Permalänk
Medlem
Citat:

Är det en recoverypartition eller får man bränna ut skivor?
Testat att lägga in Windows XP och isf. funkar det fortf. att accelerera den interna displayen?
Allt övrigt funkar isf.? [/B]

Det finns en recovery, har använt den en gång funkade hur smidigt som helst.

Har inte haft tid att installera xp ännu. Har funderingar på att prova betan på nya windows, har hört att det ska vara grymt

I övrigt fungerar allt bra, jag är supernöjd.

Har inte spelat sådär jättemycket sedan jag köpte den då jag är väldigt upptagen just nu.

Men har kört wow med nästan alla settings på max.
Testat fallout 3 men bara väldigt kort, inga problem alls där, minns dock inte settingsen exakt kan kolla sen men helt klart allt satt över medium iallafall kanske på high.

Testade mirrors edge också bara väldigt lite, körde på högsta grafik settings, laggade dock litegrann så ska jag köra det så ställer jag nog ner nånting men man kan absolut köra det med höga settings utan problem, dock somsagt lite lagg om man kör allt på max.

Angående priset 9.990 så är det väl bra. Jag köpte ju min för 10.990.

Jag kanske skulle fraps'a något spel och lägga upp videos på prestandan. Vet inte om fraps segar ner spelen när man spelar in med det så det ger en sämre bild av verkligheten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kek80
Det finns en recovery, har använt den en gång funkade hur smidigt som helst.

Har inte haft tid att installera xp ännu. Har funderingar på att prova betan på nya windows, har hört att det ska vara grymt

I övrigt fungerar allt bra, jag är supernöjd.

Har inte spelat sådär jättemycket sedan jag köpte den då jag är väldigt upptagen just nu.

Men har kört wow med nästan alla settings på max.
Testat fallout 3 men bara väldigt kort, inga problem alls där, minns dock inte settingsen exakt kan kolla sen men helt klart allt satt över medium iallafall kanske på high.

Testade mirrors edge också bara väldigt lite, körde på högsta grafik settings, laggade dock litegrann så ska jag köra det så ställer jag nog ner nånting men man kan absolut köra det med höga settings utan problem, dock somsagt lite lagg om man kör allt på max.

Angående priset 9.990 så är det väl bra. Jag köpte ju min för 10.990.

Jag kanske skulle fraps'a något spel och lägga upp videos på prestandan. Vet inte om fraps segar ner spelen när man spelar in med det så det ger en sämre bild av verkligheten.

Okej schyst ska kanske köpa den imorgon och dra in Win XP direkt, hatar Vista, återkommer med resultat

---

Nu köpt den, försöker dra in Windows XP men stöter på problem:

1) Har laddat ner SATA drivrutinerna här (www.korturl.se/fisz) men där saknas en fil som visst behövs som heter "txtsetup.oem".

Den filen gör att man kan integrera filerna via ex. nLite med Windows som då krävs då hårddisken är en SATA-hårddisk och dessa finns inte på Windows skivan (om man nu inte integrerar dem som jag försöker göra).

Någon som fixat något workaround?

Var på AMD, leta på nätet, vi letar alltså efter en fil vid namn "txtsetup.oem" för att kunna integrera SATA-drivrutinerna på en WinXP skiva och göra installationen.

2) Man ska kunna via en USB-floppy trycka F6 under installationsbörjan med WinXP och ladda drivrutinerna via floppy men jag likt i princip alla er andra har ingen floppy.

Någon vänlig själ som har datorn + en usb-floppy som kan tänka sig prova? Även om du inte vill installera XP kan du väl testa att extrahera filerna ovan på floppyn och sedan trycka "F6" och se om den hittar filerna på disketten.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Har inte tittat in här på ett tag, men ser att du köpte den. Hur har det gått? Har problemen löst sig? Nöjd?

Permalänk
Citat:

Har inte tittat in här på ett tag, men ser att du köpte den. Hur har det gått? Har problemen löst sig? Nöjd?

Både och.

Iom. BIOS 1.04 kan man nu ändra settings (kunde man förut också men nu funkar det) från "IDE-AHCI Class" till "IDE Legacy Class" och installera Windows XP. Viktigt att ändra tillbaka detta för Vista sen, annars fick jag BSOD och omstart innan jag kom in i operativet (Vista).

Jag fick iaf. inte någon BSOD utan kunde se mina partioner, gjorde det inte dock för jag hade inte tid men ska göra det.

Dock ryktas det att graphic boostern inte fungerar men hoppas verkligen de släpper support för det annars skapar jag en namninsamling

Min DVD-enhet lät som den tuggade sönder skivorna och sen när den ejectade skivor så fastnade vissa och kunde inte matas ut, så jag var tvungen att "bända" försiktigt med fingrarna och öka glipan för att den skulle matas ut.

Ibland nu när jag matar ut skivor så gör den inte det hela vägen och sen när jag drar ut dem själv så "juckar" spelaren flera ggr, dvs. den försöker mata ut skivan som inte finns.

Touchknappen för eject är helt värdelös, du kan inte ejecta innan du kommit i windows, ibland kan man det men ren tur.

Väl i Windows så funkar den inte alls bra, totalt okänslig. "Eject" via "Den här datorn" är det jag alltid kör med.

Touchknapparna sitter för tätt så man trycker på den andra touchknappen brevid eject hela tiden.

En fråga:

I er "Catalyst Manager" hittar ni då några XGP-alternativ?
Jag hittar inte det, ni vet där man kan välja att accelerara skärmen eller ha bilden på flera skärmar.

Osäkar om jag spelar med datorns interna grafikkort eller det externa.
Kör DoWII och det laggar inte men är heller inte så jättesnyggt.
Iofs. kör jag på nog 1680x1050 i standardinställningar som nog är medium och vissa på low så det borde ju inte det interna palla?

Dragit ner den senaste från FSC hemsida (grafikkortsdrivrutiner) och också återställt datorn till fabriksskick men hittar inga XGP alternativ, kommer upp den allra första gången som en "pop-up" när jag ansluter den, annars inte.

Men annars är jag faktiskt nöjd. Sjukt snygg, passar min Amilo 3220 skärm som är svart/vit.

FSC menade på att boostern inte är gjord att fungera till XP men å andra sidan ska man aldrig lita på vad datortillverkare säger.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Hmm, nej tror inte jag ser något om XGP i managern, däremot så ska det ju stå vilket grafikkort som jobbar om du drar upp bildskärmsinställningarna i windows, där du väljer upplösning i windows osv. När boosterns kort är det som är aktivt så ska det stå radeon hd 3870. Det interna kortet: hd 3200. Åtminstonde ser man det så i windows vista. När man startar burken i vista så är den ju automatiskt inställd på balanserat läge också istället för prestanda.

Det ska gå att köra spelen med riktigt snygg grafik utan problem med acceleratorn. möjligt att du kör med det interna kortet, inte säker. När jag precis fått hem datorn så tetade jag wow med det interna kortet och den interna skärmen och det gick utan problem, dock inte så hög upplösning eftersom den interna skärmen inte klarar så hög upplösning men det flöt nog tusan bättre än på min gamla stationära burk iallafall.

Permalänk
Citat:

Hmm, nej tror inte jag ser något om XGP i managern, däremot så ska det ju stå vilket grafikkort som jobbar om du drar upp bildskärmsinställningarna i windows, där du väljer upplösning i windows osv. När boosterns kort är det som är aktivt så ska det stå radeon hd 3870. Det interna kortet: hd 3200. Åtminstonde ser man det så i windows vista. När man startar burken i vista så är den ju automatiskt inställd på balanserat läge också istället för prestanda.

Det ska gå att köra spelen med riktigt snygg grafik utan problem med acceleratorn. möjligt att du kör med det interna kortet, inte säker. När jag precis fått hem datorn så tetade jag wow med det interna kortet och den interna skärmen och det gick utan problem, dock inte så hög upplösning eftersom den interna skärmen inte klarar så hög upplösning men det flöt nog tusan bättre än på min gamla stationära burk iallafall.

Den identifierar 3870 korrekt så är nog det men den blir liksom inte varm eller varvar igång med fläkten eller något (boostern).

Till höger om touchpadden på datorn blir den j*vligt varm så undrar om det är HDD:n eller grafikkortet.

Vill komma åt det där alternativet om man vill accelerera displayen man kopplat till boostern eller göra så mer skärmar kan drivas men hittar det inte.

Ska försöka installera XP nu, återkommer med resultat.

Hitills:

Ethernet - 3:e part
Audio - FSC egna
Bluetooth - Fungerar automatiskt
Webbkamera - Fungerade inte med FSC egna
Kortläsare - FSC egna
Grafik - Felmeddelanden, inst donetfx, uppdatera via win update, fortf. fel

Se denna fellogg:
http://www.megaupload.com/?d=1FPR7V3P

LAN drivrutinerna för XP laddade jag upp här:
http://www.megaupload.com/?d=NLW82CFI

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm.. Min blir varm tillvänster om touchpadden, främst i övre höger hörn av den delen. Nu har jag inte haft boostern i och spelat på ett bra tag men jag tror inte den brukar bli speciellt varm faktiskt och väsnas gör den inte heller. Efter några timmars tungt spelande kanske den blir lite ljummen, men aldrig het och aldrig högljudd. Jag tror fläkten i datorn låter mer än boostern faktiskt.

Är lite sugen på att testa nya windows betan på datorn men då får man väl ett helvete med att få allt att funka tänker jag

Permalänk

Om någon vill fynda finns datorn+skärm och ALLA mina datordelar på blocket inkl. sa3650 datorn

Är inte så pigg att lägga annonsens länk här då jag tror att SweC inte gillar det men ett bra tips kan vara att söka på vad datorn heter (se ovan) så hittar ni nog annonsen.

Som sagt ALLA mina datordelar + datorer etc. i ett stort paket, till den sista j*vla kabeln.

Trött på datorer, ska införskaffa en analog skrivmaskin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSwede86
Om någon vill fynda finns datorn+skärm och ALLA mina datordelar på blocket inkl. sa3650 datorn

Är inte så pigg att lägga annonsens länk här då jag tror att SweC inte gillar det men ett bra tips kan vara att söka på vad datorn heter (se ovan) så hittar ni nog annonsen.

Som sagt ALLA mina datordelar + datorer etc. i ett stort paket, till den sista j*vla kabeln.

Trött på datorer, ska införskaffa en analog skrivmaskin.

Oj! Vilken miss att införskaffa sa3650'n och sälja allt så snart inpå! :/
Men hoppas du får det sålt.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen det kommer fler bärbara datorer med externa grafikkort. Det bästa vore om alla externa grafikkort kunde anpassas till alla modeller och märken då ett program medföljer så även äldre datorer kan göras till speldatorer.

Permalänk
Medlem

Hm, jag vet inte riktigt om min dator använder graphicboostern.. Som alla säger hittar jag GB(Graphicboostern) i identifiera bildskärmar, men jag kan inte sätta den som primär eller aktivera den.. Bara Radeon 3200 som verkar tugga.. Sen efter lite utforskande i Catalyst ser jag att GB'n är en "avaktiverad adapter". Något tips? Ser i SweC recension av systemet att man i Catalyst kan ändra så att GB'n ger grafikresurser till PC'n...

Hjälp!

mvh Erik

Permalänk
Medlem

Jag funderar att köpa en sådan här dator med inga av företagen som är listade bland de 10 billigaste på prisjakt uttrycker att det medföljer Graphicboostern.

Har någon koll på om artikelnumret kan vara samma men att det bara medföljer Graphicboostern till vissa? Man tycker att ett artnr borde vara lika för alla.

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

Hej igen!
Jag skulle uppskatta om folk som köpt denna dator vill lägga in en kort recension här eller på prisjakt.nu
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=327168

Tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej alla.

Jag funderar på denna dator. Skulle någon av vilja vara vänlig nog och skriva vad ni tycker om datorn så långt? Är det ett värt köp? Jag kommer köra Vista x64 eller Win 7 x64 på den.

Har lite frågor kring datorn själv också.

1. Hur är batteritiden? Vet ni om det finns ett större batteri än det som följer med?
2. Hur är bildkvaliten på den inbyggda skärmen? Vad är det för skärm?

3. Byggkvaliten sägs i några recensioner vara lite sådär på vissa ställen? Är det verkligen så?

4. Om någon nu har med sig datorn ofta, hur mobil är den?

mvh

/Regert.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Tjena!

Citat:

Saxat från mitt omdöme på prisjakt
Detta är fortfarande den enda datorn på marknaden som har denna typ av externt grafikkort. Jag kollar på denna dator sedan den först kom i höstas men slog inte till förrän en knapp vecka sedan.
Nu kommer lite pos/neg kritik.

+ Extremt prisvärd (8000 kr)
+ "Silent mode"-knapp (stänger av fläktarna och klockar ner datorn)
+ Mkt bra spelprestanda (7500p 3dMark06 1280x1024)
+ Ljud ut/ingångarna kan konfigureras till att vara analoga front, rear och center/sub utgångar
+ Det externa grafikkortet har 2 USB-portar
+ Upp till 3 externa skärmar går att ansluta. Vilket innebär att jag kan ha min externa skärm och LCD-tv ansluten hela tiden

- Tgb är INTE full-size även om det finns plats
- Tgb flexar
- Wlan måste aktiveras manuellt
- CPUn kunde varit snabbare (datorn säljs i Tyskland med 2,4 GHz)

Du kan få lite snabba svar nu. Jag kan komplettera med utförligare om så önskas.

1. Hur är batteritiden? Vet ni om det finns ett större batteri än det som följer med?
Har inte testat så mkt men tror den ligger runt 3 h med det medföljande batteriet (6 cells). Ska även finnas ett 9 cells som ska ge upp till 4,25 h.

2. Hur är bildkvaliten på den inbyggda skärmen? Vad är det för skärm?
Inget att klaga på skärmen, förutom att det inte är LED. Skärmen är glansig. Hur det blir att sitta ute vet jag inte än då jag inte har testat men inomhus är skärmen skarp och tillräckligt med ljusstyrka.

3. Byggkvaliten sägs i några recensioner vara lite sådär på vissa ställen? Är det verkligen så?
Det som stör mig mest är att tgb inte är fullsize. Jmf med min gamla HP pavilion dv2500 så är denna ca 1 cm smalare mätt från [A] till [Ä], 20cm (Amilo) jmf 21 cm (HP). Sen flexar den hyfsat mkt. annars tycker jag att det inte alls är något fel på byggkvalitén.

4. Om någon nu har med sig datorn ofta, hur mobil är den?
Jag har datorn med mig varje dag och jag tycker inte det är ngt fel på mobiliteten. Det enda jag har funderat på varför de slänger med 2 st 90 W ström adaptrar borde ha räckt med en 90 W till Boostern och en 65 W till datorn. Kan nämligen inte tänka mig att det skulle behövas mer. Klossen är iaf ungefär lika stor som min gamla HP kloss också 90 W.

Vill tillägga att jag bara haft datorn 1 vecka än så länge... men både jobbat med den och spelat en hel del på den.

Beträffande Windows 7 så verkar det vara lite problem än så länge att "boosta" den interna skärmen. Men det lär komma så småningom...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adrian

massa text

OK. Tack för dina svar.

1. OK. Det var nog inte så dåligt, även om man gärna skulle vilja se batteritider på uppemot 6 timmar. Jag har mailat till infocare som har verkstad och support för Fujitsu om de har de där 6 cells batterierna lösa, eller om det finns något kompatibelt bättre batteri.

2. Synd att det inte är LED. Har skärmen en sån där hård platta som skyddar och är glansig? Det brukar bli lite konstigt utomhus med såna, men den kanske är anti-reflexbehandlad.

3. OK. Hur litet är tangnetbordet jämfört med en fullsize? Det låter inte så farligt, men är det en skum placering av tangenterna?
Glömde fråga... det där med flexning, är det egentligen bra eller dåligt?
Är det tyst att skriva på laptopen? Det är rätt viktigt för jag brukar använda datorn i tid och otid (dvs när folk sover).

4. Det låter helt OK. Om man skall ha en dator som också klarar något så blir det till att den väger lite i dagsläget.

Att det är lite problem med Win 7 är nog att vänta så länge. Men Man får kanske prova AMD's nya drivers då.

Tack för dina svar.

/Regert

Visa signatur

WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Tjena!

2. Nope, skärmen har ingen glas-skiva som t.ex. nya macbooks eller vissa andra nya bärbara. Jag kan prova imorgon att sitta ute med den om det är soligt och se hur det ser ut.

3. Storleken på tgb vänjer man sig vid rätt snabbt men fortfarande störigt att tillverka en dator med 2,5 cm på vardera sida och inte full storlek på tgb. Som jag nämnde e det ca. 1 cm i bredd som skiljer mellan bokstävstangenterna... sen har raderna längst till vänster och höger aningen mindre tangenter (tab, shift, ctrl, Enter osv). Samma gäller för piltangenterna, F1-F12, Esc osv.
Edit: Jag kan jämföra storleken med min polares Asus eee pc 1000h imorgon.

4. De nya drivrutinerna har nån fått att funka till Win7 men jag tror inte du ska ge dig på det om du vill kunna boosta den interna skärmen vilket jag inte alls e intresserad av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tjena!

2. Nope, skärmen har ingen glas-skiva som t.ex. nya macbooks eller vissa andra nya bärbara. Jag kan prova imorgon att sitta ute med den om det är soligt och se hur det ser ut.

3. Storleken på tgb vänjer man sig vid rätt snabbt men fortfarande störigt att tillverka en dator med 2,5 cm på vardera sida och inte full storlek på tgb. Som jag nämnde e det ca. 1 cm i bredd som skiljer mellan bokstävstangenterna... sen har raderna längst till vänster och höger aningen mindre tangenter (tab, shift, ctrl, Enter osv). Samma gäller för piltangenterna, F1-F12, Esc osv.
Edit: Jag kan jämföra storleken med min polares Asus eee pc 1000h imorgon.

4. De nya drivrutinerna har nån fått att funka till Win7 men jag tror inte du ska ge dig på det om du vill kunna boosta den interna skärmen vilket jag inte alls e intresserad av.

2. OK. Det var intressant med skärmen.

3. Oj, har tangenbordet 2.5 cm på varje sida? De måste ha haft någon orsak till varför de gjort så. F1-F12 är bra om de är lagom stora egentligen.

4. Förvisso, men det borde gå. Det är rätt nice med Win 7. Men man kan tänka sig egentligen dual-boot om man då har Win 7 endast för mobilt bruk så att säga. Vista drar lite mer resurser helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nu kollat tanbgentbordet på Asus 1000h som är 92 % av fullsize vilket innebär att mitt är 95,4 % av fullsize. Placeringen av tangenterna är det iaf inget fel på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har nu kollat tanbgentbordet på Asus 1000h som är 92 % av fullsize vilket innebär att mitt är 95,4 % av fullsize. Placeringen av tangenterna är det iaf inget fel på.

OK. Det är då rätt bra endå.

Den här datorn blir mer och mer intressant.

Bara för att ha en referens, när du har datorn med dig, vilka program brukar du köra?

/mvh

Regert.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittills har jag enbart använt den till vanligt pluggöra (internet, mail, word och pdf) men den kommer även att användas till en hel del programmering. Jag satt precis och spelade lite Sacred 2 och det funkar helt ok även utan Boostern eller extern skärm. Men man får sätta det mesta på lägsta grafikinställningarna. Dock e ju inte tanken att jag ska lira nått när jag inte e hemma så det spelar ju inte så stor roll.

Jag har även varit på jakt efter drivrutiner för multi-touch men utan framgång. Jag har dock nästan alltid med mig en liten extern mus.

Edit:
Har nu testat att sitta med datorn ute i solen och som väntat är datorn lika bra/dålig som alla andra datorer med glasiga skärmar. Det går ju att arbeta med den men det är lite störigt när det blänker till på vissa ställen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hittills har jag enbart använt den till vanligt pluggöra (internet, mail, word och pdf) men den kommer även att användas till en hel del programmering. Jag satt precis och spelade lite Sacred 2 och det funkar helt ok även utan Boostern eller extern skärm. Men man får sätta det mesta på lägsta grafikinställningarna. Dock e ju inte tanken att jag ska lira nått när jag inte e hemma så det spelar ju inte så stor roll.

Jag har även varit på jakt efter drivrutiner för multi-touch men utan framgång. Jag har dock nästan alltid med mig en liten extern mus.

Edit:
Har nu testat att sitta med datorn ute i solen och som väntat är datorn lika bra/dålig som alla andra datorer med glasiga skärmar. Det går ju att arbeta med den men det är lite störigt när det blänker till på vissa ställen.

OK. Tack för testet. Tyvärr är de flesta skärmar lite sådär i solljus. Men det verkar ändå funka rätt bra.

/Regert

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på den här datorn också :). Ska ha den när jag pluggar i Linköping. Så vill kunna ha den ikopplad i en skärm då jag spelar en hel del och sedan koppla ur när man ska nånstans.

Klarar grafikkortet av en widescreen skärm på 22 tum eller ska man satsa på en 19 tft?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joofy
Klarar grafikkortet av en widescreen skärm på 22 tum eller ska man satsa på en 19 tft?

Hur menar du om den klarar det?
När jag sitter och spelar har jag en extern 20" skärm inkopplad (1680x1050). Inga som helst problem. Grafikprestandan tycker jag är fullt tillräcklig. Har inte testat så många spel på den men den klara Sacred 2 med den upplösningen och grafiken satt till HIGH.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur menar du om den klarar det?
När jag sitter och spelar har jag en extern 20" skärm inkopplad (1680x1050). Inga som helst problem. Grafikprestandan tycker jag är fullt tillräcklig. Har inte testat så många spel på den men den klara Sacred 2 med den upplösningen och grafiken satt till HIGH.

Tack för svaret. Då behöver jag inte vara orolig

Rekommenderar du någon skärm? spelar en hel del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joofy
Tack för svaret. Då behöver jag inte vara orolig

Rekommenderar du någon skärm? spelar en hel del.

Benq E2200HD ska vara väldigt prisvärd.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=358454

Annars kan det vara smidigt med en som har inbyggd USB-hub så kan man koppla lite fler en heter som sedan kan vara kopplade till Boostern alt. en USB-hub. Men det är ju personligt hur många enheter man vill/behöver ha kopplade till datorn. Självklart har så har ju även själva datorn 3 USB men de använder jag ogärna då jag inte vill ha så många sladdar att koppla in/ut när jag ska ta med mig datorn.
Gå annars in här och plocka ihop dina önskemål.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s38305484&o=prod_rank#p...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för svaren Adrian

Vet du om man kan få tag på den versionen som har 2.4 proccesorn eller är det enbart 2.1:an som gäller?

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare varit i kontakt med FSC Sverige och det kommer inte att ta in den versionen till Sverige. Det rekommenderade inte att jag skulle beställa den från utlandet då det kan vara lite krångligt med garanti och sådant. Dock så har de så de flesta andra en internationell garanti men det blir bökigt om man först måste gå via försäljningsstället.
Min plan är, då jag också tycker att 2,1 GHz är lite snålt, att beställa en ny processor via ebay. Inte för att det skulle vara mycket mindre bökigt men lite lättare är det nog, förutom att man blir tvungen att öppna upp datorn och byta cpu:n. Jag har främst kollat på ebay.com och ebay.co.uk mest pga. språket.
2,1 GHz har beteckningen ZM-80 och den som man ska kolla efter är ZM-86 (2,4 GHz) vilket verkar vara den snabbaste för denna plattform. Mer info om AMD Turion hittar du på http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Turion alternativt AMD hemsida http://products.amd.com/en-us/notebookcpuresult.aspx?f1=AMD+T...
Dock finns det inte alltid försäljare. Priserna jag har sett ligger runt 200 $US inkl frakt. Då skickas de direkt från Taiwan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ojoj du var påläst! Tack för din tid

Permalänk
Medlem

Står på webhallens hemsida att produkten har utgått ur sortimentet och slutats att tillverka? Stämmer detta?