Permalänk
Medlem

wow ingame problem

tjena som topic säger har ja ett problem när ja lirar wow. Ett störande problem.
Det dyker upp streck lite då och då på olika ställen av skärmen. "just när ja lirar wow" inget annat första gången detta dök upp var efter jag hade formaterat om min dator. Så ja testade att formatera om igen. Det hjälpte inte heller men där emot fick jag mer Fps när ja spelar. Och jag har laddat hem drivrutiner från nvida så det kan inte ha med mina drivrutiner att göra. Och jag har inte ändrat nåt i kontrollpanelen på grafikkortet heller. Och när ja går instancer kan det dyka upp ännu mer streck "oftare" än vanligt. Jag kör med sämsta grafik har alltid funkat bra tills nu. Kör ja på högsta så laggar jag bara när ja spelar och jag kör även i "window mode"

Behöver verkligen hjälp med detta.

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Låter som artifakter, du har inte över klockad datorn eller grafikortet ?

Det kan vara värme problem oxå.

Om du har gjort det prova ställa tillbax det till orginal, annars låter det nog som att kortet är på väg att ge upp.

Edit: prova öppna upp chassit så där kommer in lite mer luft.
:S

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Fick samma problem med en ATI 9800pro för ett bra tag sedan, gick sedan ~ 2-3 veckor så crashade kortet helt.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

slå på vsync, låter som screen tearing eller vad det nu heter.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Hade samma problem för två år sen, vsync hjälpte inte sen efter nån vecka dog mitt 7600gt.

Permalänk
Medlem

Kolla om du har massa damm i kylaren på grafikkortet, har du det så kan du dammsuga ur det lite försiktigt. Medans du ändå är igång så kan du ta bort dammet från processorkylaren och hårddisken åxå, eller vafan .. dammsug hela datorn kolla så att det inte sitter massa dammkokor i luftintagen i burken.

** var försiktig **

Tänk på att det generaras statisk elektricitet i dammsugarslangen när det åker damm genom det, det bör inte laddas ur mot någon av datorkomponenterna.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold
Kolla om du har massa damm i kylaren på grafikkortet, har du det så kan du dammsuga ur det lite försiktigt. Medans du ändå är igång så kan du ta bort dammet från processorkylaren och hårddisken åxå, eller vafan .. dammsug hela datorn kolla så att det inte sitter massa dammkokor i luftintagen i burken.

** var försiktig **

Tänk på att det generaras statisk elektricitet i dammsugarslangen när det åker damm genom det, det bör inte laddas ur mot någon av datorkomponenterna.

VAD DU ÄN GÖR DAMMSUG INTE!!!!!!!!

Om du är rädd om dina grejer ska du använda kompressor eller tryckluft på burk! Dammsugare är jävligt effektiva på att döda datorer!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Som sagt, har du tillgång till tryckluft på burk eller så använd det, då damsugare är dator lönnmördare på slang.

Men det är mycket möjligt att dit grafikkort ger upp snart.

Permalänk
Medlem

Ta screenshot på felet och posta..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
VAD DU ÄN GÖR DAMMSUG INTE!!!!!!!!

Om du är rädd om dina grejer ska du använda kompressor eller tryckluft på burk! Dammsugare är jävligt effektiva på att döda datorer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelesten
Som sagt, har du tillgång till tryckluft på burk eller så använd det, då damsugare är dator lönnmördare på slang.

Men det är mycket möjligt att dit grafikkort ger upp snart.

Veklingar jag dammsuger alltid min dator. hittills så har den klarat sig.
Men som sagt: VAR FÖRSIKTIG

Å du QakoN berätta hur det går.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit