Har jag gjort bort mig? Har 530w nätagg och köpte GeForce GTX 260

Permalänk
Avstängd

Har jag gjort bort mig? Har 530w nätagg och köpte GeForce GTX 260

Köpte mig ett XFX NVIDIA GeForce GTX 260 - Black nyss och tänkte inte mer på det. Men gick in på XFX för att titta lite och ser:

Power Requirements:
Non-SLI: 630W Minimum Power Supply
SLI: 680W Minimum Power Supply
One 6-Pin Power Connector
One 8-Pin Power Connector

Jag har ett Corsair HX520W

Kan det funka iaf? Hur märker man att nätagget är för svagt?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Jag klarar mig på 450 watt, men det beror ju också på systemet ditt i övrigt.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk

Haha, XFX var roliga där. Du kan ta det lugnt, ditt nätagg kommer nog att klara det. Ifall det skulle vara för svagt skulle datorn inte starta. ^^

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

det är inga problem om du inte har 20 hårddiksar och 93 dvd brännare (lite överdrift)

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eadcruzher
Haha, XFX var roliga där. Du kan ta det lugnt, ditt nätagg kommer nog att klara det. Ifall det skulle vara för svagt skulle datorn inte starta. ^^

Fel. Datorn kan mycket väl starta med för svagt nätagg.
Däremot så får man en hel del bsod

Permalänk
Medlem

Du har ett nätagg av bra kvalité så det är lugnt, såvida du inte har massor av hårdiskar.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Avstängd

3 hd och 1 dvd

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

Det ska fungera bra, 3HDD drar inte så mycket.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Avstängd

Tack för alla snabba svar. Då kan jag sova gott i natt.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Även om kortet hade dragit fullt med ström genom samtliga kontakter hade den inte kunnat dra nog mycket för att nätagget inte hade orkat (375W).

Men sitter du på 30st eller fler HDs i datorn så skulle jag börja oroa mig.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kommer fungera utan tvekan. Köp ett till för SLI vet ja

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Jaja för fan SLi funkar antagligen det också ganska säker