Hjälp en flygspelsnovis att komma igång

Permalänk

Hjälp en flygspelsnovis att komma igång

Skrev ett långt inlägg innan explorer hängde sig och jag slet mitt hår, provar igen mer kortfattat med firefox hemma på min egen trygga dator...

Jäkligt sugen att testa på flygspelensgenren, senast var sisådär en 10-15 år sedan och det har kommit mycket kul sen dess i grafikväg och joystickväg.

Jag har läst de flesta trådar som gav nått på swec och googlat recensioner och efter spel, men är inte riktigt nöjd. Har något slags sammanfattnigsbehov. Behöver liksom lite hjälp att undvika eventuella tråkiga hinder som kan uppstå innan man hittar rätt osv. Sånt som inbitna entusiaster vet bäst helt enkelt.

Tänkte mig en tidslinje nått i den här stilen:

Köpa en Saitek x52 (gillar idén med separat throttle reglage, värt ett par hundra extra tycker jag)

Leta efter ett ganska arcadigt spel eller en simulator med relativt låg inlärningskurva... Vi snackar action här nu till och börja med, inte reguljärflyg till östersund. Hardcore flygskolespel får bli senare om intresset kvarstår.
Vill helst undvika dom äldsta titlarna med värdelösa marktexturer (ni vet vad jag menar)

Speltitalar jag snappat upp i letandet:

HAWX (arcadigt som fan, men lite kul att börja med. Snygg grafik. Saknar den riktiga känslan enligt vissa, går inte att landa och starta)

Free Falcon 5.0 (gratis, jäkligt omfattande simulator, vet inte så mkt mer än det. Stor modcommunity)

Microsoft flight simulator X (krävande men snyggt, ingen action, men man kan flyga vissa stridsplan utan vapen)

IL2 1946 (gammalt men ska vara ett av de bästa enligt de flesta)

Lock on

Strike Fighters

Black Shark (Nytt, omfattande, svårt, snyggt, flyga rysk helikopter med klös ubersimulator eller?)

Tips och trix uppskattas mycket. Vad ska man akta sig för när det gäller de knepigaste simulatorerna? Jag är rädd att jag kommer tröttna innan jag ens börjat pga den höga inlärningskurvan.

Bonusfråga:

Kan jag använda pedalstället (axlarna) till mitt Logitech G25 i de mer avancerade spelen? Går det alltså att kombinera flera kontrollenheter i t ex free falcon eller black shark. Vore kul att använda det nu när man ändå har det hemma. Skevroder is the shit.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Tjenare
Lite bakgrund till mig: spelat flygspel sen första halvan av 90-talet, i DOS med 4 färger
Vet inte så mkt om HAWX (mer än att ha provat demot och inte gillade det), Falcon (mer än jag läst på forum), Strike Fighters, så tänker fokusera på de spel jag faktiskt vet något om.

MS FlightSimX - Kan bli ruggigt krävande om man så önskar, att flyga stridsplan här i är som att köra Ferrari med en moppemotor i min mening. Men gillar man civilflyg så är det väl bra antar jag. Kul att kunna flyga "överallt" i världen.

IL2 1946 - Fantastiskt ww2 flygspel med tonvis av plan modellerade till en ganska lagom detaljnivå för att börja flyga antar jag. Går självklart att ställa in svårhetsgraden (realismnivån om man så vill) för att anpassa sig till sin ökade kunskap och skicklighet. Fortfarande VÄLDIGT många som spelar online. Rätt snyggt också om jag får säga det. Går nog att få tag i för 99 kr på ginza och spelbutiken.

Lock On - En så kallad "survey sim" som överblickar ett par flygplan med hyfsad detaljnivå. Spelet går att få för typ 15kr på ginza så det kan man köpa ändå. Tar upp lite modernare stridsflyg såsom amerikanska F15, A-10 samt ryska Mig29, Su25, Su27, Su33. Fenomenalt roligt spel som nog är de absolut mest välinvesterade pengarna jag lagt på flygspel i mina dagar. Även här går det utmärkt att reglera realismnivån efter sina ökande färdigheter. Vill man spela online är det lite knivigt dock, då majoriteten (läs: alla) spelar tilläggspaketet Flaming Cliffs (som fortfarande kostar fullpris) online. Men för 15kr är det inget att orda om, köp! Nån gång kommer du tycka det blir intressant med stridsflyg och vilja testa det och då inse hur bra det är. Fortfarande ett aktivt community med moddar osv. Vill man sen spela online är det ju bara att köpa till Flaming Cliffs. Spelet har som sagt ganska hög nivån av realism så en ordentlig genomkörare av den 134 sidor långa pdf-manualen ger en hel del extra värde!

Black Shark - Omfattade till tusen, i min mening den mest kompletta (realistiska) simulatorn för privatpersoner till dagens datum. Går att lägga på olika nivåer, självklart kan en total novis börja här med att spela på det så kallade "arcade mode" med realisminställningar på det lägsta för att lära sig lite allmänt helikopterflygade (väldigt skiljt från flygplan/fastmovers) för att sedan slå på olika delar av realismen allt eftersom man lär sig mer. Jag har spelat sedan det släpptes vid julas och har fortfarande inte lärt mig allt (FAAR from it) men det är oerhört bra. Vill bara ytterligare en gång notera att realismnivån är VÄLDIGT hög. Bered dig på att läsa på en hel del i manualen på ~500 sidor pdf om du vill lära dig hur saker fungerar, eller läsa på forumen.

Angående din fråga om pedaler så fungerar det utmärkt i Black Shark, och rätt säker på att det fungerar i Lock On. Men sen IL2 och flightsim vet jag tyvärr inte.

Ytterligare ett addendum: Allteftersom du kommer spela och bli duktigare kommer du inse att du ville kunna se dig omkring bättre i spelen. Då kan man skaffa headtracking-utrustning som gör att du kan "se dig omkring" i cockpit. Där har du tre alternativ:
TrackIR (Naturalpoint) - En dyr historia som dock fungerar VÄLDIGT bra med minimal prestandaförlust (kräver inte så mkt CPU). Nog det alternativ som fungerar bäst med minst configtrubbel. http://www.naturalpoint.com/trackir/

FreeTrack (hemmabyggen+webcam) - En inte så dyr historia där du bygger en egen "IR-sändare" som du sedan låter din webcam läsa av för att översätta till din huvudposition i spelen. Lite pill med byggandet men fungerar rätt bra. Dock väldigt beroende av webcamens kvalitet/förmågor. I vissa fall rätt CPU-krävande. Mjukvaran är gratis och det finns ett stort forum för hemmabyggare med tips idéer och review av olika webcameror. http://www.free-track.net/english/. Jag har byggt en egen sådan och är väldigt nöjd tills vidare. Mest för att pengarna inte räcker till en TrackIR tror jag. hehe. Här är en länk till en post jag gjorde precis efter bygget var klart:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=8865476...

Cachya ("hemmabygge"+webcam) - Ungefär som FreeTrack men kräver ingen IR-sändare utan man skriver bara ut en svartvit pappersbit som man fäster på en keps motsv. som kameran sen "följer" och översätter till huvudrörelser. Programmet kostar dock lite pengar för fullversion. Ska tydligen fungera rätt bra. http://www.cachya.com/

Permalänk

Trevligt!

Tack för snabbt svar, har precis kört HAWX demot och kände mig irriterad mest hela tiden, fånigt radioprat och konstiga grötiga strider. Kändes som ett hackigt rymdspel korsat med ett arcadigt bilspel... Körde ju iof med tangenter så det kan ha bidragit till känslan en del...

Sitter nu och har en X52 i varukorgen, och på dig låter det som att 359:- för black shark är välivesterade pengar. Jag tror jag slår till

Ska se om jag kan hitta IL2 sturmovik nånstans också. Tack för infonm jag återkommer.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drillseargent
... har precis kört HAWX demot och kände mig irriterad mest hela tiden, fånigt radioprat och konstiga grötiga strider. Kändes som ett hackigt rymdspel korsat med ett arcadigt bilspel... Körde ju iof med tangenter så det kan ha bidragit till känslan en del...

Jag känner precis samma sak, oavsett om du spelar med joystick eller en fullskalig simulatorrigg så kommer du får samma upplevelse ur HAWX tror jag. Det var väldigt grötigt (suddigt) och totalt orealistiskt och näst intill löjligt. Kanske är gött att ligga i soffan och lira på TVn med 360-kontrollen, men där någonstans slutar nog nöjet man kan få ur det spelet tror jag.

Ska du börja spela Black Shark rekommenderar jag dig att registrera dig på forumen och börja hänga med lite, du kommer utan tvekan stöta på massvis av saker du undrar och det är det bra att kunna söka på forumet och fråga folk som vet - så man kommer vidare och inte blir så frustrerad och i värsta fall ger upp. En riktigt bra sak ang. Black Shark är faktiskt att ge manualen/instruktionsboken en genomkörare (inte det första man vill göra när man köpt spelet dock).

Permalänk

Det verkar som att du har ungefär samma burk som jag har, hur tycker du att svart haj fungerar rent grafiskt? Kan du maxa all grafik och njuta för fullt eller?

Nu har jag iaf slagit på stort utan att ens veta om jag kommer gilla hela helikoptersimgrejen Saitek x52 och black shark beställd! Och free falcon 5.0 nerladdad.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Black Shark bygger vidare på Lock Ons grafikmotor och har en del artefakter därifrån. Men grafiskt sett är jag faktiskt väldigt nöjd! Det som begränsar mig när jag spelar är min lite klena processor och att jag inte kör vista eller win7 för de har bättre multicore-stöd och kan utnyttja flera kärnor tillsammans med black shark (står mängder om det på forumen, http://forums.eagle.ru/)
Jag rekommenderar dig att överklocka processorn för Black Shark är hiskeligt processorintensivt och det är den som begränsar dig, ditt grafikkort har en semester när du spelar och man kan lätt bara luta sig tillbaka och slå på 8x AA och 16xAF. De grafikinställningar man kan behöva dra ner på med klen processor som du o jag har är att sätta vattendetaljnivån till lägsta möjliga (gärna stänga av effekterna där helt) och eventuellt sänka viewdistance ett snäpp från högsta. Annars är det toppen. Men som sagt, överklocka processorn! Det gör ENORM skillnad, la på säkert 20 fps bara att gå från 3.2Ghz till 3.55Ghz

gillar du inte riktigt helikoptersimgrejen eller inser att du vill flyga lite fastmovers så kan du ju köpa Lock On för 4kr, FYRA KRONOR! AMAZING. De har tydligen sänkt priset ytterligare på ginza. Inte mkt att orda om där
Tänkte även att om du har svårt för ful grafik så får du försöka sänka dina krav när du ska spela Falcon (även om Free Falcon faktiskt ser dugligt ut)

Permalänk

Låter som att det kan bli bra det här. Jag har redan överklockat min e6600 så mycket det går med mina förutsättningar. Kommer inte ihåg hur mycket jag fick upp den i dock, var ett tag sen nu.

Laddade ner falcon 5.0 och hann bara starta upp det lite snabbt innan jobbet, det verkar riktigt omfattande och trist att sätta sig in i för en nybörjare, hoppas black shark har en bra tutorial osv.

Finns det några mer arcadiga flygspel med bättre känsla än HAWX om man vill värma upp och bara lattja runt lite lagom hjärndött? Vore kul att testa nya joysticken utan att behöve ställa in varenda pinal innan man ens får lämna marken.

Edit:

Den här tråden borde nästan klistras, sjukt informativa inlägg Boulund. Tack!

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Hehe, tack för all beröm Kul att hjälpa någon att anskaffa sig samma intresse som sig själv

Falcon är precis som Black Shark en "study sim" och det innebär så klart att man får räkna med att plugga på lite innan man lämnar marken. Men värt besväret! Ruskigt skoj och en rejäl känsla av tillfredsställelse att man faktiskt lyckats lära sig någonting (speciellt något så coolt som att flyga stridsmaskiner )

Anyway, angående Black Shark tutorials, de har lite in-game tutorials men jag rekommenderar dig att komplettera dem med Black Shark Producer Notes som finns att finna både på youtube eller http://www.digitalcombatsimulator.com/index.php?end_pos=133&s... på officiella sidan.

För arkadiga flygspel som är mer åt det lattjiga (kan man skriva så?) hållet så tycker jag faktiskt att IL-2 1946 ligger bra till med sin väldigt flexibla svårhetsgradsinställning men även Black Shark faktiskt. Sin realistiska framtoning till trots så har de faktiskt inkluderat ett gediget "Game mode" (dvs stäng av all realism) som gör det rätt lättspelat (åt arkadhållet), till och med om spelar på en 360-kontroll.

Permalänk
Medlem

Annars är Battle over the Pacific ett roligt arkadspel i WWII-miljö.

Bara spelat med tngb+mus, men klarade ut det. Roligt, dvs.

Permalänk

Bra tips där, värt att testas. Titeln dyker upp här och där när man googlar på flygspel.

Hämtade joystick och black shark på posten idag, så nu har man något att sätta tänderna i under ledigheten.

X52´an känns ganska plastig och fjädern lite sladdrig och lös. Men det är nog inget som lite moddning inte löser.
I övrigt verkar den vara riktigt prisvärd för sina 1000:-. Stort plus att man slipper nätadapter, den drivs direkt via usb.

Så här långt har jag då införskaffat:

Joystick *check*

Black Shark *check*

På inköpslistan IL-2 Sturmovik 1946 och MS flightSim.

Förresten, någon som vet om Microsoft Combat Flight Simulator är bra?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Det lilla jag provat combat flightsim så tycker jag IL-2 varit bättre på alla punkter.

Grattis till inköpen och hoppas du blir nöjd

Permalänk

Då har jag suttit och testat lite black shark...

Inte så snyggt, trodde det skulle vara bättre. Helikopterns texturer är helt ok, cockpiten ser också bra ut, men landtexturerna är för taskiga :/

Har bara kört på "game" mode hittils, men har lite strul att kofigurera knappar. Jag fattar inte vad allt betyder och vad som gör vad. Om man ska lära sig spelet seriöst nån gång bör man ju veta hur man gör...

Det hänger sig titt som tätt på mitt vista. Finns det nån patch till spelet ute än?

Trött som fan nu efter nattjobbet, jag gör ett nytt försök utvilad.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Hej igen

Jag rekommenderar dig verkligen att läsa igenom en del av de trådar som finns på officiella forumet om du vill reda ut lite hur du ska configurera din X52 (finns färdiga configs att ladda ner om du letar lite också). Där kan du också läsa om eventuella problem med krasher o så. Det verkar dock vara väldigt få sådana tycker jag - prova sänka klockningen om du överklockat hårt. Black Shark är en tung belastning för processorn.
Det finns även ett litet utility på forumet som heter DCSMax som gör att du kan lägga processoraffinitet på två kärnor vilket hjälper upp prestandan lite.

Charmen med en utomordentligt bra helikopter sim, som black shark, är i min mening hur enormt välmodellerad/simulerad helikoptern och dess system är. Om du läser på och sätter dig in i helikopterns system kommer du nog uppskatta simuleringen mer - tycker personligen att självklart kan det vara tråkigt med "taskiga marktexturer" men det är en godkänd kompromiss för att få den nivån av realism i flygmodellen och systemens modellering.

Angående patch så är det en under utveckling och har varit sedan releasen i december förra året. Tycker personligen inte det är någon akut brådska med patchen ännu dock.

Officiella forumet finner du på http://forums.eagle.ru/

Permalänk

Tjena!

Håller med dig i allt du säger angående BS. Detsamma gäller ju bilspel också, man kör ju inte Richard Burns rally eller live for Speed för att de är snygga, även om t ex simbins senare titlar ser rätt bra ut. Blev bara lite besviken efter en veckas vänta och sedan lite skön insomnia på det gjorde inte humöret bättre.

Upplevde dock de uppdrag jag testat tråkiga, själva skjutandet kändes som ett nötande. Måste nog ge spelet tid. Det var samma med Richard Burns, hatade det i början innan man lärde sig fysiken och tekniken.

edit: vad är vitsen med de uppdrag som har en flygsträcka på över 15 min med monotona ryska kursanvisningar? Jag gav upp innan jag ens kom fram, är det jag som är otålig? Är alla uppdrag så? Jag kanske inte får ut maxhastigheten ur helikoptern. Runt 300kmh kommer jag upp i.

Nu har jag testat IL-2 Sturmovik med senaste patchen samt fullversionen av HAWX för lite mer lättsam action.

IL-2 Sturmovikär det skojigaste hittils tycker jag. Skön känsla och realismen går att ställa in precis som man vill. Fattar dock inte hur man navigerar i spelet än. Flygplanet hamnar utanför minikartan, hittar inte var man skjuter runt kartan i knappmenyn :/

HAWX lägger jag på hyllan tills vidare pga att ubisoft valt att inkludera ett permanent dödzon, går alltså inte att ta bort och ingen lösning verkar vara på G från ubisoft heller. Hade varit ett helt ok hjärndött skjutaspel annars.
Samma fel finns i Colin McRae dirt m fl om man vill dra en parrallell till bilspel. Om någon hittat en lösninge på detta, skrik till.

Köpte också Blazing Angels idag, billigt var det så det får bära eller brista. Bra eller anus?

edit2: Ghaaaaaa dödzon i blazing angels också! Gissa vad, det är ubisoft som är bakom det med

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Hedersmedlem

Ok hur ska man sammanfattande det här...
Om du vill ha något med action och inte för mkt knapptryckande skall du nog i
alla fall till en början stryka alla varianter av Falcon4 och DCS (=Black Shark)
från din lista.

Kan rekommendera Lockon som en utmärkt nybörjarsimulator, som faktiskt kan
gå rätt långt om man så vill. Se bara till att spela det på de maximala
inställningarna för realism. Det tar kanske några dagar att bli tillräckligt
bra för att kunna skjuta runt lite i public servers.

HAWX är ingen simulator. Den simulerar varken fysik (spelet HAR inget som kan
kallas fysikmotor, hehe) eller realistiska system. Det är total action i stil med
gamla super nintendo-flygare. - Ja HAWX dödzon är hemsk.

Satsa på Lockon eller Il2 till en början (beroende på vilken typ av plan du gillar)
Jag föredrar dock helt klart lite modernare saker.

Själv spelar jag Falcon4 Allied force och Lockon.
Ska du spela lockon, så se till att du har originalet och expansionen
*flaming cliffs* patchat till 1.12. Ta även en titt på forums.eagle.ru (officiella forumet)

Googla : *Hyperlobby*, så får du fram en serverlista för IL2 och Lockon.

Alla nybörjare behöver en skvätt Lockon i några veckor/månader.
Se även till att gå med i en *squad* så ska du set att det blir
100 ggr roligare.

Boulund, vad kallar du dig på eagle-forumet/HL?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drillseargent

... vad är vitsen med de uppdrag som har en flygsträcka på över 15 min med monotona ryska kursanvisningar? Jag gav upp innan jag ens kom fram, är det jag som är otålig? Är alla uppdrag så? Jag kanske inte får ut maxhastigheten ur helikoptern. Runt 300kmh kommer jag upp i.
...
IL-2 Sturmovikär det skojigaste hittils tycker jag. Skön känsla och realismen går att ställa in precis som man vill. Fattar dock inte hur man navigerar i spelet än. Flygplanet hamnar utanför minikartan, hittar inte var man skjuter runt kartan i knappmenyn :/
...
HAWX lägger jag på hyllan tills vidare pga att ubisoft valt att inkludera ett permanent dödzon, går alltså inte att ta bort och ingen lösning verkar vara på G från ubisoft heller. Hade varit ett helt ok hjärndött skjutaspel annars.
Samma fel finns i Colin McRae dirt m fl om man vill dra en parrallell till bilspel. Om någon hittat en lösninge på detta, skrik till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
....
Om du vill ha något med action och inte för mkt knapptryckande skall du nog i
alla fall till en början stryka alla varianter av Falcon4 och DCS (=Black Shark)
från din lista.

Kan rekommendera Lockon som en utmärkt nybörjarsimulator, som faktiskt kan
gå rätt långt om man så vill.

HAWX är ingen simulator. Den simulerar varken fysik (spelet HAR inget som kan
kallas fysikmotor, hehe) eller realistiska system. Det är total action i stil med
gamla super nintendo-flygare. - Ja HAWX dödzon är hemsk.

Satsa på Lockon eller Il2 till en början (beroende på vilken typ av plan du gillar)
Jag föredrar dock helt klart lite modernare saker.

Själv spelar jag Falcon4 Allied force och Lockon.
Ska du spela lockon, så se till att du har originalet och expansionen
*flaming cliffs* patchat till 1.12. Ta även en titt på forums.eagle.ru (officiella forumet)

Googla : *Hyperlobby*, så får du fram en serverlista för IL2 och Lockon.

angående DCS Black Shark och långt tråkigt uppdrag i början av karriären: det är en familiarization flight och som sådan tycker jag faktiskt det är rätt trevligt att få en ordentlig överblick av området kring sin nya FARP Sen maxhastigheten i en Black Shark är ungefär 300km/h (vid plan flygning slår rotorbladen i varandra någonstans strax över 320km/h så det är klokt att inte flyga snabbare än 300). Sen i och med att det är en simulator och på någon nivå nu försöker vara nån "combat simulation" så är det väl rimligt att flyga minst 15 min innan man når hetzonen? Jag är inte superinsatt i helikopter fighting eller doktriner eller så, men det låter ju rimligt att lägga landingsplatsen längre än 15min bort från farligheterna

angående IL-2 så var det roligt att höra att du gillade det iaf Att navigera med den lilla mini-kartan (som man finner på "m") så kan man använda musen för att klicka och dra sig på kartan och högerklicka för att zooma in/ut.

Hawx vill jag inte ens prata om.

Bra med tipset om Hyperlobby Gurra! Glömde nämna det innan. Vill bara återigen hålla med Gurra här om att prova Lock On. För 4kr (!!!) så är det ingenting man vill missa.

Mitt nick på eagleforumet är "Boulund" rätt och slätt. När jag flyger hyperlobby så brukar det vara "Fluffy" eller "Boulund" eller någon kombination därav, ibland med en SWE-tagg eller liknande

Permalänk
Hedersmedlem

Med lite knep kan du dra iväg 400-450 km/h i din blackshark....inte om
du flyger plant alltså, men det finns situationer där du kan flyga det som
ett jaktplan

Normalt är typ 200-250 km/h (tror jag) när man flyger runt, beroende
på höjd över havsytan, last och div andra saker. Det är riktigt kul att
flyga runt och försöka klättra över berg på 4000-5000m höjd tillsammans
med 2-3 andra på ventrilo, innan man tar sig in runt målområdet och
allt brakar loss! Fiendehelikoptrar som anfaller med kanoner, SAMs,
AAA, lite markfordon som försöker skjuta ner en med antiTank-missiler etc.

Vet inte hur Game mode fungerar riktigt, har aldrig prövat det,
men rekommenderar att direkt spela iaf lockon på maximal realism,
då alla online spelar med det så, och det kan bli jobbigt att lära sig
allt om på nytt igen.

Lockon för 4 kr!?
Jag beställer 10 st och skickar runt till mina kompisar

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Lockon för 4 kr!?
Jag beställer 10 st och skickar runt till mina kompisar

ungefär precis det som hände mig när jag hittade det för 15kr innan senaste prissänkningen
Too bad bara att Flaming Cliffs fortfarande kostar fullpris (men bra för Eagle Dynamics )

Permalänk
Hedersmedlem

Jo precis, tråkigt dock att Ubi inte vill ge upp rättigheterna till ursprungliga
källkoden till lockon. Då skulle haft 50-11 patchar och moddar vid det här laget.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Snart kommer det en ny patch till Flaming Cliffs såg jag på EDs forum. Trevligt med en avslutning på den serien innan de släpper den vind för våg.

Självklart att Ubisoft inte släpper koden till Lock On. Hur skulle det ligga i deras intresse? Snarare då att ED skulle släppa lite mer modbarhet / lua-script-uppdateringar till Flaming Cliffs (som de faktiskt äger helt själva). Vi får väl se vad som händer med patchen.

Permalänk
Medlem

var hittar ni lock on för 4 spänn?

Visa signatur
Permalänk

Ginza

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk

Om du ska spela Il2 online kan jag rekommendera UK_dedicated-servarna. De har bra kartor och ett aktivt community.

http://www.battle-fields.com/commscentre/forumdisplay.php?f=3...

Testa att ansluta till UK1 först, den har den lägsta realismen.
Server rules: http://www.battle-fields.com/commscentre/showthread.php?t=148...
195.149.21.215:21000

Permalänk
Medlem

Är Lock On Air Combat samma sak som Lock On Modern Air Combat? Kändes som om jag blev lite lost av alla videos på youtube.

Och vad är STE? Brukar stå Lock On STE3/5 och sånt festligt. Är det någon mod?

Permalänk
Medlem

Lock On är det man brukar kalla spelet som har olika namn i olika delar av världen:
Lock On: Modern Air Combat,
Lock On: Air Combat Simulation,
är således samma spel.
Till detta spelet finns en uppföljare med en extra detaljerad modell av Su-25T (Frogfoot) som fått mycket bra kritik. Uppföljaren heter Lock On: Flaming Cliffs.

Inte helt hundra på STE, men har för mig det är en serie filmer från lock on bara. Kanske nåt åt det hållet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boulund
Lock On är det man brukar kalla spelet som har olika namn i olika delar av världen:
Lock On: Modern Air Combat,
Lock On: Air Combat Simulation,
är således samma spel.
Till detta spelet finns en uppföljare med en extra detaljerad modell av Su-25T (Frogfoot) som fått mycket bra kritik. Uppföljaren heter Lock On: Flaming Cliffs.

Inte helt hundra på STE, men har för mig det är en serie filmer från lock on bara. Kanske nåt åt det hållet?

Då är jag med igen, tack.

Och STE är nog som du säger, en filmserie.

Har nu beställt 2st Lock On. Tänkte ge ett till brorsan så vi kan lira. Gäller dock att få tag i en bra joystick till rimligt pris, är en fattig student.

Permalänk
Medlem

Drillseargent, Boulund, Gurra m.fl :\> Ni är alla välkomna till NoSiG (Nordic Simulator Group) och vårt forum på adressen:

http://fjutt.adm.gu.se/nosig/

Vi är ett gäng pojkar/män/gubbar (och kanske någon kvinna) som sedan 1998 har kört flygsim online tillsammans. Vuxna män gör saker tillsammans... Varje år träffas vi och kör lite LAN-verksamhet, där vi även utbyter kunskaper (mestadels nördiga såna) och grillar tills det brinner, dricker sockerdricka osv.

I vårt forum kan ni se vilka spel vi mest kör, men värda att nämnas är Falcon 4.0 (här har vi stora kunskaper då flera av oss flugit aktivt i internationella divisioner), Lock On, DCS: Black Shark, Operation Flashpoint/Armed Assault (ArmA 2 kommer snart, wohoo!), IL-2 (grymt roligt på senaste lanet i april med många hemmagjorda missions!), lite WW2 Online, BF2, Silent Hunter III och IV, Janes F-15/F-18/USAF, MS Flight Sim m.m. m.m.

Vårt forum fungerar även som frågelåda om man har q's om ditten och datten eller bara undrar t.ex. hur en AGM-65D fungerar...

Onlineverksamheten är lite låg just nu, men då och då lever vi upp (oftast innan/efter lanen) och kör så det ryker. Vi har flera piloter, både kommersiellt och militärt flygande, bland våra medlemmar och får således ofta bra svar på frågor. Nuvarande databas är från 2002, men innan dess hade vi mailkonversation så det har dryftats både det ena och det andra. Välkomna att kika in!

P.s. till SC's forumstaff. Hoppas det var okej att göra lite reklam för oss och vårt forum på detta vis. Om ej, meddela mig så gör jag om mitt inlägg. Det är inte på något sätt tänkt att vi ska konkurrera med er.

Visa signatur

ASUS P5Q PRO <> Intel C2D E8500 <> Noctua NH-U12P <> 6GB Corsair Dominator PC8500
ASUS Radeon HD4850 TOP 512MB <> Samsung Spinpoint F1 1TB + Seagate Barracuda 5 200GB <> Antec 300

Permalänk

Vad besviken jag blir på sweclockers.com! Köp Battlefield 2 och börja flyg 1on1! Det är däremot roligt..

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk

Är ett stort fan av IL2! En ny rysk WWI-simulator, "Rise of Flight", redan släppt i ryssland, verkar finnas precis runt hörnet:

http://www.youtube.com/watch?v=ZdecOfipAiE
http://riseofflight.com/

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem

Jag kan inte förstå hur ni kan missa den gamla godingen Airfix Dogfighter.
Arkadaction på hög nivå när man flyger runt inne i en villa och ut i trädgården!
Panga finporslin samtidigt som man jagar ubåtar i badkaret, kan det bli bättre?

Realism: 5%
Action: 80%
Kul: 100%

Enda problemet är att det kan vara svårt att få tag på.

/Olle