Permalänk
Medlem

itunes

Har en liten undran, när jag lägger till musik i mitt itunes bibliotek så händer det ibland att jag får dubbla eller rentav tre av varje låt. En aning iriterande när det är två eller tre av samma låt. Vad beror det på. Blir bara så iriterad på det att jag inte hittar någon lösning.

Permalänk
Medlem

Har samma problem.. fast inte orkat störe mig så mycket på det men om någon har ett enkelt sätt att undvika så skriv gärna

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Lite nice att man inte är ensam om det Trodde jag var värsta nooben.

Permalänk
Medlem

skulle kunna vara så här att du drar in en mapp i itunes med både mp3-filer och en spellista vilket alltså leder till att du får dubletter på alla låtar som finns med i spellistan och som mp3

Visa signatur

MacMini 1,25 GHz | 1 GB RAM | 40 GB HD + 200 GB extern |

Permalänk
Medlem

har också fått det, gymt jobbigt! itunes är programmerat i helvetet!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

jag lider av det ibland. Har inte orkat kolla om min teori stämmer, men jag misstänker att om man skapar en ny spellista och kopierar in filerna dit så buggar det sig o det skapas dubbletter, en i spellistan o en i biblioteket. typ.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

akka: har du kollat om det faktiskt skapas två filer, eller om det är samma filen de länkar till?

Jag skulle tro att de flesta av er råkar dra in en .pls-fil tillsammans med MP3:orna när ni lägger till dom.

Permalänk
Medlem

Jag har samma "problem", om jag drar in en hel mapp med musikfiler till Itunes så får jag dubletter ifall det finns tex både .mp3 och .m3u-filer. Så kolla det innan. Ett tips kan ju vara att bara importera playlist-filen, eftersom allt annat uppenbarligen följer med då...

Permalänk
Medlem

Adda bara mp3 och inte m3u så är saken ur världen (eller tvärt om).

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Om du har inställningen "Kopiera filer till mappen iTunes music" igång så skapas det en kopia där när du drar in en låt

Sedan skapas en kopia till om du lägger till m3u filen (spellistan) som nämnts ovan

Sedan har du ditt orginal.

Jag gillar att itunes kopierar filer samt sorterar i mappen iTunes music för då slipper jag sortera själv samt att alla Mp3 filer kan ligga kvar där de är för framtida Seedning

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm. Jag har inte kopiera in-funktionen på, och (men?) har inga problem alls att lägga till både *.mp3 och *.m3u, har aldrig fått dubletter av det. Jag drar helt enkelt hela skiten till dock-ikonen så var det klart.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS