Permalänk
Medlem

Köpråd bärbar dator 11tkr

Hejsan!

Funderar på en laptop då min stationära börjar bli till åren.

Budget: 11tkr eller mer men då ska de finnas en god motivering

Vad ska jag ha den till? Spel, photoshop och allt det vanliga. Diablo 3 samt starcraft 2 ska funka!

Önskemål? Ska funka prima att köra hd-filmer genom hdmi till tvn, helst riktigt 5.1 ljud! Helst inte större än 17".

Ingen panik med att köpa, kan gärna vänta en månad för att få en bättre dator för samma pris t.ex.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits, denna är det bästa alternativet jag hittat hittills, eller ja. Mest prestanda för stålarna.

https://www.inet.se/?page=product&stockid=1967962&a=1967962&

Någon får gärna säga annat om dom har något att tillägga om datorn.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

I länken ovan har du min åsikt om denna dator och som du kan se är jag mycket nöjd med den

Permalänk
Medlem

Lite i billigaste laget kanske? Men jävlar så bra score den hade fått ijämfört med dyrare?

Såg dock fin ut men är lite fundersam över ifall jag kan få 5.1 ljud genom hdmi på den?

Permalänk
Medlem

Dom dyrare är oftast inte bättre, i prestanda då. Det är oftast kompromisser bara. Större skärm/sämre grafikkort. Bra grafik/sämre processor etc.

Om man verkligen är ute efter bättre prestanda måste man upp i kanske 13-14k sträcket. Från vad jag sett iaf.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhakkaWhack
Dom dyrare är oftast inte bättre, i prestanda då. Det är oftast kompromisser bara. Större skärm/sämre grafikkort. Bra grafik/sämre processor etc.

Om man verkligen är ute efter bättre prestanda måste man upp i kanske 13-14k sträcket. Från vad jag sett iaf.

Jag förstår. Så acern där för 8990 är det bästa man kan få för ca 10tkr?

Läste wacondas "recension" av datorn och det verkar nästan vara för bra för att vara sant?

När började datorn att säljas och hur pass gamla är komponenterna i den? Syftar då på processor/grafikkort. Skickar acern ut 5.1 ljud genom hdmi?