Permalänk
Medlem

iMac nu eller senare?

Hej,

Jag kommer med stor chansning bli en Mac användare snart kanske till och med nu i sommar eller nån gång nu på hösten. Jag har kollat in iMac. Det är den jag är mest intresserad av pga man slipper stora datorchassit.
Nu måndags den här veckan ( 09-06-8) så uppdaterade Apple Macbookarna och samt iPhonen. Det ger mig beslutsångerst för de känns som att de kommer släppa nya versioner av iMac när som helst, så de skulle känns jävligt snopet om man köper en så kommer de en ny direkt efter =/
Jag vet att de brukar uppdatera iPodarna vid början av september så är de värt att avvakta och se om de släpper nya iMacs då?

Hälsningar en ivrig människa som vill byta till Mac

Permalänk
Medlem

iMacen kommer juh uppdaterad i februar/mars så det är väll inte direkt troligt just nu. Men kanske en bumb till vintern med lite updates, ingen ny platform dock tror jag.

Endast spekulationer, men så är det när man köper saker i data världen

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Den är varje macköpares bäste vän.

Är nog relativt lugnt att köpa nu, men om du ska vänta tills i höst kan det nog kanske vara värt att dom ökar specsen lite. Risken är ju såklart att du får vänta väldigt länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Den är varje macköpares bäste vän.

Är nog relativt lugnt att köpa nu, men om du ska vänta tills i höst kan det nog kanske vara värt att dom ökar specsen lite. Risken är ju såklart att du får vänta väldigt länge.

Det var ju jag tänkte om de upptatterade lite specs samtidigt som releasen av iPodarna i höst. Men man kan ju inte göra som jag att vänta hela tiden för då köper man ju aldrig ju. Jag vill verkligen slippa windows så fort som möjligt.

Permalänk

Du kan nog lika gärna slå till direkt, så har du nåt att göra på sommarens regniga dagar
Som sagt händer det förmodligen inte speciellt mycket förrens till våren, och vill du slippa Win såfort som möjligt så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConVicTen
Du kan nog lika gärna slå till direkt, så har du nåt att göra på sommarens regniga dagar
Som sagt händer det förmodligen inte speciellt mycket förrens till våren, och vill du slippa Win såfort som möjligt så...

Jaså , jag världigt sugen att beställa nu på direkten. De skulle dock inte förvånna om de släpper en update i samband med iPod och Snow Leopard.

Permalänk
Medlem

Jag tycker för det första att det är rena skämtet och årets misstag att inte vänta med att köpa vilken mac som helst tills man får med snow leopard till den. Ok, man kan få uppdateringen gratis om man fyller i ett formulär och kan bevisa att man köpte datorn efter snow leopard-premiären.
För det andra så är iMac väldigt överprissatt. Ingen av komponenterna som ingår i den är värda så mycket.
MacBookarna är ändå acceptabla (har en själv), men alla stationära måste ha blivit prissatta för 4 år sedan, då kostade den prestandan så mycket.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jag tycker för det första att det är rena skämtet och årets misstag att inte vänta med att köpa vilken mac som helst tills man får med snow leopard till den. Ok, man kan få uppdateringen gratis om man fyller i ett formulär och kan bevisa att man köpte datorn efter snow leopard-premiären.
För det andra så är iMac väldigt överprissatt. Ingen av komponenterna som ingår i den är värda så mycket.
MacBookarna är ändå acceptabla (har en själv), men alla stationära måste ha blivit prissatta för 4 år sedan, då kostade den prestandan så mycket.

iMacarna betalar du för formatet. Har aldrig varit för någon direkt prestanda. Personligen hade jag köpt en beg iMac idag om jag skulle ha en sådan. Jag tänker handla en splajs ny iMac 2010 när dom kommit fram med en Nehalem platform till iMac, då blir det lite mera prestanda klart.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs