Permalänk

min ping

hejsan allihopa !

jag har ett litet problem som stör lite..

jag har 24 mb/s uppkoppling men när jag spelar cs så ligger min ping lite högt
tror jag..

jag brukar ligga runt 40-50 i ping men borde man inte ligga runt 0-20 i ping om man har så snabb uppkoppling.. mina polare som har samma uppkoppling ligger ju på 10 inte mer !!

vad är det som gör att min ping e så hög?

Permalänk

vad har du för bredbandsleverantör?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

bredbandsbolaget !

Permalänk
Medlem

Alltså du har inte alltid en super ping bara för att du har snabbt bredband, kompis satt på ett 0,25mb/s o han pinga bättre än mig på en server jag har ett 24/1 mb/s.
Ska du ha bra ping ska du har mkt i upp hastighet 10/10 är nog det bästa som inte är överdrivet

Permalänk

ja men det e lite svårt att ha det här..

finns bara 24/1...

Permalänk
Medlem

ok men testa att inte ha igång nått som tar internet (webbläsaren, msn , skype mmm ) för sånt tar upp hastighet i smyg ^^

Permalänk

finns det inga andra sätt ?

Permalänk
Medlem

tror inte att det finns bättre sätt.

Permalänk
Avstängd

har du iptv ? om inte ring bbb och be dom sättat Interleave till 0

Permalänk
Medlem

jag har telias 24/3 fungerar hur bra som helst, har ungefär 25-30 i ping.
och på bredbandskollen 4 ms

Permalänk
Medlem

gå in på www.speedtest.net o kolla vilken hastighet du får där. posta hastigheten här^^

Permalänk

kk men va är interleave för ngt?

Permalänk
Inaktiv

Det är inte hastigheten som har med din 'ping' att göra, det är peering. Telia är den idag som jag vet har bäst peering i Sverige, framför allt via deras ADSL.

Tyvärr kan du inte påverka det själv, möjligtvis stänga av TV-boxen när du spelar.

Permalänk
Medlem

interleave är något bbb har för att får stabilare uppkoppling tyvärr sabbar den pingen rejält.
enda sättet är att ringa eller maila bbb och be dom stänga av det.
m

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Internetleverantörerna har någon funktion, någon sorts "spärr" som gör att din ping blir högre, jag hade 50-75 i ping konstant på 8\1, ringde dom och pratade med en kille där, sen efter han tagit väck "spärren" har jag inte mer än 25 som absolut max.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Sötast

Alltså... 40ms är ingenting....

40 millisekunder

Din polare har alltså
0.01 sekunders pingtid medans du har
0.04 sekunders pingtid

Den genomsnittliga reaktionsförmågan landar runt 300 millisekunder

Alltså handlar det om 0.31 eller 0.34 i total skillnad.

prova din genomsnittliga tid här och kolla om du tror det är värt det
http://getyourwebsitehere.com/jswb/rttest01.html

sen får man nog tänka på andra moment som överraskning,reload,vapenbyte och andra saker

Permalänk
Medlem

Om du skickar IP till mig så kan jag kika på vad du har för Interleave på just nu.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

okeeey tack allihopa för ert intresse !

bra att denna sidan finns löser alla problemen

Permalänk

BBB har väl kända för att ha högre ping. Hjälper att be dem stänga av interleave. Du kan dock räkna med att ha högre ping än övriga.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Tänkte sno tråden lite och hoppas jag får nått svar

Jag har en bredbandsrouter Thomson TG585, som jag fick med mitt tele2 abb! Har 24/1! Är en gammal q3spelare som börjat lira lite quakelive nu och min ping har aldrig gått under 63-64ms på någon server. Jag kopplade in kabel i stället för trådlöst, men ingen skillnad. Då koppla jag in mitt gamla adsl-modem och hamna runt 30-35ms, vilket är som det ska!

Men vad beror det då på att routern "snor" 30-35ms?! Nu hade jag ändå tänkt köpa en ny router snart, för denna stödjer bara 54mbit. Men hur vet jag att det inte blir samma problem på en ny router? Finns det nån inställning, tweak etc som man kan göra för att fixa det här?

MVH

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lurman
Tänkte sno tråden lite och hoppas jag får nått svar

Jag har en bredbandsrouter Thomson TG585, som jag fick med mitt tele2 abb! Har 24/1! Är en gammal q3spelare som börjat lira lite quakelive nu och min ping har aldrig gått under 63-64ms på någon server. Jag kopplade in kabel i stället för trådlöst, men ingen skillnad. Då koppla jag in mitt gamla adsl-modem och hamna runt 30-35ms, vilket är som det ska!

Men vad beror det då på att routern "snor" 30-35ms?! Nu hade jag ändå tänkt köpa en ny router snart, för denna stödjer bara 54mbit. Men hur vet jag att det inte blir samma problem på en ny router? Finns det nån inställning, tweak etc som man kan göra för att fixa det här?

MVH

Prova stänga av all QoS, SPI, firewall inställningar.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Prova stänga av all QoS, SPI, firewall inställningar.

Firewall är avstängd i alla fall! Och vad är QoS och SPI? Det finns liksom inte så mycket att stänga av och sätta på, inne i inställningarna på routern!

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Avstängd

Att pingen blir hög kan ju bero på mycket, det kan som dom flesta säger ha med Interleve att göra, men även med din CFG att göra!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lurman
Firewall är avstängd i alla fall! Och vad är QoS och SPI? Det finns liksom inte så mycket att stänga av och sätta på, inne i inställningarna på routern!

Quality of service, en tjänst som prioriterar valda applikationer osv. SPI är Stateful packet inspection, och "inspekterar" varje paket innan det passerar routern.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Quality of service, en tjänst som prioriterar valda applikationer osv. SPI är Stateful packet inspection, och "inspekterar" varje paket innan det passerar routern.

Jag provade att nollställa routern men ingen skillnad. Brandväggen är avstängd. Pingen fastnar runt 64ms. Precis som det ligger en spärr eller nått. Var jag gör inställningar om QoS och SPI, hittar jag ej! Har letat igenom allt. Antar att det inte är nån avancerad router då man fick den till internet-abbonemanget!

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem

Re: min ping

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppeball1
hejsan allihopa !

jag har ett litet problem som stör lite..

jag har 24 mb/s uppkoppling men när jag spelar cs så ligger min ping lite högt
tror jag..

jag brukar ligga runt 40-50 i ping men borde man inte ligga runt 0-20 i ping om man har så snabb uppkoppling.. mina polare som har samma uppkoppling ligger ju på 10 inte mer !!

vad är det som gör att min ping e så hög?

Ring BBB och be dom sänka felkorrigeringsskydd (pingfilter) så får du lägre ping.

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk

Du bor långt ifrån mätserven, du kan inte göra något åt din ping.

Permalänk
Medlem

ring bbb och be dom sänka pingfiltret sen ska du få se på bra ping

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razer123
ring bbb och be dom sänka pingfiltret sen ska du få se på bra ping

Ha ha g-by lr? västervik här...

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvinVild
Ha ha g-by lr? västervik här...

gamleby FTW