The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk

Hehe ja, bla därför använder inte jag den modden. Den verkar lite för stökig och överdriven för min smak, även om den lägger in en del bra och efterfrågade funktioner, som tex möjligheten att slåss från häst och hugga av kroppsdelar Men den är väl under konstant utveckling, så dom har nog förbättrat den en hel del sen jag kikade på den sist.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hej allihopa, nu har jag precis börjat spela oblivon med ett par moddar och det är jättekul, men problemet är att jag inte kan spela så jättelänge, datorn startar om efter va 2 timmar :S

Vet någon varför det är så?
Då det är ganska störande.
Tack för era svar i förväg

// Jonas

Permalänk
Medlem

Hur skapar jag en egen ras?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Finns det nått ställe det man kan köpa game of year edition till pc?
Har inte hittat nått ställe som har det. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Jag har lite problem med min nyinstallation av Oblivion. Jag håller på att stjäla saker för att sälja dem till Ongar så jag kan klättra uppåt i rankerna i thieves guild.

Problemet är att när jag nyss var inne i ett hus i Bruma och stal så mycket jag kunde bära så var det bara två ringar som "blev" stöldgods. Inget annat jag tog fick den där röda handsymbolen, och när jag sålde allt till Ongar så var det bara de 9 guldmynt jag fick för ringarna som räknades.

Någon som haft detta problemet? Det här är de mods jag använder, men de flesta har jag använt förr utan problem:

Citat:

00 Oblivion.esm
01 Francesco's Leveled Creatures-Items Mod.esm
02 Francesco's Optional New Items Add-On.esm
03 Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esm [Version 1.34]
04 Mart's Monster Mod.esm [Version 3.7b1]
05 TamrielTravellers.esm [Version 1.39c]
06 FCOM_Convergence.esm [Version 0.9.9a7]
07 EnhancedWeather.esm [Version 1.3.4]
08 Francesco's Optional Chance of Stronger Bosses.esp
09 Francesco's Optional Chance of Stronger Enemies.esp
0A FCOM_Francescos.esp [Version 0.9.9]
0B FCOM_FrancescosItemsAddOn.esp [Version 0.9.9]
0C FCOM_FrancescosNamedBosses.esp [Version 0.9.9]
0D Oblivion WarCry EV.esp
0E FCOM_WarCry.esp [Version 0.9.9]
0F Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp [Version 1.34]
10 FCOM_Convergence.esp [Version 0.9.9]
11 FCOM_RealSwords.esp [Version 0.9.9]
12 Mart's Monster Mod - More Wilderness Life.esp [Version 3.7b1]
13 FCOM_SaferRoads.esp [Version 0.9.9]
14 Mart's Monster Mod - Looting NPCs & Creatures.esp [Version 3.7b1]
15 Mart's Monster Mod - Less Bone Loot.esp [Version 3.7b1]
16 Mart's Monster Mod - Vindasel.esp [Version 3.7b1]
17 Mart's Monster Mod - Hunting & Crafting.esp [Version 3.7b1]
18 TamrielTravellers4OOO.esp [Version 1.39c]
19 TamrielTravellersItemsNPC.esp [Version 1.39c]
1A FCOM_DiverseGuardUnity.esp [Version 0.9.9]
1B FCOM_FriendlierFactions.esp [Version 0.9.9]
1C Mart's Monster Mod - City Defences.esp [Version 3.7b1]
1D Enhanced Water v2.0 HDMI.esp
1E KT_KhajEyeToggleNoEff.esp
1F dyseso_Light_Ingred.esp
20 EnhancedWeather - Darker Nights, 50.esp [Version Final]
21 Better Thiefloot.esp
22 OOO-WaterFish.esp [Version 1.34]
23 XulEntiusGorge.esp
24 ULFallenLeafEverglade.esp
25 xulLushWoodlands.esp
26 xulImperialIsle.esp
27 xulRollingHills_EV.esp
28 xulRollingHills_EV_withoutWheat.esp
29 xulStendarrValley.esp
2A xulCloudtopMountains.esp
2B xulArriusCreek.esp
2C xulChorrolHinterland.esp
2D xulRiverEthe.esp
2E xulColovianHighlands_EV.esp
2F nGCD.esp
30 EnhancedWeather.esp [Version 1.3.4]
31 StealthOverhaul.esp
32 IWR-Windows.esp
33 IWR-Lights.esp
34 IWR-Shutters.esp
35 Bashed Patch, 0.esp

Visa signatur

[Phenom2 X4 940 BE@3,5GHz] [Gigabyte MA790X-UD4] [HIS IceQ HD6950 2GB] [Antec Three Hundred] [700w Cooler Master PSU] [4GB Corsair XMS-2 8500C5]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezakimak
Hej allihopa, nu har jag precis börjat spela oblivon med ett par moddar och det är jättekul, men problemet är att jag inte kan spela så jättelänge, datorn startar om efter va 2 timmar :S

Vet någon varför det är så?
Då det är ganska störande.
Tack för era svar i förväg

// Jonas

Krasher är ganska vanligt med Oblivion om man pressar det för mycket eller slarvat med mod-installationer, men att datorn startar om låter snarare som något utanför spelet. Kolla värmen på CPU och GPU, uppdatera också drivrutiner så det inte är något gammalt som ligger och sabbar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Hur skapar jag en egen ras?

Spana in denna guiden för att få en lite grundlig genomgång om hur det funkar;

http://cs.elderscrolls.com/constwiki/index.php/Creating_a_new...

Fast det enklaste sättet tycker jag är att först ladda ner och installera en ny ras, helst någon som är så lik det du själv vill skapa som möjligt, så blir det inte lika mycket jobb

När du installerat den så går du in i CS och aktiverar esp-filen för den nya ras-modden som den aktiva esp-filen (Så att alla dina ändringar sparas i samma fil). Gå in i ras-menyn och leta upp den nya rasen för att få upp fönstret med alla inställningar. Sen är det bara att ändra på allt du vill ändra på. Du kan välja unika kropp-texturer och kropp-modeller och detaljer som nya öron, händer, fötter, och lägga in nya frisyrer och ögon som du kan välja bland när du skapar din karaktär i spelet.

För att kunna välja nya modeller och texturer till din ras så måste du först slänga in filerna i din Data-mapp bland texturerna eller mesharna. Sen bläddrar du helt enkelt fram till dom i ras-menyn för att plocka ihop den kropp du vill ha i spelet. Vill du ändra på mycket så krävs det en del pill, och framförallt letande efter modeller och texturer du vill ha från andra moddar. Men så fort man vant sig vid hur det är uppbyggt så är det inte särskillt svårt

Spana in dessa raserna (Du kanske inte ens vill ändra något på dom )

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=16120
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=12424
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=18247
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=4431

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Finns det nått ställe det man kan köpa game of year edition till pc?
Har inte hittat nått ställe som har det. =/

Du får nog spana i rea-lådorna i affärerna. Alternativt efterbeställa ett ex från någon affär om det går. Väldigt synd att det har blivit sån brist på spelet helt plötsligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 156Current
Jag har lite problem med min nyinstallation av Oblivion. Jag håller på att stjäla saker för att sälja dem till Ongar så jag kan klättra uppåt i rankerna i thieves guild.

Problemet är att när jag nyss var inne i ett hus i Bruma och stal så mycket jag kunde bära så var det bara två ringar som "blev" stöldgods. Inget annat jag tog fick den där röda handsymbolen, och när jag sålde allt till Ongar så var det bara de 9 guldmynt jag fick för ringarna som räknades.

Någon som haft detta problemet? Det här är de mods jag använder, men de flesta har jag använt förr utan problem:

Var det bara i det huset eller är det så överallt? Det händer att vissa grejer inte har någon bestämd ägare eller är "player-owned", och då räknas det inte som stöldgods. Detta förekommer i tex moddar där någon har slarvat, och på ett fåtal ställen och situationer i orginal-spelet. Det kan även vara saker som tillhör en karaktär du kommer få göra ett quest för senare i spelet eller dylikt. Prova rota runt i fler hus och se om det blir likadant. En gång är ingen gång, särskillt inte i Oblivion Just i Bruma så är de flesta husen och karaktärerna faktiskt inblandade i quests i spelet, så jag rekomenderar att snoka runt i andra städer, bara så du inte sabbar något Se också upp med att göra inbrott och sno saker hos Thieves Guild medlemmar

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Någon som är haj på Wrye Bash?

Jag har nämligen suttit och försökt smälla ihop moddarna "Cyrodiil NPC Remodeling Project" och "Tamriel NPC's Revamped" så dom funkar tillsammans och med OOO. Jag lyckades få TNR att funka med OOO, däremot så har jag inte lyckats få CNRP att funka alls. Det enda som behövs är ju NPC's inventories, och jag har kryssat för det i patch-listan i Wrye, men det händer ändå inget i spelet.

TNR-modden ger bara alla NPC's nya snyggare ansikten.

CNRP-modden ger alla NPC's unika nya kläder och utrustning som passar deras yrken och personligheter (Finns dock bara för Chorrol och Bruma än så länge. Men mer är på G.).

Det ska gå att fixa, då skaparen av CNRP rekomenderar att kombinera med just TNR. Det finns några guider, men jag har märkt att dom inte är helt kompletta och får det ändå inte att funka Skulle ju vara klockrent att få dessa att funka ihop!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Eftersom att min helg börjar redan idag så fick jag ett il och håller på att installera Oblivion. Har aldrig spelat igenom det av många olika andledningar..

Iallafall så undrar jag bara om man behöver installera en massa moddar eller går det att spela som det är? Satt och tittade på lite moddar men vart inte nå slugare av det.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Eftersom att min helg börjar redan idag så fick jag ett il och håller på att installera Oblivion. Har aldrig spelat igenom det av många olika andledningar..

Iallafall så undrar jag bara om man behöver installera en massa moddar eller går det att spela som det är? Satt och tittade på lite moddar men vart inte nå slugare av det.

Frågar du mig tycker jag att det största felet med Oblivion är levelingsystemet.

Du har alltså level 1 när du börjar & fiender har skräputrustning.
Vartefter du levlar upp gör även fiender det - blir svårare & har bättre loot.
När du har tagit dig över svårighetspuckeln runt level 10 blir du nästan oövervinnlig - vilket imo är/blir tråkigt.

Personligen rättar jag till detta med Oscuros Overhaul.
- Som förutom ändrar på detta (en stark fiende är det hela tiden .. det är istället bara du som levlar)
- Tillför en väldig massa grafiska detaljer och även hur kistor & annat öppnas.
En mycket stor men väl fungerande modd som gör Oblivion till så det borde varit från början.

Läs ReadMe:n. Installationen är enkel & modden tillför imo oerhört mycket till spelet. Rekommenderas!

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
*text*

Mvh

Oj 414mb. Var ingen liten modd. Håller på att ta hem den nu.
Har f.ö precis gått in i första oblivionportalen

[edit]
Skrot. Installerade Oscuro's Oblivion Overhaul V. 1.3 men när jag fortsatte på min save så var det så ohyggligt svårt. Dog på 2-3 slag så jag började om från början. Men nu kommer jag mig inte ens ut från min cell. Den andra fången pratar inte till mig och vakterna kommer inte.

Har även provat patcha till 1.31 men det vart ingen skillnad. Nån annan som har haft det här problemet?

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Oj 414mb. Var ingen liten modd. Håller på att ta hem den nu.
Har f.ö precis gått in i första oblivionportalen

[edit]
Skrot. Installerade Oscuro's Oblivion Overhaul V. 1.3 men när jag fortsatte på min save så var det så ohyggligt svårt. Dog på 2-3 slag så jag började om från början. Men nu kommer jag mig inte ens ut från min cell. Den andra fången pratar inte till mig och vakterna kommer inte.

Har även provat patcha till 1.31 men det vart ingen skillnad. Nån annan som har haft det här problemet?

känner igen det problemet med just OOO moden, har för mig att det ska finnas en unofficial patch som fixar det dock, blir så när man kör med nya raser tex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
känner igen det problemet med just OOO moden, har för mig att det ska finnas en unofficial patch som fixar det dock, blir så när man kör med nya raser tex

Japp: Här:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=1815
Jag länkade till den två sidor bakåt (310) i den här tråden så jag trodde ..

OOO är en modd som det är rekommenderat att man kör från början med.
Det GÅR att konvertera icke-OOO-save:ar men det är så bökigt att det är lättare att börja om.

Mvh

Permalänk
Medlem

Tack för fixen. Nu funkade det att starta ett nytt game. Nu har jag bara problem med att överleva. Verkar inte levla nånting heller. Ska spela ett tag till och kolla om jag överlever nånstans

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Jag kör med dom officella DLC's som finns, samt KCA's mod som ändrar hur man levlar (fast till en mindre grad) så man slipper tänka så mkt på 'perfekta' levlar.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

En snabb fråga om Oblivion. Var kan man få tag på det till PC idag? Skulle gärna testa spelet men det är så svårt att hitta till PC.

Ser nu när jag har skrivit detta inlägg att det finns en länk på toppen av sidan. Känner dock inte igen namnen på internet butikerna. Är de pålitliga?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samako
En snabb fråga om Oblivion. Var kan man få tag på det till PC idag? Skulle gärna testa spelet men det är så svårt att hitta till PC.

Ser nu när jag har skrivit detta inlägg att det finns en länk på toppen av sidan. Känner dock inte igen namnen på internet butikerna. Är de pålitliga?

Megastore har jag handlat på förr och det har inte varit nåt problem iaf

Permalänk

Började nyligen spela igen. Tänkte ta emot Dark Brotherhoods gåva att bli vampyr, men gillar inte riktigt hur Oblivions vampyrer fungerar så behöver tips på en bra mod. Vill gärna ha en med "ages", alltså att man blir starkare när man blir äldre som vampyr, samt högre sun resist + eventuellt annat trevligt.
Inget som gör en helt overpowered utan bara lite... Trevligare ^^

Permalänk

HEJ!

Installerade just Oblivion+SI igen för att pröva lite moddar. Har fixat Overhauler som verkar fungera. Jag spelar ännu bara på väg ut från fängelset för att se att allt funkar.

Mitt problem är dock texturerna. Jag tror jag har installerat "Qarls Texture Pack" precis som man ska men jag ser den inte i Mod manager och tycker inte heller att jag märkte någon skillnad i spelet så jag undrar om något kan blivit fel?

Permalänk

suttit och installerat moddar nu i 2-3 dar(fan va rörigt det blev tillslut. men iaf tillslut så startade man spelet och till ens förvåning startade det faktiskt, det mesta verkar funka men verkar vara något strul. skickar med en SS men verkar som det har med armor att göra,(på bilden tex "worn fur armor" från en bandit, både att armors är "osynliga" men även att dom blir gula trianglar med utropstecken. så hoppades på att man kan få någon hint om var ifrån texturen fattas( har ju kopierat typ 20k filer hit och dit så något tips om var missen kan tänkas komma från hade varit uppskattat.

dom jag själv tänkt att det borde kunna vara från är ju det uppenbara "Qarls Texture Pack" men texturer har ju varit med i dom flesta moddarna. andra moddar man har är
Oblivion.esm

Francesco's Leveled Creatures-Items Mod.esm

Francesco's Optional New Items Add-On.esm

Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esm

Mart's Monster Mod.esm

Unofficial Oblivion Patch.esp

Adonnays Elven Weaponry.esp

BlackLuster.esp

Francesco's Optional Chance of Stronger Bosses.esp

Francesco's Optional Chance of Stronger Enemies.esp

Bob's Armory Oblivion.esp

Cheat Bob's Armory Oblivion.esp

Oblivion WarCry.esp
. Note: German version.

Oblivion WarCry EV.esp

Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp

Mart's Monster Mod - Diverse Imperial Armor.esp
. Note: Don't use if using OOO. Integrated into OOO.

Mart's Monster Mod - Hunting & Crafting.esp

Mart's Monster Mod - Looting NPCs & Creatures.esp

Mart's Monster Mod - Fran's leveled quests.esp
. Note: Requires a Fran's install with the Leveled Quests option.

Mart's Monster Mod - Vindasel.esp

Mart's Monster Mod - Dungeons of MMM.esp

Mart's Monster Mod - More Wilderness Life.esp
. Note: Use either 'More Wilderness Life' or 'More Wilderness Life No Gates' but not both.

Mart's Monster Mod - Durzog Addon.esp

Mart's Monster Mod - Diverse Imperial Armor.esp

OOO-WaterFish.esp

Francesco's 10 days respawn time - 1-20 day lenght rescale.esp

_Ren_BeautyPack_onlyhairs.esp
. Bashed Patch tag suggestion: {{BASH:Hair}}

Bashed Patch, 0.esp

/Crille

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
Text

Använder du Oblivion Mod Manager? Finns här:
http://timeslip.chorrol.com/obmm_download.html

Om inte:

Installera det och flytta OOO:s .esm & .esp nederst för respektive sort.
Fungerar inte det bör du kopiera in texturerna från OOO in i din installationsmapp en extra gång.
("Worn Fur" hör med 100% säkerhet till OOO varför den ska laddas in sist i loadordern mha OBMM eller WryeBash som vissa förespråkar.)

Råder dig också att använda OBSE: http://obse.silverlock.org/
ifall det är något script som spökar. (Skulle inte förvåna mig ifall Adonnay-modden t.o.m. kräver det för att fungera som den ska.)

Jag beskrev detta även här:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=34254...

Samt att inte glömma Shivering isles & "Reference ID bug fix" ifall man kör SI.
Länkar finns här:
http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=34254...

Mvh

Permalänk

ah kanon tackar, det ska testas. har väl ooo nästan överst som det är nu(uppradningen är från boss vilket ju också är ordningen man använt.

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Började nyligen spela igen. Tänkte ta emot Dark Brotherhoods gåva att bli vampyr, men gillar inte riktigt hur Oblivions vampyrer fungerar så behöver tips på en bra mod. Vill gärna ha en med "ages", alltså att man blir starkare när man blir äldre som vampyr, samt högre sun resist + eventuellt annat trevligt.
Inget som gör en helt overpowered utan bara lite... Trevligare ^^

Jag lirade också en hel del som vampyr i början av spelet med min karaktär. Har provat många moddar, men den som var överlägset bäst är utan tvekan Drokks Vampire Mod. Man blir mer av en traditionell vampyr då, och så blir man både starkare och mer tålig mot solen med tiden. Det tillkommer även en snyggare röd shader för "Life Detect" som man även kan installera separat om man vill. Denna modden rekomenderar jag starkt i vilket fall

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazyBanana
HEJ!

Installerade just Oblivion+SI igen för att pröva lite moddar. Har fixat Overhauler som verkar fungera. Jag spelar ännu bara på väg ut från fängelset för att se att allt funkar.

Mitt problem är dock texturerna. Jag tror jag har installerat "Qarls Texture Pack" precis som man ska men jag ser den inte i Mod manager och tycker inte heller att jag märkte någon skillnad i spelet så jag undrar om något kan blivit fel?

Har du installerat OMOD-versionen? Dubbelklickar du på den då så ska den kopieras till din OBMM-mapp och ploppa fram i din OMOD-lista till höger i Oblivion Mod Manager som tillgänglig men avaktiverad (Grön). Dubbelklicka på den igen för att aktivera den, och den kommer då packa upp allt till rätt mappar under ca 5 minuter. Därefter ska den vara aktiverad (Blå). Sen måste du uppdatera din "Archive Invalidation"-fil som du gör i OBMM via knappen "Utilities" och sen "Archive Invalidation". Gör du inte detta så kommer spelet inte använda rätt Normal-map filer till texturerna, och då ser det platt och konstigt ut i spelet. Modden har ingen ESP-fil, så den syns inte i de vanliga mod-listorna.

Har du installerat den manuella versionen så ska det också funka fint efter att du har kopierat allt till rätt mappar och uppdaterat din Archive Invalidation-fil. Detta är dock som sagt rekomenderat att göra via OBMM då det blir mycket smidigare och mer automatiserat

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Håller på med Gates of Aesgaard: Episode 2 just nu. Tyckte första episoden var bättre men inget fel med den här heller. Dock har jag stött på ett problem som jag inte hittar någon lösning på:

Har fått fyra element men när jag blir skickad till stugan igen så är questmarken markerad på mig hela tiden. Använde konsolen för att hitta den femte och sista grottan, Ancient Tomb, men när jag väl är där så är den låst. Hur kommer jag in?

Ska tilläggas att jag råkade plocka upp boken som ligger i stugan också, det blev en destructionskill- bok. Försöker lägga tillbaka den men då blir det bara att jag inte kan droppa ett questitem

Permalänk
Medlem

GTX295 VS. Oblivion

Mitt MSI GTX295 verkar inte gilla Oblivion.
Jag såg fram emot att få spela det smärtfritt nu äntligen.

I lägsta upplösningarna kör jag spelet i 7 FPS och då med de lägsta inställningarna som går.

Jag vart j*vligt förvånad när jag drar mycket nyare spel typ Fallout 3 i 65-70 FPS på maxade inställnigar och 1920x1200.

Jag har kört in de senaste drivrutinerna till kortet med. Jag kör senaste versionen av Oblivion med.

Visa signatur

/Samme

Permalänk
Medlem

Vart så sugen så jag installerade precis Men det verkar inte fungera som det ska under Vista x64. Oblivion har slutat fungera precis när man ser bethesda loggan vid introt :S

Testade kompabilitetsläge, ändra grafikinställningar, disable desktop composition och kör som administratör. Inget resultat.

Någon som har en idé?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Vart så sugen så jag installerade precis Men det verkar inte fungera som det ska under Vista x64. Oblivion har slutat fungera precis när man ser bethesda loggan vid introt :S

Testade kompabilitetsläge, ändra grafikinställningar, disable desktop composition och kör som administratör. Inget resultat.

Någon som har en idé?

Patchat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Patchat?

Visst har jag det, senaste för Shivering Isles. Borde förstås skrivit det direkt, men man kan ju inte komma ihåg allt

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Masterfile oblivion.esm

Stötte på problem vid installation.

Installationsordning:
Oblivion
SI
1.2.0.416
Mod manager
Quarls texture pack (detta installerades nog inte korrekt, jag ser det inte i Mod manager.)
OOO

Vid start får jag felmeddelandet att masterfile oblivion.esm inte hittas/kan laddas.
Jag gick då in i Mod manager och ser att .esm måste laddas före .esp-filer. I Mod manager ser ordningen bra ut, men vid start av Oblivion går jag in i Data files och kollar ordningen, och där ligger .esm och .esp huller om buller.

Bockar jag av allt utom masterfile.esm, startar spelet, men jag vill ju gärna ha åtminstone OOO.

Det var lite gnäll vid installation (kommer inte ihåg när) om Vista, måste jag köra det på XP-partitionen? Jag kör Win7 normalt, men har en dual-boot.

Vad ska jag göra?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Avstängd

Har någon här spelat tillägget Windfall? Jag håller på med det nu och har stött på patrull. Ska precis börja på uppdraget "An imposter" men kommer inte ihåg vad jag ska göra. Har varit på semester en vecka och tillägget har väldigt vag information om vad som ska göras...

Permalänk
Medlem

Tjo, har en viktig fråga; blir dina spells starkare när man levlar? Har t.ex. fingers of the mountain som gör typ 15 i skada, men läste på nån sida att nån annan snubbe hade den med 220 skada.

Visa signatur

It's good to be bad