Permalänk
Medlem

Vista internet problem

Hej alla glada sweclockare :]

Nu ska jag vara skitjobbig och göra en ny tråd är ganska säker på att detta problem är löst i nån annan tråd, men. hittade inget

okay detta är mitt problem.

Jag kör vista Ultimate x64
Efter att ha kört Furmark så la internet av, jag fixade lite med inställningarna med internet. och de funkade i 5 minuter igen.
sen drog jag ur sladden till routern väntade i 1 min, och nu funkar internet igen. vet dock inte hur länge, så de är bäst jag postar ^^

När jag pingar min router får jag

Microsoft Windows [Version 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\FixZ>ping 192.168.1.1

Pinging 192.168.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.34: Destination host unreachable.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 192.168.1.1:
Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),

C:\Users\FixZ>

börjar tro att de kan vara nåt spyware, eller liknande. ibland säger de:

Local connection only (kan fortfarande inte pingar routern)
Local and Internet (kan fortfarande inte pinga routern)

börjar bli lack på dehär. och då går som sagt , upp och ner...
hade nåt liknande på min förra dator. de var spyware

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det är spyware om du inte kan pinga routern. Men du kan ju installera t.ex. superantispyware ( http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.131624 ) och göra en koll. Mera tror jag på en felaktig nätverkskabel eller så har du helt enkelt ställt in inställningarna på fel sätt när du fixade med dom.

Visa signatur

http://www.speedtest.fi/se/ - hastighetstest för bredband, 3G-internet, WLAN, grafikkort, processor, hårdskiva, allt på svenska!

Permalänk
Medlem

För några år sedan hade jag ett liknande problem, hittade en skumt proram i aktivitetshanteraren, dödade jag det så levde internet igen.

Så visst är det fullt möjligt och inte alls spec osannolikt. leta på !

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

tack

okay, tack så mycket :] tror att de är löst nu...

gjorde detta

avinstallerade AVG (läste nån stans att de f*ckade internet för nån)
stängde av routern över natten..

funkar nu :]

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Vill du inte ta tillbaka AVG så kan du ju ladda ner gratis-Avast....bättre än AVG på det mesta, och du får skydd mot rootkits också, vilket kan vara trevligt i dessa tider....

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

avast har jag använt :] mycket trevligt, men eftersom de kändes som jag var ardamax-keyloggad (vilket jag var) så laddade jag ner AVG (eftersson alla antivirus hittar och tar bort det)

men nu är de så att internet-problemet kvarstår!!! och de är jag inte speciellt glad över... vill att internet ska fungera som förut, dvs alltid...
kan ett internet problem verkligen bero på FurMark?!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz