Permalänk
Medlem

Ramar i Mac OS X

En viss katt. Bestämde sig för att rulla över mitt tgb. På något vis har hon dratt någon kombination som gör att om jag t.ex. klickar på en ruta i OS X eller en "ikon" så blir det svart ram runt det. Ungefär som att jag ramade in bilden. Trycker jag på t.ex en ruta i firefox "sök" rutan t.ex. blir den inramad i svart ram. Även Röd/grön/gul ikonerna också. Alla toolbars i messenger och andra program blir inramad av svarta ramer. Jag fattar ingenting. Ungefär som jag vore i något utvecklar "mode". Samtidigt så finns det dubbletter av allt uppe i baren, Dubbla shutdown, dubbla inloggade namn m.m.

Helskumt XD

Vad ska jag göra?

*Edit*
Mina share från min windows server har plötsligt försvinnit spårlöst? Jag har installera ett program som lägger till refresh funktionen som är borttagen i 10.5 men inget hjälper. Hur ska "refresha" påriktigt? Har detta o göra med ovanstående manöver att göra?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Re: Ramar i Mac OS X

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Vad ska jag göra?

Logga ut? eller i värsta fall starta om?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ramar i Mac OS X

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Logga ut? eller i värsta fall starta om?

Loggat ut och startat om minst 5 ggr...

Ska ta bild på mitt äpple och de svarta ramarna så ni får se

Så här är bilder som visar de följande fel.

Svarta ramar här och där. Högerklick ger dubbelt så många val som jag ej haft tidigare. Samtidigt ser vi att jag har dubbelter i äpple menyn. WTF? Vad har jag lyckats ställa till med?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Lösning: http://support.apple.com/kb/HT1830
cmd + F5

Jag tackar på djupaste knän. Alla syndrom försvann efter avaktivering av Voiceover.

Tackar tackar tackar!

Visa signatur

Permalänk

Var tvungen att testa själv nu när WalterEgo berättat och det var ju rätt underhållande ett.

Visa signatur