Macbook eller Macbook Pro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Är väl tvärtom, de börjar säljas så fort de berättat att de har uppdateringar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Tvivlar på att vi kommer få se några nya datorer på WWDC. Det närmsta är en ny iPhone. Fokus kommer förmodligen ligga på iPhone OS 3.0 och Snow Leopard (med tanke på det är en "developer conference").

Okej, jag förstår. Men då kommer en till fråga, kommer Snow Leopard säljas med Macbooken direkt efter wwdc eller kommer man få vänta några månader?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liraren
Okej, jag förstår. Men då kommer en till fråga, kommer Snow Leopard säljas med Macbooken direkt efter wwdc eller kommer man få vänta några månader?

Jag syftade på hårdvaran, för det var väl det som diskuterades. Med OS X är ju storyn en annan, eftersom de ska ha med utvecklare på tåget. Jag menar, Snow Leopard utannonserade de i slutet av förra sommaren. Och det är runt september som den väntas komma. Att slänga i en ny processor och större hårddisk i befintlig produkt är inte så svårt eller omvälvande. Såna utannonseringar börjar säljas nån vecka efter eller kanske samma dag rentav.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Jag skulle köpa macen i USA och spara lite pengar.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Samsung C49RG90 Gaming: FD Define C, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Router: DFRobot Router Carrier Board for R Pi CM4, CM4 8GB RAM+32GB eMMC, Raspbian 12 Bookworm Main server: Rasberry Pi 4 8 GB, 64 GB SD, Raspbian 12 Bookworm

Permalänk
Medlem

Tror man kan specialbeställa i applestore i usa med svenskt tgb.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Har nu beställt en Macbook Pro 15" 2.66GHz 4 GB RAM och en 320GB 7200 hårddisk!
Längtar så sjukt mycket.

Permalänk

Hoppas du blir nöjd! Sålde nyss min "gammla" (ca 7mån) laptop för 9k Så investera mig en MacBook Pro efter sommaren!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

hehe najs! Haft en mac tidigare? Kan knappt vänta på min nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liraren
hehe najs! Haft en mac tidigare? Kan knappt vänta på min nu

Det är en lång väntan..

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)