att spotify gör det, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicklaz
Inte heller dum sockan, men det kommer ta ett tag innan den släpps va?
Så jäkla skönt att spotify gör det, tack!

Ska vara tillgänglig i Sverige under september månad. Kommer till europa lite tidigare.

http://www.idg.se/2.1085/1.226532/har-ar-samsungs-forsta-andr...