Corsair lanserar Obsidian

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar Obsidian

Computex i Taipei pågår för fullt och alla tillverkare öser ut nya produkter. Corsair passar på att slutligen officiellt lansera företagets första chassi.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt chassi

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem

Idiotisk prissättning dock.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Liknar min grannes morsa

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

damn, va snyggt

men priset var lol
trodde nästan det satt ett HX1000 i det när prislappen var så hög...

en sak som var awesome dock, att dom har satt en löstagbar plåtbit precis vid CPU

underbart för dom som vill byta från en pushpin kylare till en som behöver en metallbricka på baksidan av moderkortet, då slipper man ju skruva loss hela kortet. bara öppna luckan, sätta i den direkt och montera kylaren

Permalänk
Medlem

Vilken luft är det meningen att den där hårddisk-fläkten ska vispa runt??

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Avstängd

Snyggt, den matta svarta färgen e vacker hest. Hålen för kabeldragning e najs och så ser det ut som om det finns 3st 120mm hål i taket perfekt för trippelradde, eller ser jag fel?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Det här såg riktigt genomtänkt ut. Riktigt Riktigt Riktigt attraktivt.
Synd att det inte var spegelvänt med processorn nedanför grafikkorten, det hade varit full pott.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

FUL?

Invändigt verkar det schysst.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Så grymt snyggt och kanske tillochmed tyst? Hade det varit halva prislappen hade jag nog hoppat på direkt!

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Snyggt sånär som på fönstret
Sen rymde det ju inte så mycket heller. Hoppas de tänkte på fläktfilter i alla fall.

Kul med hot-swap dock, även om det kanske passar filservern bättre och för det tycker jag kanske inte att det här passade så bra.

Permalänk
Medlem

Snyggt, men som sagt, priset är dumt.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk

Jag undrar också var sidofläkten får luft ifrån?
Sen kanske det kommer en utan fönster?
Kanske de sänker priset något. Det såg välbyggt ut iaf.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Lite dyrt men ser helt klart lovande ut, perfekt för vattenkylaren Kommer det bara en utan fönster blir den helt klart värdig en fundering eller två nästa chassiköp.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

3000kr YEEEE

Permalänk

klart intressant och aningen billigare än det Lian-Li x2000 ja tänkte köpa till nya datorn. Får se längre fram efter lite tester hur bra det är också. Men ett minus för plexiglaset i sidan, gillas inte alls men kan kanske leva med det om öriga funkar bra.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett märkes chassi som jag skulle kunna tänka mig köpa!
Får vänta och se om det dyker upp en utan fönster...och lägre prislapp.
Och jag håller med, hur tänkte de med fläkten?

Permalänk
Medlem

Nice chassi, detta kan vara ett altenativ till dom som tycker att Lian Li är för dyrt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Nja lite väl högt pris men så är jag också sniken enligt Macägarna ;).

Sen ingår det väl inget nätagg heller vad jag ser?

Permalänk

Stilrent, men inte priset.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Nja lite väl högt pris men så är jag också sniken enligt Macägarna ;).

Sen ingår det väl inget nätagg heller vad jag ser?

Snikna är alla som inte är mac-ägare, enligt macägarna. Tror det beror på att vi får högre prestanda till lägre priser än dem

Ärligt talat är det ett av de mest genomtänkta chassiena jag sett på länge, frågan är om det fungerar lika bra som det ser ut att vara genomtänkt.. Galet vackert med svart insida dessutom och en hel del vettiga funktioner. Dock förstår jag inte tanken med fläkten i bottenkammaren, om man nu tänkt till och delat av chassiet, varför sätta en fläkt mellan sektionerna då?!?
Dessutom är priset helt uppåt väggarna.. Visserligen är det rätt att ta mer än en tusenlapp, men över 1500-2kkr skulle jag nog aldrig tänka mig att betala för den där..

Permalänk
Medlem

Äntligen något att ersätta P182:an med, som får gå till syrrans dator som snart ska byggas!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Verkar ganska trevlig, dock så vore den ännu bättre utan fönstret som flera andra påpekat. Fläkten vid diskarna verkar lite knasig också, men de kanske siktar på att flytta runt luften runt diskarna, och inte blåsa igenom/förbi.. Oavsett så verkar det knasigt.

Undra om luckan bredvid strömknappen döljer USB/eSATA-portar och annat smågott, ser inte några utgångar någon annanstans där de normalt finnes.

Hoppas de släpper liknande chassin i midi- och mini-format. Hade dessutom varit trevlig med en där moderkortet är roterat 90 grader, så att utgångarna pekar upp, känns som man får ett bättre luftflöde förbi grafikkorten då, med lite estetik som förlust om man kan se ovansidan av sin burk.

Permalänk
Medlem

Mmm, sidfläkten vid hårddiskarna känns krystad... Visst, ger kanske lite lokal cirkulation men kan väl inte vara särskilt effektivt - speciellt som den ju nästan måste ligga mot sidodörren!

Sen fattar jag inte poängen med det krystade försöket att dela upp lådan i två sektioner?? Ser jag rätt så måste ju bottenhålet vara ett huvudflöde in eller ut (troligen in med luftkylning) eftersom det med en sluten front inte finns några andra hål som rimligen ger flöde över grafikkorten... Och vad fyller egentligen den där avdelande sektionen för funktion då? Den krystar ju bara till de där överblivna 3.5 platserna i botten såvitt jag kan se... (Nu har jag personligen ingen nytta av det, men jag misstänker att det finns entusiaster som hellre hade haft fler hotswap hårddiskar hela vägen ner till botten av chassit?)

Luckan till hålet på moderkortets baksida känns lite onödig. Varför inte bara lämna ett hål som de flesta verkar göra nuförtiden?
Själva luckan ser ju mest bara ut som den kommer vara ivägen om den inte går att fälla mer än på bilden.

Väldigt massa hål till fin kabeldragning iallafall Hoppas de tänker till och kompletterar med riktigt smarta, enkla, lättanvända, stabila och välplacerade klämmor för att få kablarna på plats, så man slipper ta till tejp, eller klumpiga buntband eller annat.

Priset känns väl lite i överkant kan jag hålla med, och trots att jag gillar stilrena skapelser, så känns den faktiskt lite trist på något vis... Och onödigt stor... Och ett inte speciellt snyggt fönster...

Mycket gnäll, men det är min specialitet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

me like! kabeldragningen går att göra sjukt snygg..

Permalänk

Smart som fan med hålen i moderkortsplåten men fy fan för fönstret.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Riktigt mysigt, synd bara på priset.

Permalänk
Avstängd

Vattenkyler man datorn och har perfekt kabeldragning så förstår jag inte varför fönster skulle vara så fult.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

De ligger en hög "SKA HA" faktor över detta chassit.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Håller med Ant3.. VILL HAAAAA...

Dock kommer jag inte lägga ut 3000kr enbart på ett chassi... verkar som det blir NZXT Whisper istället.