Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niro
Hade varit fint om ni tog in lite moddningsartiklar från A.C Ryan, tex plexi och galler.
Alternativt köpa plexi i sverige och sälja till privatkunder. Går ju knappt att få tag i om man inte är företag.

Hej niro,
Vi hade tidigare AC Ryans plexi ( Acryl-panel ) och det var stora problem med dessa. I stort sett alla var repade, förmodligen redan innan skyddsfilmen monterades i fabriken. Vi testade ett par leveranser och påpekade även detta för tillverkaren men det blev ingen bättring så vi fasade ut dem.
Ska se ifall vi kan få tag på lite sådana prylar från annat håll.

Tack för tipset,
Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Avstängd

Grymt bra personlig service och ja, billiga priser på det mesta och riktigt bra utbud av kylningsprodukter.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk

Tack Kroolz, det värmer

Jag satsar på att försöka ge en så snabb och personlig service som möjligt.
Hoppas du fick tag på rätt kylare till slut...

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Sjukt höga priser.
145:- för en fractal 120mm, ingen som köper?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Sjukt höga priser.
145:- för en fractal 120mm, ingen som köper?

Kostar ju så NÄSTAN överallt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=295946

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Kostar ju så NÄSTAN överallt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=295946

Fan vad dyra dom har blivit! Jag köpte två för 130:- typ.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas det går bra att få in lite roliga delar på vattenkylnings fronten.
Men de som ja saknar är flera kylar från Thermalright.
Tänker mest på följande.
HR-05 SLI/IFX
HR-09 S TYPE2
HR-09 U TYPE2

Trevlig helg

Permalänk
Medlem

Tänkte lämna en liten kommentar efter en beställning jag gjort hos Indomo, kanske som lite reklam eller något.

Beställde ett par hörlurar igår, mot eftermiddagen (omkring kl4 vill jag minnas). De är på väg idag, redan i Jönköping vid 4:30 på morgonen (bor i Linköping, allt jag köper över internet tycks passera där) vilket betyder att jag med största sannolikhet får hörlurarna idag. Aldrig tidigare har jag fått varor dagen efter om jag inte beställt innan kl 12:00, och då är det inte alltid säkert att de kommer fram dagen efter!

Kortfattat sagt så försöker jag förklara hur sjukt snabba Indomo var att fixa min beställning.

Ska uppgradera datorn omkring den 25:e tror jag. Beställer förmodligen från Indomo trots att jag sett att hela paketet jag tänker beställa blir cirka 300kr billigare i annan butik.

EDIT: Lite kritik kan ju också vara bra kom jag på...

100kr i frakt för ett par hörlurar på några gram känns lite för högt. Vill minnas att Gtek hade alternativet att skicka varor som brev. Skulle gärna vilja se det som ett alternativ, då jag verkar köpa mycket smågrejer då och då.

EDIT2: Paketet är hämtat, redan. Kollade min mail, kolli-IDt skickades igår kl 16:09:55, paketet kom fram 12:38 på mitt uthämtningsställe idag. Mindre än 21 timmars leverans. Det är väl värt en hel del plus?
Som sagt är det enda negativa att alternativet att få varor skickade som brev om de är mycket små inte finns. Annars kan jag inte hitta något att "klaga" på.

Indomo kan förvänta sig att många av mina framtida beställningar kommer att vara hos dom!

EDIT3: Haha! Jag får se godispåsen som en kompensation för frakten! Märkte den inte först

Permalänk

ni skulle inte kunna tänka er att ta in tex ac ryans "modders mesh" ?
en riktigt schysst butik annars får bli att beställa något härifrån.

Permalänk
Medlem

Tror att ett rekommenderat/färdig vatten kylnings system, något bättre än Thermaltake eländet baserat på era lösa produkter, skulle vara en bra idee.

Sett önskemål på ett färdigkomponerade system från Indomo flera gånger på forumet.

PS.
Tack för bra service och snabba leveranser
DS.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja se en lite lägre frakt(typ 50kr) eller att ni gör som http://inte.se och har fri frakt för "sweclockare". har tänkt köpa två radiatorer och ett cpu block och jag tycker att det blir lite dyrt med frakt på 100kr plus att jag "måste" ta det på postförskott för att morsan är så rädd att någon länsar kortet. så då är det 150kr över det vanliga priset. lite fler vattenblock till am2/am2+ hadde inte varigt fel heller.

annars är hemsidan riktigt grym tycker jag:):):)

keep up the good work//Martin

Permalänk
Medlem

Jag har inte handlat från Indomo (ännu) men jag har märkt av en del saker som jag vill påpeka. Flera har redan nämnts så det känns onödigt att ta det igen.

Det här moderkortet är inte AM2+ utan bara AM2, dessutom kommer chipsetet från nVidia, inte AMD:
http://indomo.se/index.php?mode=item&id=5023&show=218&mini=43...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Hej på er,
Tack för alla synpunkter och tips!

sverige_vikingen:
Jag skall undersöka ifall vi någorlunda enkelt kan utöka vårt utbud av Thermalright.

apamedvapen:
Jättekul att du är nöjd med Indomo, att få till en fraktmatris istället för enhetsfrakt ligger på agendan.

b00mb1ast3r:
Jag kollar upp ifall vi kan få tag på fler produkter från AC Ryan.

Lideri:
Toppen, nu när vi börjar få till ett vettigt vattensortiment så är några sådana paket jättebra. Skall försöka få till det snarast.
( Nu är Ekwater på gång, har ni tips om vilka av deras produkter som vi skall lagerföra så skicka gärna ett mail med önskemål till kundtjanst@indomo.se, vi kommer att börja med ett fåtal av de mest populära i lager, beräknar att beställa första omgången i nästa vecka )

lbs129:
Vi får informationen från våra distributörer, ibland är den felaktig och emellanåt så gör vi själva missar. Ska kolla upp och rätta till ev. fel.

tack igen för all feed-back, det hjälper oss i vårt mål att bli ett bättre alternativ än våra konkurrenter.

Mvh Marcus

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Ett litet tips är att kanske anordna en till tävling på swec. Så ni blir lite inbitna

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

Ett MVG+ rakt igenom..

Beställade ett leadtek 260+ extreme på tisdag, hade det i handen onsdag..

Det bästa var att jag fick en påse bilar på köpte, helt perfekt att tugga på under tiden man skruva ur gamla och satte dit nya grafikkortet..

/Jonas

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen delar från Indomo. Än en gång var de riktigt snabba på att skicka delarna. Beställde på söndagen förra veckan, fanns att hämta på posten på tisdag eftermiddag. Helt nöjd.

Kanske borde skaffa ett prisjakt-konto så man kan lägga lite bra betyg där med.

De flesta av mina köp kommer nog vara hos Indomo framöver.

EDIT:

se där, nu har jag lagt min tredje order En 1TB hårddisk till en kompis och 3st fläktar till mig själv.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen chassi från indomo, fungerade klockrent inga bekymmer

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

En fri-frakt kampanj verkar vara grymt poppis hos Inet.se iallafall. Kanske hade vart något?
En hämtbutik också kanske?

mvh

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
En fri-frakt kampanj verkar vara grymt poppis hos Inet.se iallafall. Kanske hade vart något?
En hämtbutik också kanske?

mvh

Det hade man inte tackat nej till.....

....dock tror jag inte det går eftersom jag tror redan indomo säljer med väldigt liten marginal och om de skulle stå för frakten skulle det inte bli mycket över. Dock vet man ju inte, kanske funkar. Fixa ett samarbete med posten
Nu sökte jag lite snabbt, kanske skulle vara najs om ni kunde köpa in alu plåtar, för moddningen, finns ju en del.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

nu skulle jag vilja ge förslag för kunder som kräver extra av processorer, då det finns extrema överklockare. är mitt önske mål att kunna välja steppings och batch på sina processor man beställer hos er typ denna produkt http://indomo.se/index.php?mode=item&id=4297&session=5995ab57...
vore fint om det fanns nya D0 Revisionen att välja o det ser man på kartongen där det står S-spec :SLBEJ och sen när man beställer om man kunde skriva både batch i sin order och sin S-spec vad man vill ha. så skulle det vara stort +

Gamla Revisionen har SLBCH

Mvh

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

+ Snygg sida
+Mycket Vattenkylning om man jämför med andra butiker

- Ha spec på svenska för de som inte kan engelska så bra
- Saknar en del vattenkylningsgrejer

Permalänk
Medlem

Mycket Fin

kan bara hålla med andra, Mycket bra sida, Fint Sortiment.
Speciellt på avdelning "Vattenkylning" Så när nästa lön hamnar i min plånbok får ni en stor order!

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem

Det mesta av mina synpunkter har redan blivit sagda, men tänkte ge er en eloge för designen på er hemsida, mycket stilren och simpel men ändå så otroligt fin design. Ett till plus är att det står när ni ska få in det i lager istället för bara "ej i lager".
Angående produkterna tycker jag att ni har ett hyfsat välsorterat sortiment, ett plus i kanten, tyckte dessutom att det var bra att ni hade de lite mer "udda" fläkt storlekarna som t.ex 40-60mm.

Någonting som jag gärna skulle vilja se är att ni försöker få in lite fler mini-ITX mobos, framförallt Atom 330 baserad. Det där med att få in plexiglas och så skulle vara guldvärt, men kan tänka mig att det är svårt att ta in som "nyuppstartat" företag

Visa signatur

"Riktig fakta? kolla ut genom fönstret på snön och all jävlighet där har du riktig fakta, eller de som går där i kylan, idioter, det är riktig fakta" -- Ett fyllo på bussen, ganska trevlig ändå :)

Permalänk

Helt underbart bra service, snabba leveranser och attraktiva priser, skulle gärna se att ni även började köra med Koolance om det är möjligt i fråga om vattenkylningsdelen av försäljningen. Som det är just nu tror jag inte ens att det finns en svensk agent för deras produkter.

Visa signatur

Core i9 9900K @ 5.0GHz | Alphacool Eisblock XPX | MSI Z390 MPG Gaming Pro Carbon | Thermaltake The Tower 900 | 2 x 480 rad + 2 x EK XRes 140 Revo D5 | MSI RTX 3090Ti Gaming X Trio 24GB | HDD: 1x500GB Samsung 970 EVO M.2, 2 x 480GB SSD + 2 x 4TB HDD @ RAID 0 | 64GB HyperX Beast RGB 3600MHz DDR4 | EVGA Supernova G2 1600W | Philips 65PUS7502/12 | Logitech lineup: G910 Orion Spark, G502 Proteus Core, Z-5500 5.1, G933 & G27, G840 musmatta

Permalänk

Hej på er,
Tack för alla bra tips och förslag.

Vi gör ett test och kör fri frakt för er Sweclockare

Ordervärde minst 500kr, använd då rabattkod "sweclockers_500"
(Vi kör detta under en testperiod)

Mvh Marcus, Indomo

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Använde den idag... hehe

Hoppas att kunna träffa många av alla SWECare på DH nu i Jönköping

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Vill bara titta in och tacka Indomo för:
* Hypersnabb leverans! Uppskattas verkligen.
* Bra priser. Gillade verkligen att man kunde få faktura!
* Den fria frakten (sweclockers_500).
* Påsen med Ahlgrens bilar.

Kan meddela att hårddisken och minnet funkade kanon. Supernöjd kund!

Tack!

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem

Hej

Är på jakt efter en fläkt till en bärbar dator, men problemet är att dem är väldigt svåra att få tag på.

Om ni börjar sälja fläktar till bärbara datorer är ni dem första i hela norden.

Vad jag har sett så görs alla fläktar av ett företag eller märke som heter sunon maglev. Så det borde inte vara allt för svårt att genomföra en co-operation med dem.

Med det sakt så är jag fortfarande på jakt efter en fläkt till min bärbara. Modell och så är enligt följande
sunon maglev gb0506pgv1-a
13.v1.b2495.f.gn
dc5v-1,9w

Permalänk

Hej,

tack för alla förslag och tips till förbättringar, det sporrar oss att bli ännu bättre.

Kul att våra fraktfria leveranser uppskattas av er, ska verkligen försöka att kunna behålla dessa.

rasoul: Jag ska kika på vilka möjligheter det finns att få tag i fläktar till bärbara..

Indomo kommer vara med på Dreamhack Summer, är det fler härifrån som kommer vara där?
Kom isf förbi och säg hej (kan ju kanske även finnas nån liten give-away)

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Vet att det brukar ta tid att kontakta ett företag för första gången. Men du kan väll skriva i tråden eller skicka mig ett pm när det ser ut att börja hända något.

Får bli flitig söknings på ebay så länge.

Tacksam för din hjälp!

MVH