Får ip men kan inte surfa "helt plötsligt"

Permalänk

Får ip men kan inte surfa "helt plötsligt"

Det är lite skumt att förklara men om jag startar upp datorn med sladden i får jag ett ip av routern men kan inte surfa eller pinga något "dns error" , drar jag bort den och stoppar tillbaka den får jag "begränsad eller ingen anslutning" har kört (netsh winsock reset) men utan framgång...vad gör man i ett sånt läge. Scannar just nu efter malmware
edit: sitter 2st nätverkskort på den men det är lika på båda.

hjälp tack

Kan man inte grundinställa allt? men någont command el dyl.

Visa signatur
Permalänk

Prova byta dns?
Kan du pinga IP, t.ex. 62.119.189.4

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

har du prövat resetta både routern och "vet inte om du kör med fiber eller adsl" modemen. Beroende på vilken router du har går det att fabriksåterställa, bara att gå in på respektive hemsida och kolla. Du får förmodligen ip'n av routern, men routern i sin tur får ingen av din isp eller av ditt adsl modem.

Permalänk

sry va lite kort i första raden, har testat hos 2st olika med fungerade nät....men får ip av routern säger den men kan inte surfa el pinga, precis som den blockeras av något, det är xp på den. Tar jag ut nätverkskabeln och stoppar tillbaka den får jag (begränsad eller ingen anslutning). på båda nätverkskorten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om du kopplar datorn direkt till modemet, vad händer då? dvs du skiter helt enkelt i routern, får du ip adress tilldelad då?